Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 04:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Jeg kunne egentlig, ja faktisk enormt godt tænke mig at vide, hvor mange af jer, der tænker i -og tror på den åndelige dimension i tilværelsen. Altså, om der er en sammenhæng mellem at beruse sig med NATURLIGE stoffer og være sig sin åndelighed bevidst.
Misforstå endelig ikke dette indslag, som et forsøg på at kasseinddele folk. Jeg går så absolut ikke ind for, at sætte klistermærker i panden på mennesker.
Men fedt om I gad svare!
Magiske salutter
Chris

"Sorry - men det her er hvad jeg kan gøre ved det - EGO"

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Jeg er selv 100% ateist. På en eller anden måde virker det mere logisk at tro på de videnskabsmænd der har levet de sidste 100år, og som har brugt en stor del af deres liv på at lære om hvordan verden hænger sammen på universiteterne, end at tro på nogle tekster der er skrevet for over 1000år siden. Faktisk er hele det nye testamente skrevet et par hundrede år efter jesu død. Så kan man jo spørge sig selv om det er sandheden. Desværre er det sådan at vi alle er totalt ukritiske over for alt det vi lærer som småbørn, derfor er religion desværre stadig udbredt. Religion er et totalt forældet billede af hvordan verden hænger sammen. Heldigvis har mine forældre ikke hjernevasket mig med religion og overtro=).
I mine øjne er der ingen forskel på naturlige og syntetiske stoffer. Begge del har hjulpet mig meget i min personlige udvikling.
Nogle af de svampetrips jeg har haft, har virkelig sat nogle tanker igang hos mig. Jeg føler selv at jeg virkelig har udviklet mig meget af at tage svampe. Nu er det ikke sådan at jeg ukritisk tror på alt det jeg regner ud når jeg er på svampe, men man kan jo bare kassere de ideer der ikke holder dagen efter når ens hoved fungerer normalt. Faktisk læste jeg i en bog om hvordan hjernen fungerer at svampe forøger hjernens kombinations evne, og at man kan løse visse opgaver på svampe, som det ikke er muligt at løse i normal tilstand. Jeg tror det ku være totalt godt at læse fysik og matmatik på svampe, da det er meget lettere at overskue alting på svampe. Dette gælder dog kun for de trips hvor jeg ikke har spist så mange svampe(1-3g amazon) så snart man æder flere giver tingene ikke så meget mening, men det er sku alligevel også griner nok at æde mange ad gangen.
De e trips jeg har været på har virkelig hjulpet mig til at forstå mig selv og mine følelser, da man bliver meget mere åben over for sig selv og andre.
på mine cola trips har jeg også indset en del ting om mig selv i forhold til andre mennesker, men det er nok også kun fordi jeg har haft problemer med min selvtillid pga. min fars alt for strenge opdragelse af mig.
Jeg mener ikke at man skal tage alle de tanker man tænker mens man er blæst,høj eller på trip seriøse. Men det er altid en god ide at tænke over sine trips dagene efter. Det kunne jo være noget af det virkelig gav mening og det var noget man kunne bruge til noget i sin hverdag.
Det afhænger dog meget af hvorfor man tager stofferne. Er det bare for at blive monster blæst, for at få sig en vild bytur, eller for at udvikle sig personligt. Jeg tager mest stoffer for at kunne fyre den max af hele nattten i byen. Men jeg syntes også det er fedt at lalle rundt på svampe sammen med dem af mine venner der også tager dem. At stofferne gør mig i stand til at tænke bredere og større er for mig bare en positiv bivirkning. Når jeg engang vokser fra de vilde byture tror jeg stadig jeg vil tage stoffer, men nok mere for at filosofere over mit liv og verden.
Venlig hilsen
Fråder
ps. Hvis du gad uddybe hvad du mener med den åndelige dimesion og at være sig sin åndelighed bevidst kan jeg nok svare mere nøjagtigt end jeg gjorde lige før.

Dedikeret medlem

hvorfor ikke dele mennesker op... er du bange for at komme i en dårlig kategori...??

jeg mener sgu seriøst at det er noget pis at alle er ens og har samme behov, hvilket vores samfund lægger optil.

mennesker er meget forskellige, men generelt er der nogle hovedtræk i hvordan folk tænker, og det er de grupper man kan dele folk op i, man kan jo ikke sige at alle der drikker 40 øl om ugen er dårlige mennesker, det er helt forkert. og en typiske fordummende kommentar fra folk. Folk tror at det er folks Job, velstand, hudfarve osv. men det er helt forkert. man kan ikke dele folk op i sådanne grupper.

men direkte gruppe indeling er jo en utopi, og det ville ikke fungere i vores samfund,
men når folk i en "gruppe" fx invandre siger de bliver behandlet dårligt, så er det jo heller ikke allesammen der bliver det...

jeg tror de invandrer som der er de største problemer i DK, er folk som ikke tænker en 1cm udover deres næse, og de forstår simpelthen ikke det danske samfund eller hvordan de kan lærer at forstå det...

og ærligtalt tror jeg dette er en typisk ting for denne gruppe, det fungere jo udemærket så længe de ikke skal være sammen med andre mennesker end dem som tænker lidt på den sammen måde som dem selv. Men straks når de går ud blandt fuldstændigt forskelligt tænkende mennesker skiller de sig straks ud. og hvis de kan finder de sammen med nogle der tænker på samme måde som dem.

og dette er jo gensidigt, bare C blandt folk. det gentager sig hos alle mennesker, bare i meget forskellig grad, desværrer er der oxo en tendens til at mere veluddannede folk ikke er så populærer blandt mindre uddannende, og omvendt.

dette beviser bare at mennesket finder sammen med folk de er på bølgelængde med, altså folk der tænker meget ens...

hvormange herinde kunne fx. tænke sig at være venner med en 20-årig revisor studerende
der virkelig gik op i sit kram...

Not Me....

men når man så siger en 20-årig revisor studerende, så er det jo oxo en slags gruppe indeling, men desværrer(har folk der laver noget bestemt oxo tit lidt sammemåde at tænke på.) og man er hurtig tilbøjelig til at gøre folk til bestemt type.

Men desværrer er dette samfund bygget op efter noget helt andet at folk er ens og har samme behov, og derfor fungere det ikke at sætte folk i grupper, men på den anden side sætter samfundet folk i grupper, og så skal det jo gå galt!

men man kan dog alligevel lave nogle generelle regler som man selv kan dømme udfra, men de bliver jo ligeså tit forkerte som rigtige...

Smurf der er noget logik i det du siger men der findes jo undtagelser - jeg er f.eks venner med, en revisor - en jurastuderende - tømrere - elektrikere - en vvs-mand - en grafiker - en blomsterhandler - og såfucking vidrer, jeg har ikke noget imod nogle mennesker før de viser at de har noget imod mig, såman kan vel inddele det i "kloge" og "mindre kloge" mennesker, idet at jeg tit bliver træt af at høre på mennesker der mangler en hvis form for intelligens, heldigvis er der ikke så mange af dem jeg kender der gør det - så jeg er ganske glad.

Fråder: Jeg giver dig helt ret mht stofforbrug, det er præcis sådan at man skal bruge dem, men spørg ikke mig om hvad chris mener med åndelighed, jeg smadrede hendes topic og lavede det her istedet, sorry chris.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]