Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 09:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey folks.. Jeg eksperimenteret med lidt psykeliske stoffer her på det seneste.. Indtil videre, har jeg prøvet svampe 4 gange, hvor det kun var et af dem, der rigtig satte gang i tankerne.. Og de 3 andre, der har det mest været visualsne der domineret.. Og så har jeg et heftigt, og et mindre heftigt LSA trip på bagen!

Men synsforstyrrelserne/visuals er begyndt at kede mig en smule. Jeg søger egentligt et trip, med masser af mærkelige tanker og fuldstændig fordrejet virkelighedsopfattelse.. Så mit spørgsmål lyder på, om i har et foreslag til hvilket stof der vil være det bedste hvis jeg søger et trip med tankespind/mindfuck.. Og hvor jeg ligesom kommer ind i mig selv, og reflekterer over min tilstedeværelse og hvem jeg er, osv osv.. Ved godt at det kan være forskelligt fra person til person, hvilket stof der virker for dem... Men hvad siger i ?

P.S Ved godt jeg måske skriver lidt rodet.. Men det er mandag morgen, og jeg er ikk i nærheden af frisk!!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
LSD..
Det er det stof du søger, men pas nu på med at sætte nogle faste forventninger da de mindfucks der kommer på syre slet ikke kan sammenlignes med LSA eller svampe imo, og det ender altid med at man bliver overrasket over hvor meget mind fuckt man egentlig bliver af de fine små mærker eller dråber.

Senest rettet af Obama 08 jun 2009 13:11, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vårhus
Det er jo et virkeligt sjov spørgsmål!
Det lyder som om, du mest har snuset til naturlige psykedelika, der for mit vedkommende har en tendens til at fremstå meget logos-bærende. Man vågner altså i højere grad op til sandhedserfaringer end man suser formålsløst rundt i bevidsthedens korridorer. Hvis du altså gerne vil have varige (u)selverfaringer med dig, synes jeg du skal blive ved de naturlige sager, vænne dig til dem, skrue op for dosen, have en afdæmpet setting og eventuelt kombinere dem med lidt hash, der kan få dem til at vise sig fra deres mere ubehagelige sider. Det er nok rimelig dårlig HR, men hvis du er ude efter mindfuck bør du gå efter substanser med så kort en tradition for menneskelig indtagelse som muligt. LSD kan gå til nød, men ketamin, synes jeg er en rimelig sikker vej til sorte oplevelser som - hey, jeg sidder midt i den sibirske ødemark og gnasker mammutkød - hvad laver den gregorianske munk med slikkepinden så ved siden af mig? 2cE og 2c-t-4 er for mit vedkommende også gode bud på stoffer, der generer en underligt absurd-moderne bevidsthed; de plejer at forvandle verden til pixels, at gøre mennesker til robotter o.lg.
Kombinationer af forskellige stoffer plejer også at være en sikker vej til nogle rimeligt smadrede oplevelser, men det er opskrift, jeg vist ikke kan være bekendt at anbefale.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Swedenborgs fly skrev:
men hvis du er ude efter mindfuck bør du gå efter substanser med så kort en tradition for menneskelig indtagelse som muligt

Hva' sker der her?
Gal en omgang skod HR du fik hevet op af posen egentlig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Helt enig.. Dårlig HR stil til en "rookie" ;)
Ketamin er jo ikke et psykedelisk stof, det er dissociativt, dog med psykedelisk virkning, men det giver slet ikke mindfucks som syre gør. Hvis du vælger at prøve syre, og mener at du har styr på trippet (altså et par timer inde i trippet), men stadig leder efter lidt ekstra mindfuck er joint vejen frem, det virker super godt sammen med syre, plejer lidt at sammenligne det med legoklodser hvor syre li som er en duplo klods nederst hvorpå man så kan bygge forskellige andre klodser ovenpå så som lattergas, svampe og hash (specielt joint). Dog ville jeg slet ikke råde dig til at bygge andet end fed ovenpå de første par gange da LSD's virkning bliver forskruet når man putter andre ting ovenpå.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

For mig er mindfuck det der sker når man tager mdma og ryger en pind. Man glemmer hele tiden hvad man lige har sagt, næsten allerede inden man er færdig med at snakke har man allerede glemt hvad man sagde.

Tankespind er så det der sker lige inden man glemmer hvad man skulle fortælle. :)

Det kan eksempelvis være der hvor tankerne køre hurtigt, og gemte/glemte/nye informationer kommer op til overfladen. Eller hvis man f.eks sidder og tænker på en langt ude teori, som man er nået frem til ved at kigge på sine omgivelser.

Det du søger er ifølge min definition ikke mindfuck, men tankespin/mindloop/tanketrip. Jeg ved ikke om det bare er mig der opfatter de to "synonymer" som to forskællige fænomener?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Altså din beskrivelse for MDMA og røg, passer også utrolig godt på syre og joint 8)
På MDMA har jeg dog ved 400-500 mg over en aften oplevet en anden rus end den som trådstarter søger, så ville du ikke også give mig ret i at syre ville være det bedste til at opleve det her dejlige fænomen?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Swedenborgs fly skrev:
Man vågner altså i højere grad op til sandhedserfaringer end man suser formålsløst rundt i bevidsthedens korridorer.

Undskyld off topic.. Men det der fik mig til at tænke på om der er nogen af jer banditter der evt. har sprunget upcome på diverse psykedelika over ved fx at sætte uret til kl 6 for så at gnaske nogle svampe fra natbordet, for så at sætte uret til kl 07.30 eller lignende og så vågne i peak?

(Baudelaire 1860).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Pivo_Cerveza skrev:
Undskyld off topic.. Men det der fik mig til at tænke på om der er nogen af jer banditter der evt. har sprunget upcome på diverse psykedelika over ved fx at sætte uret til kl 6 for så at gnaske nogle svampe fra natbordet, for så at sætte uret til kl 07.30 eller lignende og så vågne i peak?

Det lyder virkelig som en fantastisk sjov idé! Hvis man vel og mærke kan falde i søvn igen. Eller lægge et lsd-plaster som jeg mener COA har talt om.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
yoyo: Prøv evt. højdosis LSA + hash

Stoffer som hash, og ecstasy(indeholdene MDMA + ukendt LSD-lignene stof) giver mig en vildt kreativ tankegang, jeg tænker længere i tingene, og det vrimler med underlige billeder i mit hoved. Det opleves som en utrolig klarhed i tankerne.

Hvorimod LSA har givet mig det jeg vil kalde mindFUCK! Jeg tænker ikke rigtig på noget, eller, jeg tænker på NOGET, men jeg aner ikke hvad, min tankegang kører 100 gange hurtigere end normalt - har på mine 3 oplevelser fået opfattelsen af at det åbner døren til sindssyge. (det har dog været høje doser alle gangene)

Jeg har på et trip af 270 MG frø + stor mængde hash fået et vildt dårligt trip.
Jeg ville helst sove på dette tidspunkt da jeg følte at hele min eksistens var blevet forskruet på en helt bizzar måde.
Så jeg lå og prøvede at blive i virkeligheden og holde fokus, men jeg fløj nærmest længere og længere væk - en virkelig ubehagelig ud-af-kroppen oplevelse, hvor jeg faktisk kæmpede for ikke at ''flyve væk''

- Hvis jeg havde forberedt mig på trippet havde jeg nok godt turde give slip.

Jeg ved ikke lige hvad det er for et ''mindfuck'' du søger, men prøv ellers at gå endnu højere op i dosis?
På et trip af 120 frø (samme trip som det med 270 frø, der blev bare indtaget 150 mere et par timer efter) der oplevede jeg intet mindfuck, det var faktisk ikke særlig psykedelisk.. Lidt mere end dobbelt så meget, + hash, så er jeg ved at blive opløst i min egen bevidsthed.

- Abraham Lincoln

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Universet
Du skal bare have nallerne i noget 2cb

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Tjek din private besked. Er kommet med et forslag, som jeg ikke vil komme med offentligt.

Senest rettet af Minimal 08 jun 2009 23:42, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vårhus
@yoyo: Hvis du gider, kunne du så ikke prøve at definere, hvad du mener med mindfuck.
Jeg forstår i høj grad mindfuck som tilstedeværelsen af fremmede og vilkårlige elementer i trippet, som man ikke rigtigt kan placere i et overordnet forståelsesskema - hvis der er tale om akvariefiskbevidstheden, hvor man hvert tredje sekund undrer sig over hvem og hvor man er, mener jeg stadig højdosis ketamintrips er suveræne til formålet, det gælder også salvia.
Så blev det i øvrigt pointeret, at det var dårlig HR at anbefale spritnye substanser, men når en mand beder om råd til at blive så smadret og mærkelig i hovedet som overhovedet muligt, er det vel kun rimeligt at pege ham i retning af de mest smadrede, mærkelige og ukendte substanser, vi kender til. Det er ikke dårlig HR, det er at tage andre mennesker alvorligt og ikke spise dem af med lego-metaforer, der udlægger psyken som en skrøbelig konstruktion, der helst ikke skulle trues af de stoffer, man indtager. Det er den slags pseudo-advarsler fra LSD-brugere, der planter kimen til en nagende skræk og angst for sindssyge i nybegynderens trip, for "når nu dem, der tager det, også siger det er farligt..." Men psykedeliske stoffer, eller dissociativer for den sags skyld, er ikke farlige, hvis de mødes med accept og forståelse i bevidstheden, ikke mere farlige end livet i almindelighed - ingen bliver født uden ar på sjælen. det er psyken, altså selvforståelsen, der haler i land, og så tager de da først røven på dig og slæber dig med til helvede. Jeg kunne egentligt godt tænke mig at vide, hvad folk mener om dette, for i min bog findes der ikke badtrips, men kun lærerige oplevelser, og jeg mener, at "brændt barn skyr ilden" stort set er den eneste form for HR, man kan møde tryptaminerne med. Dissociativer er måske en anden sag, men det er mest et spørgsmål om at holde sig inden for vejrtrækningens grænsedragninger.
Når alt det er sagt, synes jeg, du skulle ryge noget salvia-ekstrat, hvis du, som jeg forstår, har lyst til at trippe fra en radikalt anderledes synsvinkel. Behageligt er det sjældent, men med mindfuck - det skulle jeg mene.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Minimal skrev:
Tjek din private besked. Er kommet med et forslag, som jeg ikke vil komme med offentligt.

Undskyld. Men hvis du ikke vil komme med det i offentlighed, så lyder det altså ikke helt smart..

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
spiffeh skrev:
Minimal skrev:

Undskyld. Men hvis du ikke vil komme med det i offentlighed, så lyder det altså ikke helt smart..

Det er et personificeret forslag, og jeg gør klart udtryk for, hvad det kræver af ham, og hvad han vil være nødt til at være indstillet på... Og hvis han befinder sig på det sted, som det kræver, er det et forslag... Men don't worry, det er ikke et langt ude forslag eller et forslag om kombinationer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Hehe.
LSD + DOB + Svampe + Meskalin = Mindfuck..

Spøg til side.. Jeg mener som der også er blevet nævnt her i tråden, at hvis du søger fornemmelsen af at alle dine hjerneceller kommunikerer på tværs af hinanden,
de forsøger at sige noget, men når kun den ene halvdel af sætningen, før de næste 3.000 hjerneceller påbegynder en sætning, hver.

Så er det LSD.

Det er ikke negativt ment, og det som jeg beskriver ovenover er nok også noget der vil forekomme ved en høj dosis. Men LSD kan være meget mærkeligt
hvilket jeg tror du søger noget i retningen af.

Det mindfuck som man oplever ved ketaminen: Hvor er jeg?, hvor er mine ting?, hvem er jeg?, hvad har jeg taget?, hvor lang tid er det siden jeg har suget? OSV, er ikke at sammenligne med det der kan forekomme på syre, IMO.

Hvad end du vælger at begive dig ud i, så kom da forbi igen med en tilbagemelding. Happy trippin'...... :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
ryg dig en masse hash og vær alene.
det giver det ganske klare billede af tankemylder så som at sidde og se en film, og pludselig sidder du og tænker på hvorfor de lige præcis har givet ham den trøje på til den optagelse, og om han ikke har haft det forbandet varmt da de optog scenen. og lige pludselig opdager du at du slet ikke ser filmen mere.

til dit formål er en høj dosis hash et godt forsøg, og hvis det ikke er godt nok må du jo søge videre.
jeg så bare den ikke var blevet forslået - hvilket er mærkeligt - da den er temmelig overkommelig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Syntes ikke hash kan give mindFUCK.
Man kan da godt have lidt tanker, hvis man er rigtig skæv, men syntes bestemt ikke det er noget særligt.

Ihvertfald ikke hvis man er vant til rusen..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@yoyo:

Jeg vælger at fortolke dit spørgsmål som følger: du har haft en række overfladiske trip med sjove farver, men er kommet til den konklusion at al den eye candy bare er overfladisk. Du ønsker noget dybere, et ægte psykedelisk gennembrud, et hvor du bliver ramt af indsigt, nye tanker og den slags. Jeg tror ikke, at du egentlig ønsker decideret "mindfuck", som jeg fortolker: tankeloops, hvor du roder forvildet rundt og er mere forvirret og bange end indsigtfuld.

Jeg vil anbefale dig at tage et forholdsvist overskueligt svampetrip fra 1,0 - 2,5 gram P. Cubensis og så supplere med cannabis. Du har overordnet to strategier her. Du kan tage svampene og når du når hen på peak afventer du lidt tid og ryger så 1-2 sug af en joint med rent pot/sativa. Du skal ryge MEGET mindre end du er vant til, da hashen er en meget effektiv komponent oveni svampe. Du kan også ryge i T-0 og så ca. 15 minutter efter første røg indtager du svampene. Jeg føler selv at både svampe, LSD og 2C-B virker fint i sig selv, men det er som om "festen" stadig er inddæmmet lidt. Hashen slipper virkelig gækken løs, åbner for vinduerne og endda slår nogel vægge ned. IKKE alle foretrækker dette, og jeg vil sige at hvis du har anlæg for at føle angst/noia på hash, så skal du IKKE følge rådet om at ryge hash sammen med dine psykedelika! Helt personligt elsker jeg blot den "tankegenerator", som hash sætter i gang, men tankerne kan godt virke som om de kommer "udefra", og det kan være meget skræmmende hvis der kommer nogle meget upolitisk korrekte tanker frem.

Fra jeg var 15-25 var jeg inde i en konstant strøm af mental grænseoverskridelse, som bestod i at LADE VÆRE med at begå den næsten usynlige tankecensur, som jeg vil påstå at flertallet praktiserer rutinemæssigt. Dette var noget jeg gjorde fuldstændig uden stoffer, og jeg faldt først i stofferne efter de 30. Der er altså ikke ret meget undertrykt eller skjult som et stof kan bringe frem og som samtidig skræmmer mig. Det er ikke så meget fordi jeg _har_ indsigt i disse ting som det skyldes at jeg har en mental indstilling, der har gjort ophævelsen af mental selvcensur til en relativt tryg oplevelse.

Mine bedste trip har været på 1,18 g., 1,5 g. og 2,5 g. P. Cubensis, mens jeg har haft dårlige, forvirrede og ligegyldige oplevelser ved højere doser som 4 gram. Det kan bare kan sige er, at du ikke ANER, hvornår et gennembrud sker. Mit 1,18 grams trip var en total overraskelse, der var givende hinsides alt hvad jeg kunne have håbet på :) Prøv at se, om du ikke kan ignorere alle de visuelle ting lidt og søge hen til andre rum eller veje i trippet. Hvis du flytter fokus ser du andre ting.

Samtidig vil jeg sige, at uanset stoffet, så arbejder din bevidsthed med de begreber, filosofier og ideer, som allerede findes inde i dit hoved. Der er ingen nisser, alfer eller små grønne mænd i selve stoffet. Kort sagt er indholdet af din hjerne - dit "Set" - ekstremt betydende for de ting, du får arbejdet med. Har du ingen filosfiske begreber, ingen indsigt og ingen viden inden du tager svampe, så tænker jeg at dit potentiale for et stort trip er lige den tand mindre end hvis du havde haft dem.

Angående Setting sværger jeg til at være alene, hvis potentialet for et psykedelisk gennembrud skal realiseres. Jeg har trippet blandt andre mennesker 3 gange, og det var ganske fornøjeligt og sjovt og bølgende, men ikke indsigtsfuldt. Tror man skal kigge lidt indad og være fri for den sociale dynamik, da den ændrer din hjernes virkemåde. Det samme gør øjnene. Prøv f.eks. at løfte blikket fra skærmen og se på et objekt lige bag ved. Vend så tilbage til skærmen, når du har gjort dette. Bemærkede du hvordan objektet så at sige tog fuldstændig kontrol over din bevidsthed, hvordan objektet krævede opmærksomhed, og hvordan alt det andet trådte i baggrunden? OK, så ved du hvad jeg mener.

Så i bund og grund er mit råd at bruge hovedet mere end at finde det rette stof. Du kan naturligvis tage så meget af et stof, at din kontrol fuldstændig bliver overgivet til stoffet - har hørt at 12 gram svampe f.eks. hjælper gevaldigt til at du får nogle timer, hvor du ike aner, hvor du er og hvor du ikke kan huske noget som helst bagefter. Min pointe er at indsigten kræver at der er noget intakt tilbage af din bevidsthed. Kan du så få bevidstheden og stoffet til at spille sammen, så er sandsynligheden for magi større.

Junior medlem

Undskyld jeg svarer tilbage lidt sent... Tak for alle svarene..

Nu blir det lidt rodet.. Kan ikk overskue at citere alles svar. Men jeg ryger hash på dagligt basis og gør det nogle gange alene, og der får jeg en masse sjove og kreative tanker, og da jeg spiller musik(spiller guitar og synger), har det givet udslag for en masse fede sange..

Jeg har nok udtryk mig forkert. For når jeg siger mindfuck, mener jeg ikke, en rodet/forvirrende tankergang.. Men mere indsigt og en forståelse af verden på en anden måde..

Som ovennævnt, fik jeg det, da jeg havde mit første LSA trip.. Jeg forstod alting, alt gav mening og hang sammen på en eller anden måde.. Mit første svampe trip, var egentlig også en eye-opener. Men slet ikk i så stor en grad som på LSA.. Jeg har prøvet keta et par gange. Men det har været i små doser sammen med nogle ecstacypiller! Men jeg tror det bliver LSD næste gang jeg skal trippe.. Eller en stor dose svampe, på ca 3 gram(cubensis)..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]