Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 23:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Medaljen:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Hey sad og tænkte lidt her... Nu er der jo et forum som hedder Medaljens forside men det var egentlig ikk hvad jeg søgte så tænkte hvorfor er der ikk' et forum med Medaljens forside? Tænkte at det er lidt en standart holdning at opfattelsen med rus midler er enten sjove eller dårlige.. hvad med de gode oplevelser? Som eksempelvis folk der har et langt misbrug men kommer ud på den anden side med noget mere viden og andre syn på livet end dem der er standart. Eller folk der har været syge hvor et bestemt midel har hjulpet dem eller bare på en anden måde en positiv oplevelse. Syntes det mangler håber i forstår hvad jeg mener... Er selv på 4 dagen uden ryger for første gang i 6 år så wish me luck boys in the hood!

8)

Titel: Re: Medaljen:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
I will wish you luck psycho 8) !

Det var da en super god idé efter min mening. Medaljens "forside" er da mindst lige så meget værd at høre efter! Hvis ikke mere, det sku altid godt med nogle positive indvendinger .. Super idé!

Kunne være sjovt at se, hvor mange af "os" som skriver i Bagsiden, kommer til at skrive positivt i forsiden om noget tid :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er vel en grund til at folk tager rusmidler. Så medaljens forside må vel være rusen, hvis det vel og mærke er et godt "trip". Medaljens bagside ved fx alkohol er vel afhængighed og leverskader, mens forsiden er er glæde og fest.

Og held og lykke med tjalden... Det er sgu også sjovere når man gør det med en lidt større frekvens...

(Baudelaire 1860).

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Blæste Nico skrev:
Nu er der jo et forum som hedder Medaljens forside men det var egentlig ikk hvad jeg søgte så tænkte hvorfor er der ikk' et forum med Medaljens forside?

:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De ting du nævner, bliver medaljens bagside jo også brugt til, så der er vel ikke meget grund til at lave et nyt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu er Medaljens Bagside jo også et forum til den slags. Men ellers kan du jo læse en triprapport?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Medaljens bagside indholder lige præcis det, en masse gode historier om folk der får kontrol på deres forbrug eller misbrug. Men hele psy indeholder faktisk den her slags positive posts hvor folk får hjælp og svar på det de søger. Men man skal læse en masse forskellige posts for at se det lidt oppe fra. Men især i bagsiden kommer følelserne frem og det har ihvertfald sat mange smil på mit ansigt igennem årene.

Medeljens forside må så mene en masse post fra folk som bekræfter over for os andre de er glade for at tage stoffer og ikke har problemer med dem, det ville ende i pral og direkte farlige råd fra andre som slynger doser osv ud som slet ikke er ansvarlige på nogen måde.

Men har du noget seriøst at fortælle om en oplevelse, så skriv en triprapport om det, læs nogle af dem og se hvordan de er udformet.

Mvh Mikkel

Medlem
Brugeravatar

Hmm ja okay kan godt se hvad i mener men normalt er medaljens bagside af noget som helst ikke set som en positiv indgangsvinkel, og hvis nogen laver indlæg i medaljens bagside er det vel fordi de har en form for problem eller er nede over noget? det er ikke for en trip rapport men mente bare at samle tråde for folks positive vendinger og om folks oplevelse med at komme ud på en god side af noget uden at søge hjælp fra andre på siden men mere dele sin positive oplevelse med andre som inspiration? Men kan self være mig der bare har misforstået orderts betydning af medaljens bagside da jeg opfatter det som noget negativt, hvor det er folk der søger hjælp og ikke noget noget positivt hvor folk deler som sagt deres oplevelse så folk kan se hvordan andre er kommet ud af noget dårligt og kan se forskelliges fremgangsmåde uden at bede om hjælpen? Men ja ved jo godt jeg er temmelig beef med jer alle efterhånden, så i har sikkert ret det var bare min mening

8)

Medlem
Brugeravatar

Og Speakwack tror ikke du fatter hensigten med mit forslag men det er self ikk din fejl bare mig der formulere mig uklart så fordi det var faktsik seriøst men ja en bekræftigelse men ikke af useriøse ting men af hva man har lært af at se tingene fra en anden vinkel men først når man står på den anden side, som jeg eksempelvis pt. forsøger på så kunne det måske opmuntre andre med et ukontroleret misbrug til selv at prøve samme vej...

8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vil sige at triprapportsektionen er en definition på det du søger. Det er netop folk der beretter om deres oplevelser, nu mener jeg ikke man kan stille det så dualistisk op at der er helt og igennem gode og dårlige oplevelser med psykoaktive planter/kemikalier men at der tit er et helvede og en himmel involveret - oftest i nævnte rækkefølge, så snus rundt derinde lidt! Det må være til at støde på ene af "aha!" oplevelser med rusmidler derinde.

P.S. Det ser ud til at din signatur i sig selv virker som et tiltag til at få lidt flere 'thumbs up' til rusmidler på banen. Hehe :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]