Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 20:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej psy.
sagen er den at jeg er ved at ta kørekort.
og så var jeg dum nok til at henvende mig til min læge for et par måneder siden, for at få noget hjælp til at stoppe med at drikke alkohol. det var lægen nødt til at skrive ind i den lægeerklæring som man skal bruge for at blive godkendt til at gå op til køreprøve...
nu skal embedslægen så afgøre sagen og nu har jeg fået et brev fra politiets køreskole afdeling om at der skal indhentes en udtalelse fra en psykiater/misbrugskonsulent.
det er alt sammen meget godt og jeg har såden set osse fået rimlig styr på alkoholmisbruget og drikker kun begrænset ved festlige lejligheder. så jeg er sikker på at alkohol ikke blir en hindring for at ta kørekortet.

men nu til mit spørgsmål:
jeg ryger joints hver dag. og har snakket med min læge om det for ca 1 år siden. han har ikke nævnt det i den lægeerklæring som politiet skulle ha. nu er jeg så bare bange for at den psykiater/misbrugskonsulent, som jeg skal ha en samtale med, skulle finde ud af det. for det ville forhindre mig i at få kørekortet.

og NU til mit spørgsmål: kan de finde på at spørge om de må ta en blodprøve til en sådan samtale? for hvis de tester for cannabis har jeg et problem.

jeg håber der er nogen der kan svare :D
(hvis postet i forkerte forum undskylder jeg)

tak

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
karsten45 skrev:
hej psy.
sagen er den at jeg er ved at ta kørekort.
og så var jeg dum nok til at henvende mig til min læge for et par måneder siden, for at få noget hjælp til at stoppe med at drikke alkohol.
tak

Det er da ikke dumt! Hvis du havde et alkohol problem, var det da helt rigtigt at gøre .. ! :) Sikkerhed først ..
Var ikke på nogen måde svar på dit spørgsmål, men ville bare lige fortælle dig det ..

Junior medlem

antabus var desværre den eneste hjælp som lægen kunne tilbyde. og det var ikk noget for mig.
og jeg mnå sige at jeg havde ikk min vildeste fantasi forestillet mig at lægen skulle videregi de oplysninger jeg gav ham.
med "dumt" mente jeg bare at det var lidt åndsvagt at det kunne ødelægge mine muligheder for at ta kørekort.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har ingen konret viden om det du spørger om, men jeg tror ikke det er så sandsynligt, at de be'r om urinprøve. I hvert fald hvis du ikke selv nævner din rygning overfor misbrugskonsulenten (selvfølgelig), og vigtigere, at du ikke virker som en typisk hashryger (hvordan så'n en så end virker :) ), og selvfølgelig nægter ethvert forbrug af andre stoffer end alkohol, skulle spørgsmålet melde sig.

Hvis du er 45 år og ikke ligner en typisk hashryger, så tror jeg ikke du har noget at være nervøs for, men som sagt har jeg ikke nogen konkret viden om det. Men held og lykke med køreprøven :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]