Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 09:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngby
Ville entenligt bare dele den her video med jer, den er værd at se og vare ca. 19 min.

http://www.ted.com/index.php/talks/jill ... sight.html
Citat:
Jill Bolte Taylor got a research opportunity few brain scientists would wish for: She had a massive stroke,
and watched as her brain functions -- motion, speech, self-awareness –- shut down one by one. An astonishing story.

Synes der er mange ligheder mellem den oplevelse hun har haft, nogle af de trip rapporter jeg har læst og mine egne erfaringer med psychedelia.

Hvad synes i?

Senest rettet af AKFisken 17 nov 2008 01:28, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Bortset fra den lidt uheldige sammenkædning af psychedeliske stoffer og blodpropper i hjernen, du får lavet med overskriften (hvilket ikke har noget med hinanden at gøre, andet end at det påvirker hjernens måde at fungerer på), er det faktisk rigtigt spændende, og ret godt forklaret...

Men har det gennerelt svært med den slags shows, og den drejning det tog er ingen undtagelse. Der kom lidt for meget: Jeg indså, at jeg er verdens frelser, over det tilsidst :lol: Men kan da godt forstå at hun vil forsøge at dele oplevelsen. Og stemmer faktisk også ganske godt overens med mine egne forestillinger og oplevelser.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
for satan da... man burde edermame give den slags mennesker svampe

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har set fordraget og jeg synes det er rigtig spændende, til alle som finder det interessant så prøv læs lidt op på DMT og nærdødsoplevelser, folk der bliver ramt af lyn, historier som denne osv.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
McKenna døde af en blodprop i hjernen, ik'?

Dog tror jeg ikke at psykedelika forsager blodpropper i hjernen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

McKenna døde af kræft i hjernen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

yeti skrev:
McKenna døde af kræft i hjernen.

Ja korrekt.

Og hans læge nævnede efter det blev konstateret at cannabis muligvis kunne hæmme kræftsvulster.

McKenna's svar:
"if that was the case, we wouldn't be having this conversation right now..."

Manden har udtalt at han røg cannabis 3 gange dagligt. :lol:

R.I.P.

Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Rigtig godt klip, jeg var ret uerfaren med psychedelia indtil et par år siden havde jeg kun prøvet lsd et par gange som hel ung. For et par år siden prøvede jeg så DXM første gang og oplevede lidt af de ting hun beskriver her men dog i mildere grad, men det med at min personlighed begyndte at koble fra, den koblede dog aldrig helt fra som ved hende, den var på vej væk men jeg kunne holde fast i den for jeg var bange for at give slip men det var en fantastisk oplevelse for mig, en ting jeg aldrig havde prøvet før og slet ikke troede var muligt.

Fordi jeg er meget venstrehjernehalvdels orienteret og til tider næmest en slave af den var det en fantastisk og befriende oplevelse og en dag når jeg tør vil jeg prøve at frigøres helt. Jeg var lidt nervøs for hvad det var der var ved at give slip, om det var min personlighed eller om det var mit liv der var ved at smutte væk, så derfor turde jeg ikke give slip dengang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]