Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 23:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg har i den seneste tid revurderet mit liv og har fundet frem til at jeg lettere akut har brug for en tid væk fra alt. Dette er såmænd meget belejligt da jeg står uden bolig snart og ikke har noget arbejde = det perfekte tidspunkt at rive pløkkerne op for en tid.

Det jeg leder efter er en mulighed for at rejse væk og opleve verdenen, men med mulighed for at tjene til føden der hvor skæbnen bringer mig hen, da jeg ikke har nogen kapital der kan financiere mit eventyr. Dette kunne være noget alá skibums (har undersøgt det lidt, men det lader til at jeg er for sent ude) eller, at tage arbejde på et "langfarts" skib eller lignende. Mine kriterier lyder således på at jeg kan tjene til dagen og vejen plus, at jeg for at lægge en afstand til min nuværende dagligdag gerne vil udover landets grænser. Jeg taler og skriver flydende engelsk.

Jeg skal i hæren til april, så det tidsrum jeg har til rådighed spænder fra nu til midten af marts ca. Dog er det ikke nødvendigt for mig absolut, at være væk hele tidsrummet.

Mit spørgsmål til jer Psy-G's er om i har nogle forslag til hvad jeg kunne foretage mig - hvor jeg kunne tage hen? Har i nogle erfaringer med noget tilsvarende eller kender i måske nogle der har?

Ville sætte utroligt stor pris på lidt hjælp!

Mvh. Moowgli

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
altså jeg har en del venner der har taget på forskellinge pilgrims vandringer, men det er der selvfølgelig ikke rigtig nogen penge i. men der er altid arbejde, ALTID. lige meget hvor du kigger hen, at lønnen så er et helvede er en anden side af sagen men hvis du bare vil have til dagen og vejen kan det sagtens lade sig gører at gå fra gård til gård i høsten for eksempel.

men det lyder som om du er frisk på livet.
¨
lykke til ;)

Medlem

Hey, tak for svaret :)

Kan du fortælle lidt nærmere om disse pilgrimsvandringer? hvor foregår det - og hvad er formålet?

Jeg er ikke ude efter at få et økonomisk overskud ud af turen og jeg har bestemt intet imod at gå til hånde.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jag tror egentlig at de starter alle mulige forskellige steder i europa og så slutter den et fælles sted i spanien. ham jeg snakker mest med der har prøvet det starter vist i frankrig.

det er en gang om året meener jeg og så kan man selv bestemme hvor langt fra målet man vil starte, men de sidste 100 km er vist ikke så spændende for det er dem alle turisterne går. så møder de op lige før målstregen og påstår de har været med hele turen, det irretere mig at jeg ikke kan huske præcis hvad det hedder men jeg ved det kan lade sig gøre at finde info om det rundt omkring på netten.

jeg har skrevet til ham gutten jeg kender og spurgt ind til det men han er sådan en der tjekker sin mail engang om ugen så ved ikke lige hvornår han svare, men vil gerne poste til dig når/hvis han svarer :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

gardner, det er ikke caminoen du tænker på?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Eller interrail...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

InnerNetExplorer skrev:
gardner, det er ikke caminoen du tænker på?

præcis :)

Medlem
Brugeravatar

Google: Canoa Quebrada, Brazil

- Paradise on earth.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]