Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Inde på Shayana sælger de nogle psychedelic caps ved navn: "Dionysos"

Hvad er det de propper i de caps? Lyder til at være et fed trip, men jeg er stadig nyskerrig over hvorfor de skulle være så fantastiske. Især mht. mulige bivirkninger af de substanser der er i kaplerne osv.

Titel:
Dedikeret medlem

er en cap ikke en hat/kasket :P
Men kan ikke finde noget i søgemaskinen eller på erowid, og ordet kan http://www.ordbogen.com heller ikke oversætte

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
hvad med erfaring omkring "kasketterne" :wink: ?

klader det gel-caps når det er gelatine capsler. Det gør man ihvertfald alle de steder jeg kommer.

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Dionysos er heller ikke et ord, men et navn. Det er vinen og visdommens gud fra den gamle græske mytologi. Han var vistnok glad for at feste ;)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Dionysos var ham der fik opgaven at trille en stor sten op ad en barke. Hver gang han næsten havde nået toppen rullede stenen ned og han kunne begynde forfra, der af ordet Dionysos-arbejde.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: nordjylland
Dionysos var som sagt en gud. egentlig en modpol til appolon som stod for harmoni, balance og mådeholdenhed stod dionysos for ekstasens, kønsdriften og vinens gud.

dionysos dannede grundlag for en kvinde kult i en tid hvor mændende tørrede deres fødder af i kvinderne for at sige det mildt. det er blandt andet fra denne kult man kender begreber som orgier og mani :)

forresten er det sandsyndligt at dionysos slet ikke er en original græsk gud. ligesom alle de kvindelige guder har de sikkert stjålet dem fra andre kulturer. han er jo sam sagt i direkte modstrid med apollon. men peisistratos gjorde den altså officiel græsk gud

Billede

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Lyserg skrev:
Dionysos var ham der fik opgaven at trille en stor sten op ad en barke. Hver gang han næsten havde nået toppen rullede stenen ned og han kunne begynde forfra, der af ordet Dionysos-arbejde.

Jeg troede ellers det var ham den langskægede, der står og hænger ud nede ved den lokale kiosk hver dag med en øl i hånden.

Titel:
Insane psychedelia user!

Lyserg skrev:

Nu må I lige....det var Sisyfos.

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Kære Jensus :)

Det tror jeg at Lyserg er klar over :P

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Andreas/Saiko-Pod skrev:
Kære Jensus :)

Det tror jeg at Lyserg er klar over :P

Det virker det da ikke til. Iøvrigt hedder det Sisyfos-arbejde og betyder meningsløs arbejde, eller et arbejde man kan gentage til evig tid (som f.eks. opvasken :lol: ).

Dionysos-arbejde er af en hel anden fornøjelig beskaffenhed :wink: .

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!

Hehe, ja jeg elsker nu også Dionysos-arbejde :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Der er noget der tyder på at Dionysos-dyrkelsen går helt tilbage til de gamle kulter før den egentlige græske mytologi. Historiske tekster peger bl.a. på svampeorgier for hans ære.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: havnen
sisyfos liv var faktisk ikke meningsløst. selvom man skulle tro det? jo han syntes at det var total lamt og kedeligt. men han blev lykkelig af det. han fik den straf af guden zeus, da sisyfos begik hybris, og ikke respekteret ham. Zeus overvejede om han bare skulle dræbe ham, men nej, det var ikke smertfuldt nok. han skulle istedet lave det samme arbejde igen og igen. det var sisyfos's skæbne.

når han trillede stenen op på bakken, og den trillede ned igen, fik han en pause. han fik pause da han sku ned og hente stenen igen. og i den pause var sisyfos lykkelig. han nø'd at han ku snyde zeus, fordi zeus troede det var den ondeste straf, men det var det jo ikke, for sisyfos var jo ikke ulykkelige hele tiden..han var lykkelig da han sku hente stenen. han havde nået at se frem til.

det ligesom når jeg vasker gulve på mit arbejde, det altid det samme, det pissehårdt og kedeligt, men når jeg så får pause er jeg lykkelig.... det er faktisk en meget moderne historie. den beskriver den følelse som de fleste mennesker har, når de er på arbejde.... ja ham Albert Camus, var sgu en futeristisk mand.
er i rimelig vanvittigt humør lige nu....

ses

Titel:
Insane psychedelia user!

Spunken skrev:
det ligesom når jeg vasker gulve på mit arbejde, det altid det samme, det pissehårdt og kedeligt, men når jeg så får pause er jeg lykkelig.... det er faktisk en meget moderne historie. den beskriver den følelse som de fleste mennesker har, når de er på arbejde...

What? Hvem tvinger dig til at arbejde? Jeg nyder at arbejde pga. de penge jeg får for det jeg gør.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: havnen
synes du ikke at dit arbejde er meningsløst?

mange synes ihvertfald at deres arbejde er det. Men så længe man har noget at se frem til, så gør man det! du har din løn, og sisyfos havde sin pause. Det er jo stort set det samme. Sisyfos havde ik brug for penge nede i Hades.

Men godt for dig at du nyder dit arbejde.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Fanny: Jeg tror min gamle oldlærer ville tæve mig, for der efter at ta mit 9 tal tilbage hvis hun så det post :lol: Men jo jeg vidste det faktisk godt, fik bare lige en mindre hjerneblødning(No more fede).

Junior medlem

Men hvad med det der Dionysos - virker det?

Og hvor meget af det man kan købe i Smartshops'ne i Holland - som ikke er direkte svampe, frø, osv - er noget værd?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
:lol:
Ja, lad os da få et svar på det!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Det var ellers en gammel tråd at hive frem. Tror heller ikke han er aktiv herinde længere..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Det er han. Han har den halvgennemsigtige konkylie som profilbillede, og hedder ZPE.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]