Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 10:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Hej.

Jeg syntes efterhånden der har været lidt forskellige tråde om folk der på den ene eller anden måde intressere sig for det at drømme, som man vel også på en måde kan kalde den mest HR venlige form for hallucinationer.

Tanken er at dele forskellige links og tips til at opnå Lucide drømme. Men vi kan da også snakke om andet med drømme.

Personligt er jeg nybegynder da jeg først hørte om det for alvor her på forummet for et par uger siden.

Startede sidste uge tror det var onsdag. Hvor jeg fulgte den her guide.
http://www.ld4all.com/guide.html

Jeg startede med at læse det jeg følte var vigtigt og syntes så at jeg skulle lære at huske drømme.

Det gik meget godt de første par nætter, der var især en god drøm:

Jeg boede i et hus hos en familie der var ret sure på hindanden (nok fordi det havde været en lidt hård dag for mig og min familie dagen før jeg sov). Jeg skulle så sove og ville slukke lyset. Da jeg skulle slukke den sidste lampe tændte en ny osv. (hvilket jeg har læst på LD4all.com er normalt, altså at man ikke kan slukke lys i drømme). Jeg faldt så i søv og vågnede dagen efter op som wrestler der brugte lussing teknik.

Det var drømmen.
Nå men så blev de fredag og jeg skulle til Gym fest og der blev jeg pissestiv dog huskede jeg at jeg skulle drømme men da jeg skulle til at rense mit sind faldt jeg i søvn det samme skete dagen efter hvorr jeg også var rigtig fuld. Søndag nat lykkedes det så at fuldføre drømme ritualet denne gang resulterede det desværre bare ikke i nogen drøm.

Desuden vil jeg lige linke til nogle tråde fra vores eget forum (visionære planter) om planter der kan hjælpe dig. Disse benytter jeg dog ikke selv da mine forældre syntes det er en dårlig idé.

Drømme planter:
Drømme planter

Mere specifik om Drømmeurt (Calea Zacachetichi)
Drømmeurt! (Ny)

Når nu vil jeg gå i seng og håber jeg drømmer i nat.

P.S.

Hvis folk ved om man kan blande de teknikker til at huske drømme så kunne jeg godt bruge viden om det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Et forum jeg vil anbefale:
Dreamviews
Her kan du se hvad jeg har brugt Lucid dreaming til:
Guiden til at møde personen du savner (selv om denne er død)

Den sidste uges tid har jeg brugt et hormon kaldet Melatonin, du kan læse lidt om det her: http://www.melatonin-info.dk/
Det bliver bla. brugt til folk der har svært ved at falde i søvn, hvilket jeg ikke har, men da jeg efter lidt research opdagede at det forøger REM fasen betydeligt blev jeg interesseret.
Jeg er ekstremt overrasket over hvor effektive disse piller er, jeg har simpelthen ikke prøvet at drømme så meget som den sidste uges tid og der med er Melatonin perfekt til lucide dreaming. En stor fordel ved melatonin er at det ikke slører ens drømme, som jeg har oplevet ved stort set alle andre former for "Lucide dreaming hjælp"
Hvis du fortæller dine forældrer lidt om hvad melatonin er, kan det være at de kan se hvor uskadeligt det er og forstå at det på ingen måde har lamme potentiale.

Når det er sagt vil jeg også slå fast, at med lucide dreaming behøver man ikke andet end sin hjerne, lidt viden og en masse tålmodighed, stoffer som melatonin kan blot være en hjælp og den vil ikke gøre dig lucide uden du har trænet dine teknikker.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]