SDBC skrev:
Goddag

Kort tid efter at jeg flyttede hjemmefra, fik jeg noget af en omvæltning af min verdensopfattelse. Som følge af at have oplevet en nogle dages meningsløshed overfor alting. Hvis det havde varet meget længere, ville jeg have begået selvmord. Det gjorde den ikke, da jeg begyndte tro meget fast på yogi/buddhisme filosofien (min egen blanding, af hvad jeg på tidspunktet troede var det 'samme'), og troen på oplysningen, som kuren på alle lidelser. Jeg er stadig enig i alt hvad jeg var enig med 'dem' i, undtagen at jeg er blevet i tvivl om det er muligt at nå en permanent tilstand uden desire, fyldt med lykke (hvad det så end er). Her den anden dag, spurgte jeg mig selv hvorfor jeg troede på at oplysning er muligt / om det er muligt at slippe af med al desire, og kunne ikke svare på spørgsmålet, og har nu mistet troen (næsten) helt. Min teori er at jeg begyndte at tro på oplysningen som en simpel forsvarsmekanisme for at undgå at jeg begik selvmord, og at jeg her efter jeg har haft tid til at glemme følelsen af meningsløshed, kan leve med den intellektuelle viden om at livet ikke har nogen mening, men at jeg ikke føler det.
Provoker min nye nye verdensopfattelse, tak

Det er jo ikke helt til at kende din nye verdensopfattelse udfra det du skriver, du er begyndt at "tro" på buddhismen / yogier ok men er du også begyndt at praktisere? det hele handler jo at erfare selv, du må erfare at det materielle liv ikke siger dig noget og føle det, ikke bare vide at det ikke er noget for dig.
Som jeg ser det er der intet at betvivle alle mennesker har buddhanaturen inde i os det handler blot om at du udvikler dig selv og prøver at leve efter nogle af tingene, du behøves jo ikke at smide alt sanselig nydelse over styrs som en yogi blot for at få glæden ved livet tilbage.
Det er jo let nok at anderkende at livet er lidelse, men du kommer jo ikke væk fra lidelsen uden du gør noget, at sige at du ikke kan pga du er blevet hjernevasket er åndsvagt, hvis alle tænkte sådan ville INTET ske og ingen ville komme nogen vejne. Det er den farligeste grøft at falde ned i, din vilje og de forhindringer du SELV sætter op for den er der holder dig tilbage fra at blive lykkelig eller oplyst for den sags skyld.
Jeg vil råde dig til at lytte til den unge oplyste mester Paramahamsa Nithyananda, han er utrolig god til at forklare hans filosofi for et menneske med en vestelig "hjernevasket" sind.
Livet er ikke meningsløst på den negative måde du udlægger det lyt her:
http://www.youtube.com/watch?v=rNyQwjsp ... annel_pageHer er en lang video hvor han fortæller hvordan man slipper sit sind fri fra alt den slags bekymringer
http://www.youtube.com/watch?v=r1oSyAOX ... AA&index=5