Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Bag skærmen
Hej psy

Jeg har igennem de sidste 2 år trippet en del gange og på en del forskelligt psykedelika. Men selvom jeg normalt har haft nogle rigtigt gode, lærerige og sjove oplevelser, så har mange af trips'ne været præget af en del ubehag.
Når jeg tripper, specielt i lidt højere doser, så oplever jeg at få trykken om hjertet, der nogle gange "stråler" ud i armen og/eller halsen, ubehagelig høj puls, men ikke så højt at det er farligt, og en generel rastløshed igennem trippet.
Det kommer normalt stille og roligt, men når jeg så kan mærke det bliver jeg nervøs, og det forstærker så ubehaget yderligere.
Det skal lige siges at jeg ikke er i særligt god form. Min hvilepuls ligger omkring de 90 bpm og mit blodtryk ca 140 over 75. Jeg er allerede kommet i gang med konditionstræning, og min hvilepuls lå også omkring 100 bpm for en måned siden...

Men mit spørgsmål er så om jeg kan forvente mindre ubehag når jeg tripper, i takt med at jeg kommer i bedre form? Og om der er andre der også oplever den slags ubehag under trips.

BTW så oplever jeg det mest ved phenethylaminer, men de skulle også øge blodtrykket mere end tryptaminer...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
komule skrev:
Når jeg tripper, specielt i lidt højere doser, så oplever jeg at få trykken om hjertet, der nogle gange "stråler" ud i armen og/eller halsen, ubehagelig høj puls, men ikke så højt at det er farligt, og en generel rastløshed igennem trippet.

Normalt er lige præcis det du beskriver tydelige og meget alvorlige tegn på en blodprob i hjertet, det er jeg hvert fald ret sikker på at jeg har lært til førstehjælp. Især det der med smerter der stråler ud i armen og halsen.
Jeg er hvert fald ret sikker på det er symptomer på en blodprop, eller et hjertestop?
Men da det er over en så lang periode som du beskriver, kan det vel næppe være nogen af de to? Hvis jeg var dig ville jeg under alle omstændigheder gå til lægen, men du skal nok vente til der kommer en bruger med lidt mere ekspertise på emnet, før du drager nogen konklusioner.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
At være i god form har helt sikkert en positiv indvirkning på trips.
Men jeg er i tvivl om at dine symptomer skyldes dårlig kondi. Det kan sagtens være, at de er psykosomatiske. Psykedeliske stoffer kan netop bringe psykiske ting frem, man ikke normalt lægger mærke til. Og psyken kan sagtens skabe kropslige symptomer. Prøv at ligge dig ned med lukkede øjne og gå ind i følelserne hvor de er i kroppen. Se om du kan gå ind i følelsen, og igennem den.

Endelig kunne det måske skyldes et fysisk problem, så det kunne evt. være en ide at tage til lægen for lige at blive tjekket om alt er ok.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]