Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 22:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Vi bomber dem med mail, ringer døgnet rundt og stopper ikke før de dropper deres antisvampe ideer.

Sundhedsstyrelsen
Amaliegade 13
Postbox 2020
1012 København K
Telefon: 33 91 16 01
Telefax: 33 93 16 36
e-mail: sst@sst.dk

Insane psychedelia user!

Jeg har lige emailet dem, lad os se hvad de siger, please alle som kontakter dem VÆR SERIØSE ellers bliver vi ikke taget seriøst og så har vi ikke en chance. Så lad være med at sige lort som "jeg smadrer jer hvis i ikke ophæver forbudet"

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg vil gerne donere mit domain LEGALIZE.DK til brug i kampen om hampen - og nu især svampene... nogen der gider at være skribenter? Så skal jeg nok stå for design, kodning og hosting...

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Dextrose >> Jeg er da klart frisk på at bixe noget tekst om vores holdninger sammen... Men skal vi ikke blive enige om at siden kommer til at være 100% seriøs, dvs. ingen latterlige træk-de-dumme-polikere-i-ansigtet apps og lign.

Insane psychedelia user!

Jo for satan, den er jeg helt med på.
@Halløj: Du har nok besøgt hampnet... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: Lidt over det hele
Alt for hårdt, Dextrose!!!
Jeg er frisk både på bidrag og E-mailing.

Let's give 'em hell or high water!

[ 25 Juni 2001: Besked ændret af: Kjoba ]

Øeh, har lige sendt en halvsur, 1/8 useriøs email til dem, men fuck hvor var jeg osse sur!

Insane psychedelia user!

Min var måske også lidt meget gnaven, men hva fanden det er vores elskede svampe vi snakker om.

In our memories
Brugeravatar

Halløj, bare fyr løs... det gælder sådan set jer allesammen - jeg kan træffes på dex@kex.dk...

Jeg har forøvrigt 9 års programmering på samvittigheden, ganske go' sans for grafisk kommunikation, en hel del erhvervserfaring - har lavet websites i 500.000 kr's klassen og en masse andet gøgl... så prof. skal den nok blive! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Hvis man vil ha' folk til at forstå noget, så må man jo sige det til dem på deres eget sprog...

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Hey Dex, koder du også websites [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Det gør jeg sq også [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Har sendt en mail idag

til følgende adresser

Palle.Heilesen@socialministeriet.dk

sst@sst.dk

dette er brevet jeg sendte

Goddag

Undskyld tonen fra igår/idag, var lidt ophidset over det forbud imod Psilocybin svampe, skriver normalt ikke sådan, med henhold til mit blandede sprogbrug - dansk/engelsk, det er nogen gange lettere at formulere sig med dobbeltsprog, men jeg vil da prøve at holde det i dansk så, hvis det er lettere at forstå for jer, ganske korrekt ja, jeg tager selv stoffer, og kan godt styre mit forbrug, osse selvom det strækker sig over mange stoffer, ikke at jeg er blandingsmisbruger, men blandingsforbruger, jo det er jeg, det kan ikke benægtes, men derfor kan jeg stadigvæk ikke forstå hvorfor det er at alle de forskellige stimulanser og hallucinogener skal forbydes, det er jo menneskets eget valg at indtage dem, at forbyde dem gør det bare mere usikkert, det ville være 10 gange mere ansvarsfuldt at forbygge imod diverse "skader" - hermed mener jeg ikke at det er ansvarligt at lade børn, med udtrykket børn mener jeg personer der endnu ikke er fyldt 18, indtager euforiserende stoffer, under denne kategori lader jeg osse alkohol falde, idet at det er mindst ligeså skadeligt som andre stoffer - jeg tror at grunden til at i forbyder diverse stoffer, faktisk alt andet end alkohol er at i er bange for at der kommer mange flere misbrugere, det gør der nok osse hvis stoffer som kokain og amfetamin (med amfetamin mener jeg hele amfetamin familien) ligeledes heroin bliver legaliseret, idet at de er stimulanser, hallucinogener derimod har været brugt i 1000vis af år, og bliver nu ulovligjordt, selvom listen af naturens egne "goder" er lang, bliver det hele nok forbudt engang, kort sagt, mennesket forbyder naturen at gro!

Her er starten på hvad jeg mener skulle gøres:

1: Naturen skulle forblive lovlig, alt kemisk forarbejdelse af naturens egne stoffer skulle fortsat være forbudt, idet at det er når kemikalierne bliver indblandet at det bliver sundhedsskadeligt, det skulle dog være lovligt at lave ekstrakter, såsom mescalin i krystalform (mescalin sulfat) dette er godt nok kemisk forarbejdet men hvis det bliver lavet ordentligt er der ingen kemiske rester, ligeledes burde de fleste tryptaminer og phenyltaminer blive legaliseres idet at vi snakker om så potente stoffer at mængden af stoffet ikke kan skade kroppen fysisk og har meget svært ved at skade en psykisk medmindre at man har et misbrug - under disse kategorier falder stoffer som AMT - 2-CB - 2ct-7 - 2ct-2 og rigtig mange flere, ligeledes LSD som jo er et stof der kun bruges i Micogram eller Ug - dermed skader det næsten ikke, ideen eller skrønen om rottegift aka stryknin i LSD blottermærker er osse bare en, ja, skrøne.

Der er ikke et punkt 2 endnu, men ideen er osse under forarbejdelse, hvis i inde ved ministeriet mødte mennesker der har et afslappet forhold til diverse hallucinogener ville i få et chok, jeg kan sagtens forstå jer, idet at i kun ser de dårlige elementer, fordi det er dem der trækker resten af os ned i skidtet, jeg kender mange forbrugere og jeg syntes at det er rent ud sagt til grin at vi skal bevæge os ind i det kriminelle miljø for at anskaffe os det som vi skal bruge, idet at når man havner idet miljø så bliver man introduceret til mange andre stoffer som man egentligt havde undgået hvis man havde holdt sig væk, men idet at mange kunstnere, se michael strunge, jim morrison, faktisk de fleste store kunstnere har brugt et eller andet form for hallucinogen, selv endda den store da vinci må have brugt naturen for at få sine ideer, det eneste i gør er at forhindre os i at udvikle os på et højere mentalt plan, i mener vi bliver sindsyge, det gør vi ikke, nogle gør, men det er igen fordi de ikke viser stoffet den "respekt" som det skal have.

Lige nu har jeg ikke mere at sige, men jeg bliver ved med at sende mails, hvilket jeg ved mange vil gøre, og jeg ved osse at der kommer mange hjemmesider der er for hallucinogener, i kan ikke forbyde vores psilocybin svamp, det er en fejl at lade den komme på det illegale marked, antallet af misbrugere/forbrugere stiger mere nu, fordi at nu begynder rockere og andre pushere at handle med dem, så bliver de spredt hurtigt, idet at de er lette at dyrke, for ikke at sige billige at dyrke, underverdenen bliver rigere og staten kommer til at bruge flere penge på at bekæmpe narkokriminaliteten, at forbyde uden at undersøge først er jeres største fejl, håber at i forstår mig, håber at i kan se fornuften, se dagens lys, vi lever i en ny tid.

Angående det "slang" jeg brugte i mit første brev, korrekt, mennesket begynder at kommunikere anderledes ved brug af hallucinogener, min bedste trip-buddy kan næsten forstå hvad jeg mener, selvom jeg bruger ganske få ord, men vi kan ikke forlange at verdenen skal forstå os, derfor vil jeg vise at jeg sagtens kan kommunikere på et normalt plan, hvilket jeg syntes at jeg har bevist.

Alt for nu

Venlig hilsen

Kasper Laursen
Kendt som EGO

Junior medlem

Geografisk sted: Lidt over det hele
Whoa, manden er jo intelligent. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Jeg er netop vendt hjem fra postkassen, jeg har postet nogle snail-mails til Politiken, Jyllandsposten og Fyns Stiftstidende.
Jeg skal spare jer for ordlyden, forhåbentlig kan I læse det i avisen en af de flg. dage.
Jeg har tænkt osse at sende et til sundhedsstyrelsen, men ikke gjort det, det er jo et læserbrev.

In our memories
Brugeravatar

Fedt, EGO du må ENDELIG poste svar - hvis der altså kommer noget... (jeg tvivler)

Insane psychedelia user!

Cool mann, endelig føler jeg mig ikke alene længere, EGO kan hans lort. Jeg tror heller ikke han skal regne med sst, de har ihvertfald ikke svaret på mit som jeg sendte for 3 dage siden.

Her er så svaret fra Social Ministeriet

Kære Kasper Laursen

Når jeg blev (lidt) vred på dig i går skyldes det, at jeg synes angrebet på
Narkotikarådet var fejlanbragt og uretfærdigt. Både rådets formand og jeg er
netop i pressen blevet angrebet for at være for LIDT restriktive.

Jeg er ikke enig med dig i, at det er fornuftigt at sondre mellem naturligt
forekommende- og kunstigt fremstillede hallucinogener. Naturen har produceret
stoffer som er mindst lige så ondskabsfulde som de stoffer forskellige kemikere
har beriget verden med.

Jeg er enig med dig i, at alkohol er et farligt opløsningsmiddel som
sandsynligvis burde være forbudt, men jeg er også enig med dig i, at det er mere
end almindeligt vanskeligt at bekæmpe et * naturligt forekommende - stof, som
der er et udbredt behov for.

Jeg synes du mangler at tage hensyn til, at forskellige stoffer anvendes såvel
med henblik på at ændre/øge den enkeltes indsigt i egen psyke, som på at sætte
et filter imellem den enkelte og virkeligheden. Og frem for alt mangler du at
tage hensyn til, at mange ikke kan magte at der åbnes for alle "ind-kanalerne"
(hvis vi taler om hallucinogener).

Jeg anerkender, at mange kunstnerisk begavede har anvendt hallucinogener, men
mange af dem er også * med rette eller urette * blevet betragtet som sindssyge.

Med venlig hilsen
Palle N. Heilesen

----Hvem var det der sagde at de ikke svarede, nu skal jeg bare lige finde en respons til ham----

Her er så hvad jeg sendte tilbage til ham

Goddag

Hej igen, jeg kan se det logiske i meget at de du skriver, og er da helt enig i dig med at det ikke er alle der kan klare at få overbelastet deres sanse evner - men ligeledes findes der folk der ikke kan tåle alkohol og bliver meget aggresive eller deprimeret af det, grunden til at jeg sammenligner med alkohol er at det er det eneste lovlige stof der findes, altså foruden recept medicin - ikke at jeg ikke er klar over at der forbudt at besidde recept medicin uden at have recepten dertil - jeg mener osse at det er langt sundere for folk at indtage hallucinogener, når jeg mener hallucinogener snakker jeg de "sikre" hallucinogener såsom LSD - Psilocybin - DMT - Meskalin - jeg snakker ikke om ting som Datura og 2ct-7 hvilke jeg ser som meget farlige hallucinogener, jeg vil faktisk kun snakke om hallucinogener idet at Stimulanser som Kokain og Amfetamin faktisk bare sætter kroppen i et stadie af velvære, som kan opnåes på mange andre måder, man kan jo faktisk finde de fleste ting i planterne, amfetaminen kan findes i form af ephedra holdige planter og underligt nok osse i mange herbal energizers - der findes naturlige erstatnings midler for de fleste ting, dette bliver kendt som Herbal XTC - ikke at nogle af produkterne overhovdet har MDMA lignende effekter, andet end den stimulans som kroppen får - disse ting kan jeg kun nikke anerkendende til, idet at det giver folk en anden mulighed, og for folk der ikke tør/vil prøve det rigtige XTC vil det faktisk virke udemærket - men jeg syntes at i/du burde overveje hvorfor at pressen angriber jer, tænk på at i de fleste steder i verdenen er disse svampe faktisk lovlige, og jeg kan kun se det fornuftige i at de er lovlige, det betyder at de fleste mennesker ikke har kendskab til dem, med de fleste mennesker mener jeg forbrugere af euforiserende stoffer, fordi de fleste forbrugere mener på en eller anden måde at det skal være ulovligt før det giver et kick, forestil dig hvad der sker når at svampe bliver ulovlige, det ender med at de bliver solgt over det hele, netop fordi at ved små doser virker de opkvikkende, man bliver hamrende glad og der er ikke rigtig noget man kan kalde hallucinationer, men når de engang bliver udsat for en gal kemikers syntese - ja så er der Psilocybin og Psilocin i krystal form, her kan jeg godt forestille mig at det bliver et farligt stof - fordi istedet for at spise 100 virkelig dårligt smagende svampe så opløser man bare nogle krystaller i noget vand og indtager så det vand, så bliver det meget let at overdosere idet at man ikke aner hvilken styrke de krystaller egentligt har, det kan medfører flere ulykker som ham der dolkede den kvinde, ikke at jeg syntes at det var en heldig begivenhed, nærmere uheldig, jeg mener fuldt og fast at folk der skal bruge hallucinogener, skal være 100% afklaret med sig selv psykisk, dette kunne eventuelt skrives på de poser/pakker som det kunne sælges i, og tro mig, staten ville tjene kassen på det, det koster næsten ingenting at dyrke de svampe, det er ikke særligt svært,og de kan sælges dyrt, et forbud er bare at snyde staten for en masse penge, penge som kunne bruges til at gøre landet bedre, og idet at visse legaliseringer sker nu, og ikke for lang tid siden som i Holland, ja så tror jeg ikke at folket vil komme ud i et specielt overforbrug, nu vil du nok sige at cannabis skal forblive ulovligt fordi skole og hash ikke går godt sammen, men der kan jeg så tilføje at jeg har røget hash (ikke på et misbruger niveau) siden at jeg gik i 8.klasse, jeg har ovenikøbet klaret mig hamrende godt i folkeskolen, fik nogle gode karaktere, med mere kan jeg tilføje at dem der fik de dårlige karaktere er dem der drak meget, derfor vil jeg mene at visse hallucinogener og cannabis burde legaliseres på et plan hvor voksne mennesker har adgang dertil, jeg mener osse at indtagelse af disse ting skulle foregå enten i hjemmet eller på egnede "værtshuse" bedre kendt som cofee shops, eller osse skulle der laves flere "oaser" som christania - christania er et godt sted, idet at mange faktisk ryger deres hash derinde, hvis man kunne lave flere steder der mindede om christania og havde nogenlunde samme fredfyldte stemning, ja så var problemet med "rus-stederne" løst, fordi hvis man kun må indtage sine hallucinogener og cannabis produkter på givne steder og i hjemmet, ja så tror jeg at det ville gå.

Alt for nu

Venlig Hilsen

Kasper Laursen

Kendt som EGO

P.S- Det skal siges at jeg ikke bor på christania,jeg bor i Jylland.

"er der nogen der er utilfredse med hvad jeg skriver, well, så skriv noget bedre selv"

BTW-- PRESSEN SUCKS, lad os jorde den

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Damn som du kan skrive man! Respekt!

Ja jeg er lynende intellergent

Insane psychedelia user!

Ja EGO, du er meget intellergent..he he.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]