Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 09:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Arbejde?
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Hey ..

Jeg har en del uforklarlig angst overfor personer, som jeg ikke kender men også for folk jeg kender godt .. Jeg kan ikke forklare hvorfor, det er vildt underligt, men jeg føler mig bedst tilpas alene. Eller sammen med mine nære venner kun ..

Og det smitter desværre af på mit arbejde også, jeg har på det sidste prøvet 3 forskellige arbejds steder, og alle steder kan jeg ikke holde ud at være. De to jobs har været på kontor, og det andet på lager.

Hvad arbejder i med? Og nogle som kender nogle jobs, hvor man "passer sig selv" .. Og hvor man ikke er omgivet af folk. Ved det lyder meget underligt, men sådan har jeg det sku. Ret træls! Jeg kan f.eks. heller ikke gå i rosengårdscenteret og handle mere, der er simpelthen for mange folk omkring mig.

Håber på nogle brugbare svar. :)

Bl0dpump

Titel: Re: Arbejde?
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Istedet for at isolere dig ville det måske være en god ide at få hjælp til dit problem. Det kunne godt lyde som om du har socialfobi.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, det har du ret i. Men jeg vil også gøre noget ved, men jeg vil først finde mig et arbejde igen, og har jeg også brug for. Både økonomisk men også for at komme igang igen ...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, det lugter helt klart af social angst. Prøv at tjekke psykiatrifonden - de har også en indsats mod angst som du måske vil finde informativ: http://landsindsatsenmodangst.dk/

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tak for hjælpen, jeg har kigget lidt på siden. Og regner også med at kontakte min læge her i ugen, og høre hvad han kan hjælpe med.
Havde i nogle forslag, til arbejde hvor man "passer sig selv" .. Hvad laver i andre?

Ville jo stadig være godt nok at starte med, så kan jeg altid skifte arbejde hvis min angst går væk, hvilket jeg håber på.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Du kunne jo blive postbud, der går du hvertfald og passer dig selv det meste af tiden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det har jeg også tænkt på mange gange, men tror desværre ikke postbud er noget for mig. Det er ellers et job, med masser frisk luft og "passe sig selv".

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Det er måske nemmere at finde et muligt arbejde til dig hvis du fortæller hvad du kan og hvad du er god til. Det er jo altid rarest at arbejde med noget indefor ens interesse område, ellers bliver det bare surt i det lange løb, specielt hvis man skal slås med andre ting samtidig.

Gartnere kan arbejde selvstændig og med begrænset kontakt til andre.
Hjemme arbejde, putte ting i kuverter og lignende, såkaldte arbejd hjemmefra og bestem selv din indkomst. Der har du kun kontakt til den der kommer og henter dit arbejde.
Opvasker på et mindre sted, der står man som regel i sit eget rum og har begrænste kontakt til andre.
Vinduespudser, også et job med begræsnet kontakt hvis man ikke arbejder i makkerpar. Der ser du kun ind til andre men skal ikke være sammen med dem hehe

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Opis skrev:
Det er måske nemmere at finde et muligt arbejde til dig hvis du fortæller hvad du kan og hvad du er god til. Det er jo altid rarest at arbejde med noget indefor ens interesse område, ellers bliver det bare surt i det lange løb, specielt hvis man skal slås med andre ting samtidig.

Gartnere kan arbejde selvstændig og med begrænset kontakt til andre.
Hjemme arbejde, putte ting i kuverter og lignende, såkaldte arbejd hjemmefra og bestem selv din indkomst. Der har du kun kontakt til den der kommer og henter dit arbejde.
Opvasker på et mindre sted, der står man som regel i sit eget rum og har begrænste kontakt til andre.
Vinduespudser, også et job med begræsnet kontakt hvis man ikke arbejder i makkerpar. Der ser du kun ind til andre men skal ikke være sammen med dem hehe

Ja, du har måske fat i den lange ende. Altså jeg har gået på hg2 og gennemført med fine karakter, mit gennemsnit er omkring 9 på den gamle skala. Så det vil sige lidt over middelt jo. Jeg er god til dansk, engelsk og IT ..

Hjemmearbejde siger du? Kan du forklare lidt mere om det? Det har jeg kigget på før, men kunne simpelthen ikke finde en arbejdsgiver, eller finde ud af hvad arbejdet egentlig bestod i .. Har du nogle links??? For det lyder sku som noget for mig :)

Dedikeret medlem

De her hjemme arbejde jobs, er som regel at finde i din lokale avis. Du skal bare være meget opmærksom på aflønningen, da der er mange fusker indimellem. Men som regel er de ok. De skriver som regel ikke noget om hvad det er man skal lave, men som regel er det reklame post man skal sidde og putte i kuverter og andre gange er det noget med at ringe rundt til folk og give reklametilbud. Så den eneste mulighed for at finde ud af hvad jobbet består i er at ringe ind og forhøre sig.
hvis jobbet er på accord, skal du sørge for at få en prøveperiode før du siger ja til aftalen, da accorderne ofte er lagt så højt at man skal arbejde døgndrift derhjemme for at få noget ud af det. Så kan man forhandle lønnen efter prøveperioden.
Men prøv og kik i lokal avisen og se om du ikke kan finde noget i den retning.

Når du nu er god til IT, er det jo også en mulighed. At reperere folks computere eller arbejde på en databutik hvor man samler dem. Det er arbejde sammen med andre "nørder" og ofte en bredere forståelse for sociale fobier da de flæste "nørder" har det samme problem og man skal ikke stå og forklare sig selv at man mest står for sig selv og ikke ønsker meget kontakt til de andre.
Der er en masse computerarbejde hvor man sidder for sig selv, som for eks grafisk designer. men jeg har ikke så meget forstand på hvilkne muligheder der er indenfor IT, det er der måske nogle andre der har herinde.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lækkert med go' information :)

Jeg vil helt sikkert holde øje med lokal avisen, de næste par dage/uger her så. For det kunne sku egentlig være meget sjovt at prøve, og hvis det ikke er noget så har jeg da ihvertfald prøvet det og kan slette den fra listen.

Men ja, jeg har også hørt om nogle fuskere, det er nok mest det som har holdt mig tilbage. Jeg snakkede på et tidspunkt med et firma, hvor jeg kunne arbejde hjemme fra. Så ringede han pludselig og spurgte hvor meget plads jeg havde, for jeg skulle ha' en helvedes masse produkter stående hjemme. Og dem skulle jeg BETALE for, og så sælge videre .. "Du kan da tro nej, makker" .. ! :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bl0dpump skrev:
Hjemmearbejde siger du? Kan du forklare lidt mere om det?

Der findes også i visse jobs en afart af dette, der hedder "hjemmearbejdspladsen". Det betyder typisk bare at din virksomhed stiller en ADSL + måske PC til rådighed, og at du så nogle dage i ny og næ kan arbejde derhjemme. Jeg er eksempelvis IT konsulent, og der findes dage hvor jeg ikke har brug for at møde fysisk op på kontoret, og så sidder jeg bare hjemme og skriver og læser specifikationer, dokumentation osv.

Det kan også være en redningsplanke på dårlige dage, hvor du ikke har modet til at komme helt ud blandt andre mennesker.

Men husk nu at gøre noget ved din angst, og hellere i dag end i morgen. Eller rettere: ring nu til din læge i morgen kl. 08:00 når telefonerne åbner og prøv at få den snak, evt. med henvisning til en psykiater. Jo før jo bedre. Problemet er lidt, at du lige nu har en tolerance, hvor alle de "farlige ting" ligger på den ene side af grænsen, men hvis du kun vælger at flygte fra de angstprovokerende situationer, så risikerer du at grænsen flytter sig. Det kan have den effekt, at du i morgen har fået endnu flere ting at være angst over end i dag. (Det kan sikkert også svinge den anden vej, men fra hvad jeg har set, så synes angste mennesker ofte at blive angst for flere og flere ting som tiden går - altså hvis de ikke gør noget ved det og bare gør det de fleste levende væsner gør: flygter fra det, der gør os ondt.)

Dedikeret medlem

He he, ja dem er jeg også stødt på. Undgå sådan noget med at skulle selje fysiske ting og hvor du ska lave en investering eller få så og så mange andre med i det. Hold dig til det med kuverter og lignende. hvis det er det der er løsningen.

Første gang jeg valgte denne løsning var jeg lige ved at få mig en fuldt udstyret skønhedsklinik. Jeg ringede ind og alt lød meget godt. De ville sende mig alt jeg havde brug for og sørge for de første par kunder, og så skulle jeg bare fremvise produkterne og forhåbenligt sælje noget af det. Da så den første pakke kom, var det med en opkrævning på 2000 og et eller andet. Så jeg ringede ind igen og først der kom det frem at jeg skulle betale for de ting jeg skulle vise frem. Og at den pakke bare var den første af mange. Og da jeg regnede ud hvormeget jeg skulle sælje den første tid før pengene var tjent indigen, så skulle jeg arbejde i næsten et år før jeg havde hele samlingen og kunne begynde at tjene til mig selv på det. Så de fik pakke retur og jeg søgte videre ;) Kunne heller ikke se hvad jeg skulle med så meget make-up og andre af den katogori, da jeg ikke selv er den store forbruger af den slags og kun ville haft brugt det til selve demostrationerne. Så jeg regnede også ud at jeg ville være forsynet i 100 og nogle år hehe

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Malkavian skrev:
Bl0dpump skrev:
Hjemmearbejde siger du? Kan du forklare lidt mere om det?

Der findes også i visse jobs en afart af dette, der hedder "hjemmearbejdspladsen". Det betyder typisk bare at din virksomhed stiller en ADSL + måske PC til rådighed, og at du så nogle dage i ny og næ kan arbejde derhjemme. Jeg er eksempelvis IT konsulent, og der findes dage hvor jeg ikke har brug for at møde fysisk op på kontoret, og så sidder jeg bare hjemme og skriver og læser specifikationer, dokumentation osv.

Det kan også være en redningsplanke på dårlige dage, hvor du ikke har modet til at komme helt ud blandt andre mennesker.

Men husk nu at gøre noget ved din angst, og hellere i dag end i morgen. Eller rettere: ring nu til din læge i morgen kl. 08:00 når telefonerne åbner og prøv at få den snak, evt. med henvisning til en psykiater. Jo før jo bedre. Problemet er lidt, at du lige nu har en tolerance, hvor alle de "farlige ting" ligger på den ene side af grænsen, men hvis du kun vælger at flygte fra de angstprovokerende situationer, så risikerer du at grænsen flytter sig. Det kan have den effekt, at du i morgen har fået endnu flere ting at være angst over end i dag. (Det kan sikkert også svinge den anden vej, men fra hvad jeg har set, så synes angste mennesker ofte at blive angst for flere og flere ting som tiden går - altså hvis de ikke gør noget ved det og bare gør det de fleste levende væsner gør: flygter fra det, der gør os ondt.)

Jeg ringer til min læge imorgen, og ser hvornår jeg kan få en tid. Du har sku nok ret i at hvis jeg ikke gør noget ved det, så bliver det bare værre. Syntes godt jeg kan mærke på mig selv, at jo længere tid der går, jo værre bliver det faktisk. Så det var fint nok lige med et los i røven :) haha.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Opis skrev:
He he, ja dem er jeg også stødt på. Undgå sådan noget med at skulle selje fysiske ting og hvor du ska lave en investering eller få så og så mange andre med i det. Hold dig til det med kuverter og lignende. hvis det er det der er løsningen.

Første gang jeg valgte denne løsning var jeg lige ved at få mig en fuldt udstyret skønhedsklinik. Jeg ringede ind og alt lød meget godt. De ville sende mig alt jeg havde brug for og sørge for de første par kunder, og så skulle jeg bare fremvise produkterne og forhåbenligt sælje noget af det. Da så den første pakke kom, var det med en opkrævning på 2000 og et eller andet. Så jeg ringede ind igen og først der kom det frem at jeg skulle betale for de ting jeg skulle vise frem. Og at den pakke bare var den første af mange. Og da jeg regnede ud hvormeget jeg skulle sælje den første tid før pengene var tjent indigen, så skulle jeg arbejde i næsten et år før jeg havde hele samlingen og kunne begynde at tjene til mig selv på det. Så de fik pakke retur og jeg søgte videre ;) Kunne heller ikke se hvad jeg skulle med så meget make-up og andre af den katogori, da jeg ikke selv er den store forbruger af den slags og kun ville haft brugt det til selve demostrationerne. Så jeg regnede også ud at jeg ville være forsynet i 100 og nogle år hehe

Ja, sådan nogen ting får man sjovt nok altid først at vide "bagefter", pudsigt hva :P
Der findes godt nok mange, af sådanne firmaer hvis man lige laver en hurtig google søgning med ordene "arbejde hjemmefra" .. Største delen er faktisk make-up, creme osv..

Men som sagt .. Jeg holder øje med avisen :) Tak for det.

kom endelige med flere informationer, erfaringer osv hvis i kommer i tanke om noget ..

Dedikeret medlem

Godt du vil gå til lægen og veljer at tage fat i selve problemet.

Malkavian har ret i at det blot bliver værre med tiden. det kan jeg selv skrive under på. Desværre var lykkepiller ikke svaret for mig, men de kan hjælpe mange med sosial fobier og generel angst. Måske de kan hjælpe dig.
Hvis lægen tilbyder dig medicinsk behandling så bed om at blive sendt til en psykiater som samtidig kan give psykoterapi og som har mere forstand på angstproblematikken og medicinering.
Der er som regel lang ventetid på sådan en, så man kan ligesågodt søge den vej med det samme. Angst kan for nogle klares medicinsk, men de fleste har langt bedre resultater hvis der er terapi med i løsningen og mange klarer sig med terapi alene. De privat praktiserende psykiatere er ofte meget bedre end dem der sidder i systemet, da de ikke er pressede af sparinger og ventelister som skal ned på minimum og hvor det kun gælder at få folk så hurtigt som muligt gennem systemet og hvor de er ligeglade om man kommer igen og igen med samme problemer, bare det er på en ny statistik....

Hvordan har du det egenlig med at snakke med læger? Kan du gøre det uden angst og får du sagt det du vil sige?

Psykiater Arne Mejlhede i Hobro skal man holde sig langt væk fra. Medmindre man vil medicineres til zombie eller gøres klar til indlæggelse. Jeg startede grubbeterapi hos ham. Vi startede som en stor grubbe og de første par måneder var der stabilt fremmøde, så begyndte folk at falde fra og nye at komme til. Folk blev indlagt på stribe og fik det generelt bare skidt. Jeg fandt ud af grunden da jeg havde gået der i 3 måneder. han tog folks medicin fra dem og gav dem Abilifly som var nyt på markedet dengang. Det er medicin til folk med psykoser, og andre alvorlige vrangfrostillninger. Jeg klarede 2 uger og jeg blev allerede skingrende skør efter en uge. Efter 2 uger på den medicin var jeg dybt psykotisk og truede min mand med kniv for at få ham til at flytte ud af huset så jeg kunne brænde lortet ned sammen med mig selv. Havde fået denne ide om at han så kunne få erstatningen og leve pent videre med ungerne. Vi kunne jo bare få det til at se ud som et uheld. Han var ikke med på ideen og fik mig til at indse at jeg måske skulle holde en pause med medicinen.
Så snakkede jeg med nogle af de andre om den tur, det fik jeg så forbud imod i grubbeterapien og da jeg spurte rundt var der et par stykker der også havde fået den og et par andre der skulle til at starte på den.
Det skal lige sigest at abilifly er en god medicin for mange og hjælper mange. Jeg kender mange der har fået det meget bedre med abilifly end det de fik før. Man skal bare være indenfor den grubbe den er ment til før den virker på gode måder. Vi var en borderliner grubbe, og jeg har senere fundet ud af at jeg ikke tilhører den grubbe heller... og det gjorte mange af de andre heller ikke, men de skulle paceres i en eller anden kasse ligesom mig og der er borderliner en god skramlekasse til alt de ikke lige kan give en bestemt kasse til.
Af dem jeg kender der har haft Arne mejlhede som psykiater, kender jeg ingen der har været tilfredse med ham og alt for mange af dem er blevet zombier.

Insane psychedelia user!

Kan du være mere optaget af dig selv? Helt ærligt, hvem kan bruge den smøre til noget?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Hvor mange af dine indlæg er det man kan bruge til noget? :roll:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har været på lykkepiller før, og det synes ikke rigtigt at hjælpe mig på angsten overhovedet .. Så dem er jeg stoppet med igen!

Jeg har intet problem med at snakke med min læge, det er den samme læge jeg har haft i 14år, og jeg kender hende rigtig godt. Så der er slet ikke noget der. Og jeg kan sagtens få sagt alt det jeg vil.
Det lyder da ikke særlig godt med ham Psykiater Arne Mejlhede i Hobro, men nu bor jeg på Midtfyn, så ham kommer jeg ikke i nærheden af :)

Hva dælen ... Så er der 2 Kvinder på psychedelia indtil videre, hva jeg ved af hehe

Insane psychedelia user!

Alt Ædende Ateist skrev:
Hvor mange af dine indlæg er det man kan bruge til noget? :roll:

6267...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]