@yoyo:
Jeg vælger at fortolke dit spørgsmål som følger: du har haft en række overfladiske trip med sjove farver, men er kommet til den konklusion at al den eye candy bare er overfladisk. Du ønsker noget dybere, et ægte psykedelisk gennembrud, et hvor du bliver ramt af indsigt, nye tanker og den slags. Jeg tror ikke, at du egentlig ønsker decideret "mindfuck", som jeg fortolker: tankeloops, hvor du roder forvildet rundt og er mere forvirret og bange end indsigtfuld.
Jeg vil anbefale dig at tage et forholdsvist overskueligt svampetrip fra 1,0 - 2,5 gram P. Cubensis og så supplere med cannabis. Du har overordnet to strategier her. Du kan tage svampene og når du når hen på peak afventer du lidt tid og ryger så 1-2 sug af en joint med rent pot/sativa. Du skal ryge MEGET mindre end du er vant til, da hashen er en meget effektiv komponent oveni svampe. Du kan også ryge i T-0 og så ca. 15 minutter efter første røg indtager du svampene. Jeg føler selv at både svampe, LSD og 2C-B virker fint i sig selv, men det er som om "festen" stadig er inddæmmet lidt. Hashen slipper virkelig gækken løs, åbner for vinduerne og endda slår nogel vægge ned. IKKE alle foretrækker dette, og jeg vil sige at hvis du har anlæg for at føle angst/noia på hash, så skal du IKKE følge rådet om at ryge hash sammen med dine psykedelika! Helt personligt elsker jeg blot den "tankegenerator", som hash sætter i gang, men tankerne kan godt virke som om de kommer "udefra", og det kan være meget skræmmende hvis der kommer nogle meget upolitisk korrekte tanker frem.
Fra jeg var 15-25 var jeg inde i en konstant strøm af mental grænseoverskridelse, som bestod i at LADE VÆRE med at begå den næsten usynlige tankecensur, som jeg vil påstå at flertallet praktiserer rutinemæssigt. Dette var noget jeg gjorde fuldstændig uden stoffer, og jeg faldt først i stofferne efter de 30. Der er altså ikke ret meget undertrykt eller skjult som et stof kan bringe frem og som samtidig skræmmer mig. Det er ikke så meget fordi jeg _har_ indsigt i disse ting som det skyldes at jeg har en mental indstilling, der har gjort ophævelsen af mental selvcensur til en relativt tryg oplevelse.
Mine bedste trip har været på 1,18 g., 1,5 g. og 2,5 g. P. Cubensis, mens jeg har haft dårlige, forvirrede og ligegyldige oplevelser ved højere doser som 4 gram. Det kan bare kan sige er, at du ikke ANER, hvornår et gennembrud sker. Mit 1,18 grams trip var en total overraskelse, der var givende hinsides alt hvad jeg kunne have håbet på

Prøv at se, om du ikke kan ignorere alle de visuelle ting lidt og søge hen til andre rum eller veje i trippet. Hvis du flytter fokus ser du andre ting.
Samtidig vil jeg sige, at uanset stoffet, så arbejder din bevidsthed med de begreber, filosofier og ideer, som allerede findes inde i dit hoved. Der er ingen nisser, alfer eller små grønne mænd i selve stoffet. Kort sagt er indholdet af din hjerne - dit "Set" - ekstremt betydende for de ting, du får arbejdet med. Har du ingen filosfiske begreber, ingen indsigt og ingen viden inden du tager svampe, så tænker jeg at dit potentiale for et stort trip er lige den tand mindre end hvis du havde haft dem.
Angående Setting sværger jeg til at være alene, hvis potentialet for et psykedelisk gennembrud skal realiseres. Jeg har trippet blandt andre mennesker 3 gange, og det var ganske fornøjeligt og sjovt og bølgende, men ikke indsigtsfuldt. Tror man skal kigge lidt indad og være fri for den sociale dynamik, da den ændrer din hjernes virkemåde. Det samme gør øjnene. Prøv f.eks. at løfte blikket fra skærmen og se på et objekt lige bag ved. Vend så tilbage til skærmen, når du har gjort dette. Bemærkede du hvordan objektet så at sige tog fuldstændig kontrol over din bevidsthed, hvordan objektet krævede opmærksomhed, og hvordan alt det andet trådte i baggrunden? OK, så ved du hvad jeg mener.
Så i bund og grund er mit råd at bruge hovedet mere end at finde det rette stof. Du kan naturligvis tage så meget af et stof, at din kontrol fuldstændig bliver overgivet til stoffet - har hørt at 12 gram svampe f.eks. hjælper gevaldigt til at du får nogle timer, hvor du ike aner, hvor du er og hvor du ikke kan huske noget som helst bagefter. Min pointe er at indsigten kræver at der er noget intakt tilbage af din bevidsthed. Kan du så få bevidstheden og stoffet til at spille sammen, så er sandsynligheden for magi større.