Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 20:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hej.

Er der nogle, som kender nogle psychedeliske spillefilm?

Jeg tænker altså på nogle, som omhandler evt. lsd/svampe trips bl.a. Film á la "Fear & Loathing in Las Vegas" hvor hallucinationerne bliver illustreret. Synes det er spændende og sjovt, at se :)

Film, som omhandler junkier, som f.eks. "Requiem For a Dream" og "Trainspotting" er jeg ikke interesseret i, kun film med psychedelisk indhold tak :)

Kender nemlig ikke rigtig nogle selv. Jo gyseren "Shrooms", men det er også den eneste.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Go'e gamle Danmark
Prøv "Tenacious D in The Pick of Destiny", hvor Jack Black tripper på en tosset måde et sted midt i filmen :P Kan anbefales hvis man er fan af Jack Black.. Hehe..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... =5&t=26669 Here you go! Der er lidt at gå i gang med :P

Medlem
Brugeravatar

Åh jo... Bare for at vælge noget ud fra linket så er "Fear and Loathing in Las Vegas" heller ikke noget dårligt bud...

Medlem

Fear & Loathing in Las Vegas kender jeg godt.. det skrev jeg også hvis du læste efter :p hehe.
Men tak for svarerne..

Men skriv endelig hvis I kender andre..

Medlem

Gerne hvis der findes film, som ikke bare indeholder en scene med et trip, men som omhandler psykedeliske stoffer.. Altså hele filmen. Ligesom shrooms, som handler om en trip-tur ude i skoven, på svampe :)

Medlem
Brugeravatar

hejkarlåge skrev:
Fear & Loathing in Las Vegas kender jeg godt.. det skrev jeg også hvis du læste efter :p hehe.
Men tak for svarerne..

Men skriv endelig hvis I kender andre..

Ups :oops:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Catsoup, en japansk kortfilm, er ganske trippet. Det er ikke så meget de visuelle dele af et trip, der er trukket frem, men det er trods alt heller ikke dem, der er de mest interessante ved psykedelika (imo).
Det samme gælder Waking Life. Her er hele filmen dog lavet ret tripagtigt (halvt animeret/tegnet, og halvt filmet), men ingen scener, hvor der flippes helt ud med de store fraktaler og den slags.

Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Noget af det bedste trip-agtige shit jeg husker fra filmens verden er "Altered States" på dansk: Eksperimentet. Fra 1981 eller sådan noget. Og så det Simpsons afsnit, hvor Homer spiser en syg selvlysende chili som sender ham heeeelt afsted. Tror i øvrigt faktisk at det Simpsons afsnit refererer til Eksperimentet.
Og så er der jo også goe gamle The Trip, som klart er værd at se og nok sjovest hvis man selv har været på LSD.
Men der er jo adskillige Simpsons afsnit hvor der lige bliver klemt lidt tudse mave slikning eller skull bong rygning ind.
Har søgt løs på Youtube efter det der psykedeliske Simpsons afsnit uden held. Men det er jo helt sikkert out there somewhere. Afsnittet hedder: "The Mysterious Voyage of Homer".

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
I Natural Born Killers - er der et par scener hvor der bliver trippet svampe.... Det er dog langt fra et gennemgående tema - none the less, en rigtig god film!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Kom også lige til at tænke på Human Traffic, den handler om en gruppe venner og deres ææÆgstazy (mis)brug.

Medlem

Tak for alle svarerne.. må få set nogen af dem..

Filmene behøver dog heller ikke at omhandle trips, som sådan, men må også bare være underlige, og have psychedelisk indhold, hvis i forstår?

Altså hvor man kan se, at instruktøren har været på et eller andet, da han skrev manuskript. hehe :p

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
"Un chien andalou" (på dansk: "Den andalusiske hund") er et surrealistisk mesterværk af Salvador Dalí (ja, ham maleren med de smeltede ure) og Luis Buñuel: http://www.imdb.com/title/tt0020530/

Filmens åbnings-scene er klassisk: Et øje skæres over med et barberblad og en sky glider (som barberbladen gennem øjet) gennem fuldmånen. En ny måde at se på indvarsles.
Desuden virker tidsangivelserne ("for en måned siden", "tre minutter senere" osv.) fuldstændig arbitrære (jf. malerier af smeltede ure osv.).

Ren Mandril-aftale. Se den og føl dig kunstnerisk og pseudo-intellektuel.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Zarathustra skrev:
Se den og føl dig kunstnerisk og pseudo-intellektuel.

det er en forfærdelig følelse. den kommer hver gang jeg ser pseudo-kunst, der sjovt nok altid er den kunst som gør ekstra meget ud af at slå fast, at det ER kunst.

jeg må igen anbefale DEAD MAN. musik og billeder går op i en højere enhed her. musikken er Neil Young der improviserer på sin country-twang-guitar til filmen, og det er han helt uhyggelig god til. Johnny Depp i hovedrollen. Jim Jarmusch's suverænt bedste film. en utraditionel western med onde industrialister, en amerikansk outsider på en fatalistisk spirituel rejse med en peyote-indianer, der citerer William Blake. hvad mere kan man forlange.

.. nåja, så er der også masser af skyderier og blod.

edit: http://www.youtube.com/watch?v=z0TlPh2j ... re=related

Senest rettet af Edward Coke 05 jan 2009 23:30, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Hmm vil fraråde at se filmen Shrooms som Hejkarlåge ellers foreslår. Det er fucked op... Ikke en film du ønsker at se imens du er på svampe ihvertfald

8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Blæste Nico skrev:
Hmm vil fraråde at se filmen Shrooms som Hejkarlåge ellers foreslår. Det er fucked op... Ikke en film du ønsker at se imens du er på svampe ihvertfald

8)

Dårlig film generelt. Ganske modsat mesterværket over dem alle: The Wall af selveste Pink Floyd :gud:

Mere behøver man ikke sige.

Medlem

[quote="Blæste Nico"]Hmm vil fraråde at se filmen Shrooms som Hejkarlåge ellers foreslår. Det er fucked op... Ikke en film du ønsker at se imens du er på svampe ihvertfald

8)[/quote] Jeg foreslår ikke filmen "shrooms". Siger bare at jeg kender den.. Men ja, den er pænt fucked, og absolut ikke noget man skal se, hvis man er påvirket, med mindre man er til dødstrips, hehe :) så er det sagt.

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Naked Lunch er skrevet i en konstant LSD rus.
Desuden handler filmen om en mand og hans kone, der tripper sygt på insekt gift.
Wierd stuff ...

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg skal ud og finde Naked lunch den ser sgu ret trippet ud....
vil lige tilføje The Doors den må i ikk glemme. :peace:

Medlem

Jacobs ladder - handler om en vietnam veteran der er blevet udsat for et eller andet compound i vietnam, og nu lider af afterdønningerne, meget syret film der er inspirationskilde til silent hill spillene! og så Pi der handler om en matematiker der bliver mere og mere skør. Og til sidst... TETSOU THE IRONMAN - kan jeg simpelthen ikke beskrive her den er noget af det mest syrede og fede jeg længe har set :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]