Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 15:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
www.verybest.dk det r min helt egen!!

Fik 11, for den!!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Tjaa du burde nok køre med frames, så man ikke skal gå tilbage for at komme til en ny sektion, men så smide en menu i den frame! Eller hvis du ikke er så meget til frames, så bruge en include fil (SSI), så kan du include din menu, uden at bruge frames, men det kræver nok en del omrokering på siden!!

Medlem

Alt hvad jeg skriver skal naturligvis tages med forbehold da jeg hverken er pharmaceut eller læge og derfor ikke er faglig uddannet til at udtale mig om det.

Alle mine kommentarer er til stofsiden

men OK, here goes:
1)
Din oversigt hvor du klasificerer stof som hallucinogen/narkotisk er ikke korrekt. Narkotisk=søvndyssende. Det er kokain/amph/MDMA ikke. Det er stimulanter

2)
MDMA delen:
Bivirknings delen er ikke så grundig. Du bør lave en søgning på MedLine på MDMA neurotoxicity... Det forklarer alt. Du finder også meget på erowid eller google. Hvor/hvornår afsnittet er ikke skrevet på forståeligt dansk(prøv at få en udestående til at læse det... Jeg kunne ikke forstå det)
Resten er OK

3)
Amphetamine delen:
Intro er ok, men der er ingen grund til at 2. verdenskrig i dårligt lys pga amph brug. Det ville være hykleri. Der er pt. amphetamin i enhver dansk nødhjælpstaske i forsvaret!!!!! Selv det danske forsvar bruger det(kun i krigstid, ellers var jeg jo nok blevet hængende derinde). Jeg ville da også hellere tage lidt amph, end at blive skudt fordi jeg sover...
Resten af amph afsnittet er ok. Måske mangler der lidt bivirkninger.

3)
Svampedelen:
Det aktive i svampe. Woha... Hvis du prøver at bilde folk ind at de skal tage ½-5 g psilocybin eller psilocin, får du nok nogle retsager på halsen(jeg ved godt at du mener svampe, men det er skrevet så brugeren tror det er psilocybin der skal tages så meget af)

Resten er lidt hmm... undskyld udtrykket "folkeskole-præget". Dine faser kan diskuteres. Tag lige og læs op på sagerne på erowid, så kan du få bikset noget fornuftigt sammen´!

4)
LSD afsnittet!
Det er en lille detalje, men Hoffman indtog LSD med vilje første gang... Det var ikke et tilfælde. Det er også beskrevet på erowid eller lycaeum
Resten af LSD afsnittet er ok... Dine relaterede stoffer er dog nævnt lige lovligt meget i flæng.

5)
Kokain afsnittet!
Du sammenligner flere gange kokain med Heroin, hvilket absolut ikke er korrekt. På afhængighedsskala, bør du næsten inkludere alkohol, nikotin og methcat, som alle ligger over kokain.
Kokains toxicitet har du rimeligt fornuftigt fået sat på plads. Kokain er igen ikke relateret til heroin.

6)
Heroin afsnittet:
Heroin tages hverken subkutant eller intramuskulært, det er spild af god heroin.
Farlihed: Heroin er meget ugiftigt i de korrekte doser. Hvis narkomaner fik rent stof hver gang, ville man stort set kun se bevidste overdoser. Det er IKKE skadeligt for kroppen at tage heroin. Det er miljøet der er skadeligt!
Amphetamin og kokain har IKKE en døjt at gøre med heroin!

HÅber du kan bruge det til noget(jeg brugte en del tid på at skrive det).

Du er velkommen til at poste, hvis du har spørgsmål vedr mnine kommentarer!

MVH Bandil

Junior medlem

Hofmann inntok _ikke_ lsd med vilje første gang. "Possibly a bit of the LSD solution had contacted my fingertips during crystallization, and a trace of the substance was absorbed through the skin."

Den berømte sykkelturen derimot, skjedde første gangen han inntok stoffet med vilje.

Hele boka "LSD - My problem child": http://www.psykedelbok.se/LSD_My_Problem_Child/

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Frontpage-menu... fyføj - skam dig! :P

Medlem

Hmm.... Ved nu ikke helt! Der er maaaaange alvorlige fejl i den! Du burde nok revidere den alvorligt!

Er det et hovedskoleprojekt?

MVH

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
Fortæl mig hvilke fejl, og jeg vil rette dem!
Vil meget gerne kritiseres!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]