Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 23:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Sure Tæer i Saftevand!
Jeg blev for godt halvanden måned siden stoppet med 2g Mephedrone på mig, hvilket resulterede i bøde og plet fordi politiet ikke kunne fatte at det IKKE var Kokain, men Mephedrone!
Mine bekendte fortæller mig at Mephedrone først blev ulovligt her for godt 3 uger siden, men hvor kan jeg få det bekræftet, har jeg eventuelt en chance for at rense mit navn, vinde i retten?
Nogen der kan give nogle hints til hvor jeg får styr på lovgivningen , for syns satme ikk det er fair jeg skal plettes pga. stædige pansere , hvis stoffet da altså stadig var lovligt ..

& eventuelt hva muligheder jeg har for erstatning hvis det er ?? blev holdt tilbage, og sad i detentionen i ca. 2 timer ..

Håber nogen kan hjælpe, for det går mig satme meget på!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kan ikke finde mephedron nogen steder i bekendtgørelsen, er du sikker på det overhovedet er ulovligt? Hvad siger andre herinde?

Du skal helt klart nægte at betale bøden og gå rettens vej, hvis det viser sig at stoffet ikke var ulovligt da du blev taget med det. Du har alle chancer for at vinde. Tal med en advokat om det.

Bekendtgørelsen med listen over ulovlige euforiserende stoffer finder du her: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... 0497&exp=1

Vær opmærksom på at stofferne ofte er opført med en kemisk betegnelse, eller et produktnavn/oldgammelt populærnavn, så det ikke altid er skidenemt at finde et stof på listen, selvom det er der. Jeg kan dog ikke umiddelbart finde mephedron nogen steder. Formodentlig vil det være på liste B hvis det er blevet tilføjet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det er svjv kun methylon der er blevet forbudt og ikke mephedron, selvom det nok ville være bedre omvendt.

Fight for your right!!

Medlem

bestemt ikke ulovligt . endnu :roll:

Medlem

Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
Nej, jeg må som andre herinde, sige at jeg mener heller ikke det er blevet ulovligt endnu..

Og jeg mener bestemt du skal gå i retten med det, for det er ikke fair at de bare stikker dig en bøde, OG en plet på straffe attesten - for noget vores alle sammen elskede regering ikke har gjort ulovligt endnu ;-)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Anyways giver det vel heller ikke en plet? Kun på den private attest?
Men skriv hvad du finder ud af. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

kemal skrev:
Anyways giver det vel heller ikke en plet? Kun på den private attest?
Men skriv hvad du finder ud af. :)

Jeg vil egentlig også gerne have en bestemt kilde på, om det kommer på den private eller offentlige. Den generelle holdning her inde, er, at det kun kommer på den private, men jeg synes aldrig rigtig, vi har fået det sat på plads med en kilde eller lign.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Stoffet er lovligt, men det bliver der hurtigt lavet om på, når folk render rundt og bliver visiteret af panserne med lovlige research kemikalier i lommerne, som de misbruger til indtagelse. Det gælder alle kemikalier, der måtte dukke op. Du kan ikke bare fucke lovgivningen og systemet fuldstændig lige op i snotten, pisseblæst og flabet... Det får konsekvenser, enten for dig eller for alle andre.

Du burde fandeme næsten tage pletten på attesten og undskylde på vegne af resten af befolkningen for at blive taget med det. :lol:

Junior medlem

Geografisk sted: Sure Tæer i Saftevand!
Minimal, Så vil jeg lige sige til mit forsvar at jeg VED jeg ikke er den eneste der er blevet snuppet med det :D
Såhe ..

men ja, har valgt at gå i retten med det, for i mine øjne virker det usansynligt at jeg skulle tabe??
så ville det da være dumt bare at tage en straf man i princippet ikk engang fortjener ,..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Jeg kender en som blev taget med Mephedrone i forbindelse med en drug-test på det lokale Crazy Daisy.
Han fik et brev fra politiet hvor der stod noget med at an var blevet taget med 0,5 gram af et kokainlign. stof.

Han skrev så et brev tilbage til dem, og fortalte dem at de ikke kunne straffe ham hverken med bøde eller plet, når nu stoffet var/er lovligt.

En uge senere fik han et brev tilbage fra politiet, hvor de undskyldte for at have været så stupide at
give ham en bøde på 3000,- (tror jeg) plus at de ville give ham en plet.
Alle tiltaler blev trukket tilbage, og han er nu den stolte ejer af en undskyldning fra panserne! :rocking:

Så hvis du ikke vil følge Minimals råd, og tage en for "holdet", så gør ligesom ham, de kan ikke gøre en skid ved det..

Rent faktisk skrev de også i brevet, at pga. den lille mængde han var blevet taget med, var det ikke blevet sendt til et
laboratorium hvorfor det ikke var blevet testet, men destrueret.

Så tænker jeg.... Hvad så hvis man nu bliver taget med et ulovligt stof i byen eller andetsteds, og det kun drejer sig om noget til eget forbrug, altså måske et par gram, men kun i en pose.. Så destruerer de vel også bare det? Og så kan man sende dem et brev og bare skrive at det er et research stof?

Just a thought..

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
hvad satan mand - de kan sq da ikke bare destruere bevismaterialet... men så længe de trækker anklagerne tilbage er skaden jo mere end udbedret.

Det ville være ualmindeligt tavligt at bruge metodem med at kalde ens halve gram kokain for RCxxx, for at slippe for straf. ingen af os er interesseret i at der skrives dobbelt så mange rapporter om nyt dødsnarko

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
TATP skrev:
hvad satan mand - de kan sq da ikke bare destruere bevismaterialet... men så længe de trækker anklagerne tilbage er skaden jo mere end udbedret.

Det ville være ualmindeligt tavligt at bruge metodem med at kalde ens halve gram kokain for RCxxx, for at slippe for straf. ingen af os er interesseret i at der skrives dobbelt så mange rapporter om nyt dødsnarko

Det er selvfølgeligt rigtigt nok, tvivler bare på at det er den gængse-holdning blandt folk som tager det..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]