Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 10:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej min lille bror er kommet på et opholdsted for unge som ikke kan indordne sig.
Så er der to personer på stedet som har røget hash, og har fået taget drugtest, som var positiv.
og da de tog en på min bror var den negativ,
de tog vis 3 forskellige på ham,
hvor stor er sandsyndligheden for at han har røget?
for de to andre har sagt at han var med til og han fået en syg straf for det.

vis man nu tog en blod prøve hvor lang tid ville det være i blodet?
og er den 100% sikker?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Det lyder underligt han han bliver straffet for noget de ikke har beviser for. Men hvis han ikke har været med kan han vel forlange en urin- og/eller blodprøve.
Jeg mener at en blodprøve kan teste ca 1 måned tilbage.
Held og lykke med din bror. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt ude i Hampen.
Hvis det er de der spyt test, så kan du ikke regne en meter med dem. Engang ude på min skole var der nogle der blev busted i at ryge joints. Også skulle de spytte ned på en overflade hvor den så derefter efter signe ville vise vilken stoffer man har indtaget. Men der var 2 af dem som kun havde prøvet at ryge hash et par gange i løbet af deres liv, men der stod at de havde taget opium, speed, mdma og der ud af.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Nej, spyt test er ikke det mest sikre. Han kan forlange en blod/pis prøve, det er vel det eneste. Og det skal han da gøre syntes jeg. Han skal da ikke stemples for noget han ikke har gjort!

Held og Lykke :wink:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg klattede også engang en smule morgenurin ud i en kop, som viste positiv på speed, mdma, opium og hash, på trods af at jeg kun havde røget hash. Den urin man afleverer skal ikke være en beskidt gang morgensjat, så kan den godt ske at vise flere stoffer end man egentlig har taget.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Snoezel skrev:
Jeg klattede også engang en smule morgenurin ud i en kop, som viste positiv på speed, mdma, opium og hash, på trods af at jeg kun havde røget hash. Den urin man afleverer skal ikke være en beskidt gang morgensjat, så kan den godt ske at vise flere stoffer end man egentlig har taget.

Det er da klart, at du ikke kan huske noget fra den nat, når du har taget alle de stoffer på én gang. ;)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
John D. Rockefeller skrev:
Snoezel skrev:

Det er da klart, at du ikke kan huske noget fra den nat, når du har taget alle de stoffer på én gang. ;)

*fanfare* :cheers:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

MCH skrev:
og da de tog en på min bror var den negativ,
de tog vis 3 forskellige på ham,
hvor stor er sandsyndligheden for at han har røget?
for de to andre har sagt at han var med til og han fået en syg straf for det.

vis man nu tog en blod prøve hvor lang tid ville det være i blodet?
og er den 100% sikker?

Først og fremmest er drug-tests IKKE under nogen omstændigheder 100% præcise. Der findes en forholdsvist stor andel af de såkaldte "falske positiver" og "falske negativer". Falske positiver er når testen giver udslag uden at personen har taget stoffet. Falske negativer er når der ikke er noget udslag, men personen faktisk har indtaget stoffet.

Den enkelte drug-test vil variere i præcision.

For det andet er det en uhyggelig praksis, hvor man erstatter den vanskelige konstruktive dialog med en forhåndsantagelse om skyld, mistillid og repressalier. Det er ikke konstruktivt. De allerfleste eksperter på områder fraråder den langt tilfældige drug test, da det er en stensikker måde at ydmyge de unge på og dermed ødelægge enhver mulighed for fremtidig tillid og dialog. Tjek evt. Marsha Rosenbaum's "Safety First" bog på http://www.safety1st.org/ Det er noget både unge, undervisere og forældre kunne lære meget af. Alternativt kan man skele til SSDP (Students for Sensible Drug Policy).

For det tredje er der forskel på typen af test. Test af blodet er generelt kun muligt i løbet af 1 dags tid (max). Der er ikke meget at spore i blodet, til gengæld er en høj blodkoncentration af THC den klareste indikation vi har af om personen er under påvirkning. Urintesten kan ca. spore hashindtagelse op til en måned siden sidste joint - men meget kan gøre udsving. Et enkelt sug er måske ude om 1-2 uger, for en vaneryger med daglig indtagelse i årevis kan der være sporstoffer i mere end en måned i urinen. Endelig er der hårtesten: her kan man spore THC molekyler og metabolitter i stort set ligeså lang tid du har haft håret.

Medlem
Brugeravatar

AltRygende skrev:
Hvis det er de der spyt test, så kan du ikke regne en meter med dem. Engang ude på min skole var der nogle der blev busted i at ryge joints. Også skulle de spytte ned på en overflade hvor den så derefter efter signe ville vise vilken stoffer man har indtaget. Men der var 2 af dem som kun havde prøvet at ryge hash et par gange i løbet af deres liv, men der stod at de havde taget opium, speed, mdma og der ud af.

har prøver det helt samme, hvor jeg skulle til halbal :rocking: , i mine unge dage.
Og hvor de tvang mig til at tage den test, hvor den også viste, jeg havde taget sindsygt mange forskellige stoffer. Som jeg ikke havde taget.
Hvilket resulterede i mig og en homie, måtte sidde udenfor i 5 koldetimer, indtil de andre, vi skulle hjem til efter, opdagede vi da vidst egentlig ikke var kommet ind.

Burn in hell, spyt test :evil:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

usling skrev:
AltRygende skrev:

Hvilket resulterede i mig og en homie, måtte sidde udenfor i 5 koldetimer, :

HAHA! DER MÅ GRINES! Fed aften? :rocking:

Medlem
Brugeravatar

Bl0dpump skrev:
usling skrev:
AltRygende skrev:

Hvilket resulterede i mig og en homie, måtte sidde udenfor i 5 koldetimer, :

HAHA! DER MÅ GRINES! Fed aften? :rocking:

Det kun grinern, at se tilbage på.
.. det var satme koldt :shock: ..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

MCH - Er du gået videre til folkene med nogle informationer?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]