Hej folks!
Nu har jeg overtalt et par kunstinteresserede/kyndige til et eksperiement, jeg længe har ville udføre. Ideen er at få overført skønheden fra svampehaluer(mønstre) til papir. Man kan jo af gode grunde ikke fotografere det, så tegninger må være vejen frem. Vi har valgt at bruge AMT som "kunstfremmer", frem for svampe, da de vil gøre en alt for underlig i hovedet/pr halu. Vi er ikke helt sikre på hvordan den skal foregå, så vi håbede på nogle forslag. Vi havde tænkt på at tage et stykke genbrugspapir, da der er pletter og andet på dette, der fremme kreativiteten. Så ville vi lade kunstneren, sidde og kigge på dette et øjeblik og derefter kalkere sine haluer direkte på papiret. Dagen efter ville vi scanne det ind og farvelægge med photoshop. Tror i det kan lade sig gøre? Eller er halumønstre generelt for "dynamiske" til at kalkere? Vi havde også overvejet at tegne af fra en væg på blankt papir, for at undgå at det hele flyder sammen.
Hvis i selv har prøvet dette/kender til nogle der har, er jeg meget interesseret i ideer. Også hvis i bare har gode forslag til udførslen!
Mange tak for hjælpen!
MVH Bandil
|