Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 09:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej. jeg fandt den her side engang kort efter min anden knæoperation fordi jeg ville vide om jeg kunne dø a oxynorm som jeg var blevet afhænging a efter min operation, og ville gerne begå selvmord. dengang havde jeg 30 mg, nu har jeg omkring 3 mg.

jeg vil egentlig bare spørge om de 3 mg har nogen virkning hvis jeg tager dem, og hvornår virker de bedst? før eller efter mad?

ps. mit selvmordsforsøg var ikke vellykket, 5 mg oxynorm og 4 hjertepiller. da jeg fortalte min mor det var det for sent med en udpumpning, men "desværre" holdte mit hjerte mig kørende... jeg går til psykolog, og har i nu en måned ikke cuttet eller taget overdosiser (jeg tager dem tit). jeg er ikke en ballade unge, jeg får top karakter som 12 og 10, dog er jeg alternativ i min stil xD (bare lidt info så folk ved hvem de svare).

håber nogen gider svare mig snart. tak. hilsen 15 årig pige.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Langt det meste narko (alt), som man spiser, virker bedst på tom mave.

Mht. dosen, så er 3 mg en ret lav dosis. Du kan læse mere om dosering af oxycodon (der er det aktive stof i dine piller) her: http://www.erowid.org/pharms/oxycodone/ ... dose.shtml
Nu skrive du selvfølgelig ikke noget om din vægt, men når du kun er 15 år, og pige, så skal du nok passe på med at følge den oversdig jeg linker til blindt. Effekten er (udover tolerance) også meget afhængig af vægt, og du vejer jo nok ikke vildt meget = du skal ikke ha så meget som en voksen mand.

Du er kun i besiddelse af de 3 mg, eller hvad? :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Nu nævner du mange "stop" ord: Du er 15 år gammel, du går til psykolog og du har været afhængig, alle de ting siger at du bør skylle de 3mg oxynorm ud i toilettet eller gi' dem til dine forældre, bare et venligt råd... :)

Junior medlem

hvis du har selvmordstanker ville det nok være en dum ide at tag narko af nogle form. medmindre det altså kommer fra en psykiater

Junior medlem

Atna skrev:
Nu nævner du mange "stop" ord: Du er 15 år gammel, du går til psykolog og du har været afhængig, alle de ting siger at du bør skylle de 3mg oxynorm ud i toilettet eller gi' dem til dine forældre, bare et venligt råd... :)

+1

som 15 årig har du næppe travlt med at opleve hvad verden har at tilbyde.

og hvis det er en uhæmmet træng til at blive "fucked op" ville jeg råde dig til at høre efter næste gang du er til psykolog

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Vil tro insufflering er det bedste bud for kraftigst effekt. Men synes virkelig også du skulle lade være, du lyder ikke til at have det særligt godt, og i sådan en situation er det ikke rusmidler man skal søge til. Det er ikke en holdbar løsning, og ofte det første skridt mod et misbrug.
Du kan eventuelt oprette en tråd i medaljens bagside og forklare din situation, der er mange hjælpsomme sjæle herinde, som selv har været langt nede og ved hvordan det er, og hvordan man eventuelt afhjælper det.

Peace :)

Junior medlem

jeg er 170 og vejer 65 kg. så er meget normal.
og ja 3 mg er lidt, og har oss overvejet a fortælle min psykolog det, men det er svært. er kun glad for i tager så godt imod det jeg skriver (: det gør mig glad

Junior medlem

det skal oss li sige a jeg er psykisk syg i en mild grad. lider a hypokonderi og borderline og hallucinationer. det er nok en vigtig faktura

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Min egen erfaring er, at "downers" (som alkohol og nervepiller) og opioider (altså opium/morfin-lignende stoffer som Oxynorm) er specielt farlige at bruge som psykisk krykke, hvis man i forvejen har det dårligt.

De bliver MEGET mere lækre og "virksomme" på mig, hvis jeg i forvejen er træt, udmattet, trist, bekymret, stresset, bange eller deprimeret. Og netop derfor er det farligt at bruge i perioder hvor du ikke er på toppen, da risikoen for afhængighed forstørres vanvittigt meget.

En god generel regel er at lade være med at tage stoffer hvis du har det dårligt.

Det kan (selvfølgelig) engang imellem være nødvendigt at symptom-behandle problemerne med kortsigtede medicinske løsninger - f.ex. at tage en sovepille dagen før eksamen, så man kan falde i søvn og være veludhvilet, eller at tage en nervepille lige efter en abort, for ikke at begå selvmord eller sådan noget. MEN det skal være kontrolleret, og nøgleordet er "kortsigtede" (løsninger).

En anden god generel regel er at man aldrig skal selvmedicinere sig. Tit finder man ud af, at man ikke har så meget styr på tingene og så stor selvkontrol som man regnede med.
Én ting er at tage stoffer engang imellem, når man har det godt fysisk og psykisk, for at få en oplevelse eller gøre en sjov fest endnu sjovere. Det er farligt nok i sig selv. Men hvis man begynder at tage stoffer når man ikke er på toppen, og endda prøver at bruge stofferne som medicin mod ens tilstand, så går det meget hurtigt meget galt.
Det er som at tisse i bukserne for at få varmen - i starten hjælper det og føles godt, men det gør meget hurtigt problemet endnu værre, og så ryger du ud i en ond cirkel med afhængighed og forøgelse af dine oprindelige problemer.

Jeg er virkelig ked af at læse det du skriver. Det er så trist og forkert at unge mennesker har det så dårligt. Jeg håber, at du får det bedre!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]