Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 12 maj 2024 20:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 nov 2008 00:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2008 07:29
Indlæg: 842
Geografisk sted: NørrebronX
Jeg kunne ikke rigtig finde et forum hvor dette passer ind, så valgte det der kom tættest på.

Jeg har i den senere tid eksperimenteret med lucid dreaming og er efterhånden blevet ret god til dette. Jeg ville der for udforske hvad lucid dreaming kunne bruges til og har fundet en ting som er skræmmende, men brugbar. Alle har vel prøvet at miste en de holder af, dette behøver ikke skyldes død, kan måske bare være en gammel ven/kæreste man ikke snakker med mere. Any way kan man møde disse personer i drømme verden med min teknik.
Teknik starter på samme måde som lucide dreaming. Man lægger sig til at sove og sætter sit vækkeur(mobil) så det passer med at man for 6 timers søvn. Når man bliver vækket vil man højst sandsyneligt være midt i en drøm, man skal nu gennem gå drømmen som mand har været i. Da man højst sandsynligt er meget træt vil man hurtigt falde i søvn igen. Inden dette sker skal man tænke på den person, som man vil møde og forestille sig at han/hun var med i den drøm som man blev vækket fra.
Hvis det er en person som det er mange år siden man har set og man måske har lidt svært ved at genkalde ham/hun kan et billed hjælpe, det kan man så kigge på inden man ligger sig til at sove.

Jeg ved godt det er nået kryptisk formuleret, men det er svært at forklare.
Lad os tage et eksempel: Jeg ligger og drømmer at jeg går og slår græs, jeg bliver nu vækket af vækkeuret. Det første jeg gør, er at tænke på at jeg gik og slog græs, forstiller mig det og kører drømmen igennem et par gange. Der efter går jeg drømmen igennem igen, men denne gang putter jeg personen jeg vil møde med ind i drømmen (kigger evt. på det billed jeg har). Dette kunne jeg f.eks. gøre ved at tænke på at han/hun ligger og soler sig på den græsplæne jeg slår.
Hvis jeg er heldig møder jeg personen i drømmen, som regel bare som i en almindelig drøm, men hvis jeg er rigtig heldig møder jeg personen i en lucide dream, det vil sige at jeg ved det er en drøm og der for er i stand til at styrer hvad jeg gør.

At møde en person mand ikke har set i årevis og som mand savner, kan være at ret brutalt især fordi at det virker meget virkeligt i en lucide dream. Pludselig husker du igen hvorfor du holdt så meget af personen fordi han/hun opfører sig som da han/hun var levende eller da du kendte han/hun.
Jeg har personeligt oplevet at have det dårligt psykisk den følgende dag, fordi savnet kommer igen. Det er der for en ting mand må gøre op med sig selv om man vil udsættes for.

Det har taget meget øvelse at kunne styrer mine drømme på denne måde, men det er en for vild føelse når det lykkes. Det er sjældent at jeg for en lucide dream ud af det, i periode tit andre gang skal der rigtig mange forsøg til det sker, men det er det værd.

Hvis nogen vil prøve krafter med det her er i velkomne til at stille spørgsmål og jeg vil også gerne hører om andre bruger drømme styring på samme måde som mig. Jeg vil råde folk til først at lære lucide dreaming, før de giver sig i kast med min udviklede metode

_________________
Citat: "Jeg lå heldigvis (på en passende dose syre) i min skurvogn alene på landet hvor ingen kunne nå mig, da jeg blev lullet ind i en syg Truman Show / The Matrix agtig virkelighedsdelusion."


Senest rettet af Alt Ædende Ateist 01 nov 2011 11:26, rettet i alt 3 gange.
Jeg har rettet "mand" til "man", da forfatteren bruger dette udtryk mange gange, og hvergang skriver det med stavefejl.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2008 00:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 apr 2007 10:46
Indlæg: 455
Geografisk sted: Ama'r
Hmm interessant har det tit på samme måde men det er mest hvis jeg har maridt (yderst sjældent) bare som eksempel, eller en anden drøm som jeg har jeg gerne vil ændre det vidregående forløb på så tænker jeg på det inden jeg lukker i igen også kan jeg kontrollere det meste af handlingen, ved ikke om jeg har misforstået det, men er det hvad du mener eller? det er godt nok længe siden jeg har gjort det men havde det rigtig meget da jeg var yngre?

8)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2008 02:07 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Har også eksperimenteret med LD førhen, og vil gerne til at igang igen.
Det er også en kreativ måde for mig at bruge pausen fra urten, da jeg oftest ikke kan huske hvad jeg har drømt, når jeg ryger tjald.
Men i de her dage hvor der er lidt ebbe i kassen husker jeg mine drømme meget tydeligt.

Jeg brugte teknikken med at have en blok og kuglepen ved siden af min seng. Med det samme jeg vågnede nedskrev jeg ALT hvad jeg kunne huske jeg havde drømt natten over, da det kun står tydeligt klart i omkring 5-10 minutter efter man er vågnet.
Dette fortsatte jeg med hver nat.

Efter et stykke tid begynder man, uden at tænke over det, at genkende nogen mønstre i de ting man drømmer, måske har man drømt noget lignende før. Og man kan huske tidligere drømme fordi man har nedskrevet dem.
Pludselig vil man imens man sover begynde at kunne genkende et eller andet i drømmen, og på et eller andet plan går det pludselig op for en at man må drømme. Når først man har slået det fast i drømmen, vil man være fuldt ud bevidst om at man sover, og derved kan man styre drømmen.

Det er svært at beskrive de ting man kan se og opleve når man lucid dreamer. Jeg har altid været vild med at kigge op på himlen. Alverdens stjerner, planeter og farver man kun kan drømme om. At gå på jagt i en ukendt verden, flyve hen til steder. At fremtrylle 100 nøgler eksempelvis, og bestemme at hver gang man tager fat i en nøgle, skal den bringe en til en ukendt verden, den ene mere betagende end den anden. Det er svært at sætte ord på følelserne der er forbundet med det!

De smukkeste steder jeg har set, har været under LD. Og alt hvad man ser er en del af en selv.

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2008 04:09 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2008 07:29
Indlæg: 842
Geografisk sted: NørrebronX
Blæste Nico skrev:
Hmm interessant har det tit på samme måde men det er mest hvis jeg har maridt (yderst sjældent) bare som eksempel, eller en anden drøm som jeg har jeg gerne vil ændre det vidregående forløb på så tænker jeg på det inden jeg lukker i igen også kan jeg kontrollere det meste af handlingen, ved ikke om jeg har misforstået det, men er det hvad du mener eller? det er godt nok længe siden jeg har gjort det men havde det rigtig meget da jeg var yngre?

8)


Ja hvis du var klar over det var en drøm og på den måde styrede det har det været lucide dreaming. Jeg har selv prøvet lucide dreaming mange gange da jeg var lille, der vidste jeg bare ikke hvad det var og troede kun det var mig det skete for. Da jeg så fandt ud af at der var tekniker til at opnå det blev jeg helt vild :lol:

_________________
Citat: "Jeg lå heldigvis (på en passende dose syre) i min skurvogn alene på landet hvor ingen kunne nå mig, da jeg blev lullet ind i en syg Truman Show / The Matrix agtig virkelighedsdelusion."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2008 04:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2008 07:29
Indlæg: 842
Geografisk sted: NørrebronX
Halose skrev:
Har også eksperimenteret med LD førhen, og vil gerne til at igang igen.
Det er også en kreativ måde for mig at bruge pausen fra urten, da jeg oftest ikke kan huske hvad jeg har drømt, når jeg ryger tjald.
Men i de her dage hvor der er lidt ebbe i kassen husker jeg mine drømme meget tydeligt.

Jeg brugte teknikken med at have en blok og kuglepen ved siden af min seng. Med det samme jeg vågnede nedskrev jeg ALT hvad jeg kunne huske jeg havde drømt natten over, da det kun står tydeligt klart i omkring 5-10 minutter efter man er vågnet.
Dette fortsatte jeg med hver nat.

Efter et stykke tid begynder man, uden at tænke over det, at genkende nogen mønstre i de ting man drømmer, måske har man drømt noget lignende før. Og man kan huske tidligere drømme fordi man har nedskrevet dem.
Pludselig vil man imens man sover begynde at kunne genkende et eller andet i drømmen, og på et eller andet plan går det pludselig op for en at man må drømme. Når først man har slået det fast i drømmen, vil man være fuldt ud bevidst om at man sover, og derved kan man styre drømmen.

Det er svært at beskrive de ting man kan se og opleve når man lucid dreamer. Jeg har altid været vild med at kigge op på himlen. Alverdens stjerner, planeter og farver man kun kan drømme om. At gå på jagt i en ukendt verden, flyve hen til steder. At fremtrylle 100 nøgler eksempelvis, og bestemme at hver gang man tager fat i en nøgle, skal den bringe en til en ukendt verden, den ene mere betagende end den anden. Det er svært at sætte ord på følelserne der er forbundet med det!

De smukkeste steder jeg har set, har været under LD. Og alt hvad man ser er en del af en selv.


Ja det er for fedt. Da jeg er sømand arbejde jeg en hel måned uden nogen former for guf til hjernen, så i de perioder er LD mit stof. Jeg elsker at gøre fuldstændig gakket ting i mine drømme, f.eks. smide alt mit tøj og løbe rundt blandt mennesker eller et eller andet som mand aldrig ville gøre i real life. haha

_________________
Citat: "Jeg lå heldigvis (på en passende dose syre) i min skurvogn alene på landet hvor ingen kunne nå mig, da jeg blev lullet ind i en syg Truman Show / The Matrix agtig virkelighedsdelusion."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2008 12:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 apr 2007 10:46
Indlæg: 455
Geografisk sted: Ama'r
sygt det har jeg aldrig været bevidst om, jeg vil forsøge din teknik næste gang jeg har en drøm og poster resultatet efterfølgende så :D Takker for oplysningen

8)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2008 16:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jan 2008 16:55
Indlæg: 179
Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Har oplevet kun lucid dreaming en gang, og der vidste jeg ikke hvad det var.
Hvordan lærer man at kunne styre sine drømme?

Har en tendens til at drømme de mest underlige drømme og hvis jeg samtidig kunne styre dem, ville det være super :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2008 19:18 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2008 07:29
Indlæg: 842
Geografisk sted: NørrebronX
Blæste Nico skrev:
sygt det har jeg aldrig været bevidst om, jeg vil forsøge din teknik næste gang jeg har en drøm og poster resultatet efterfølgende så :D Takker for oplysningen

8)


Selv tak. Jeg vil se frem til en person jeg måske kan diskutere lucide dreaming med, da jeg ikke kender andre der bruger det. Du skal være opmærksom på at det er hårdt arbejde og i starten kan mand have tildens til at opgive, men når mand først oplever det virker engang for mand blod på tanden. Hvis du har spørgsmål så skyd løs.

_________________
Citat: "Jeg lå heldigvis (på en passende dose syre) i min skurvogn alene på landet hvor ingen kunne nå mig, da jeg blev lullet ind i en syg Truman Show / The Matrix agtig virkelighedsdelusion."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2008 19:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2008 07:29
Indlæg: 842
Geografisk sted: NørrebronX
Blå time skrev:
Har oplevet kun lucid dreaming en gang, og der vidste jeg ikke hvad det var.
Hvordan lærer man at kunne styre sine drømme?

Har en tendens til at drømme de mest underlige drømme og hvis jeg samtidig kunne styre dem, ville det være super :)


Du kan gå ind på denne her side og lærer mere: http://www.dreamviews.com/index.php

Den er god til at starte op med.

_________________
Citat: "Jeg lå heldigvis (på en passende dose syre) i min skurvogn alene på landet hvor ingen kunne nå mig, da jeg blev lullet ind i en syg Truman Show / The Matrix agtig virkelighedsdelusion."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2008 19:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 03 okt 2008 17:07
Indlæg: 64
Geografisk sted: Syd fyn
Lyder rigtig spændende!
Til jer prof LD'ere; gør i det bare en normal hverdag om natten?- smadrer det ikke den næste dag ret meget? Eller gør i det en eftermiddag i weekenden eller hvornår?
ps. tusind tak for oplysningen/instruktionen! :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2008 19:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2008 07:29
Indlæg: 842
Geografisk sted: NørrebronX
Jeg kan godt finde på at gøre det hver nat, jeg føler mig lige så udvillet dagen efter. Du skal tænke på at man drømmer helt normalt lige som alle andre, den eneste forskel er at du er klar over at det er en drøm. Teknikken som jeg bruger til at møde bestemte personer bruger jeg dog ikke så tit, som jeg forklaret i indlægget kan det være hårdt psykisk og dagen efter er man som regel lidt trist. Teknikken kan dog ogå bruges til andrer ting end at møde personer du savner, du kan jo f.eks. møde katja kean, pamala anderson eller hvem du nu har lyst til at straffe, i det hele taget er lucide dreaming en god ting hvis mand er glad for våde drømme :-)

_________________
Citat: "Jeg lå heldigvis (på en passende dose syre) i min skurvogn alene på landet hvor ingen kunne nå mig, da jeg blev lullet ind i en syg Truman Show / The Matrix agtig virkelighedsdelusion."


Senest rettet af Alt Ædende Ateist 15 sep 2009 18:26, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2008 20:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 03 okt 2008 17:07
Indlæg: 64
Geografisk sted: Syd fyn
BadGer skrev:
du kan jo f.eks. møde katja kean, pamala anderson eller hvem du nu har lyst til at straffe, i det hele taget er lucide dreaming en god ting hvis mand er glad for våde drømme :-)

At bruge det på den måde, havde jeg slet ikke tænkt på!? hæhæ! :lol:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2008 20:32 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Til at komme igang er det imo en god idé at gøre det hver nat, da du derved hurtigere vil kunne komme i gang med at genkende dine drømme, IMENS du drømmer. Når man har lært teknikken, og begynder at genkende drømmemønstre, så kan du egentlig gøre det når du du har lyst. Bare ikke med for store mellemrum, for så skal man til at starte forfra igen.

Dengang jeg praktiserede det meget, gjorde jeg det næsten hver nat. Det gør altså søvnen en hel del sjovere.

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2008 20:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2008 07:29
Indlæg: 842
Geografisk sted: NørrebronX
Ja mand glæder sig sku helt til at man skal sove.
:-D

_________________
Citat: "Jeg lå heldigvis (på en passende dose syre) i min skurvogn alene på landet hvor ingen kunne nå mig, da jeg blev lullet ind i en syg Truman Show / The Matrix agtig virkelighedsdelusion."


Senest rettet af Alt Ædende Ateist 15 sep 2009 18:26, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2008 21:49 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2004 19:24
Indlæg: 542
Geografisk sted: Dania
ellers prøv http://www.ld4all.com, den er også rigtig god


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2008 22:42 
Offline
Annoying attention wh0re!
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2006 04:20
Indlæg: 172
Geografisk sted: In the chopaaaaaaaa.
Et spørgsmål til jer, som har praktiseret LD teknikker: Hvordan påvirker det jeres udhvilethed af søvnen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2008 23:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
@DYSC

Altså for mig er det lidt svært at svare på, da jeg nogengange er vågnet op efter en LD, og ikke kunne sove igen. Når jeg så er faldet i søvn, er det ikke altid at jeg er vågnet op inde i drømmen igen. Hvis dette er tilfældet, har jeg bare sovet en almindelig nattesøvn efter det.

Men det er faktisk et ret interessant spørgsmål, da man jo er delvist ved bevidsthed, imens kroppen alligevel er under REM-søvn. Derved slapper man jo nok ikke af på samme måde, og bliver ikke ordentligt udhvilet.

Men dengang jeg praktiserede det, afhang min følelse af udhvilethed meget af om jeg var vågnet flere gange i løbet af natten.

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2008 02:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 nov 2007 00:32
Indlæg: 46
Geografisk sted: Bag skærmen
Jeg oplevede min første lucide drøm i dag. Jeg havde også forsøgt mig i går, men uden held.

Jeg skulle have en masse kedelige fag i skolen, så for at få dagen til at gå lidt hurtigere, snuppede jeg mig en xanax inden jeg tog i skole(dum ide...). da jeg så kom hjem efter en kogeren dag i skole, lå jeg med min laptop i min seng og læste denne tråd. Imens jeg læste tråden faldt jeg så i søvn, men jeg havde ingen intentioner om at prøve at få en lucid drøm.

Jeg begynder så at drømme et eller andet, som jeg ikke kan huske nu, men det var ret mærkeligt. Jeg kom så i tanke om at det kunne være at jeg faktisk drømte, så jeg lavede et "reality check". Jeg kiggede på min telefon, og den viste 28:18, og så gik det op for mig at jeg drømte. Jeg kan desværre ikke huske så meget af hvad jeg lavede, måske på grund af den der xanax. Jeg kan dog huske at jeg på et tidspunkt smed jeg bukserne ude på en stor vej, og løb rundt med armene i vejret, men folk virkede ret ligeglade :lol:

Til jer der har prøvet det flere gange, bliver det så nemmere at få en LD, når man har prøvet det før?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2008 04:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2008 07:29
Indlæg: 842
Geografisk sted: NørrebronX
Ja det vil jeg mene at det gør for dig, nu kender du jo følelse og kan prøve at opnå den igen. Det ville være en god ide at øve de næste nætter nu hvor du har drømmen i erindringen.

_________________
Citat: "Jeg lå heldigvis (på en passende dose syre) i min skurvogn alene på landet hvor ingen kunne nå mig, da jeg blev lullet ind i en syg Truman Show / The Matrix agtig virkelighedsdelusion."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2008 11:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Hehe. Det lyder som en sjov drøm du har haft der.

Den del af hjernen der styrer tid og tidsfornemmelse er nemlig inaktiv under søvn, så tiden vil altid være helt i skoven hvis man kigger på et ur når man sover.
Har selv prøvet at kigge på et almindeligt ur flere gange under LD, og nogengange viste den sådan nogen underlige tegn i stedet for tal.

Men 'tillykke' med din første LD. Næste gang du er i en, så prøv at se om du kan flyve. Det kan faktisk kræve lidt øvelse, fordi det man ligesom skal overgi sig til det universelle i drømmen.

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team