Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 01:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Skanderborg
dav.
jeg har aldrig prøvet psychedelia før, har røget hash som det eneste.
jeg har læst en masse og jeg mener en MASSE, om de forskellige stoffer, jeg har bare ingen andelse om hva jeg skal prøve som det første...

jeg vil virkelig gerne prøve det men er dog lidt nervøs omkring selve trippet, da jeg har læst om bad trips, ikke fordi jeg er bange men jeg har bare meget stor respekt for det uden at have prøvet det.

men advanced trippers hjælp
I'm out :peace:

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Hvor gammel er du? Hvad forestiller du dig selv?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Udover hvad overstående skriver vil jeg tilføje, at det er godt at du har denne respekt omkring det. Det nedsætter både faren for badtrip, men desværre også selve trippet. Selvfølgelig forudsat du bruger din respekt - og ikke frygt - på den rigtige måde. Altså holder det på et stadige hvor du stadig kan slå fornuften til hvis du føler det løber dig af hænde. Samtidigt skal du også læse på det - altså både substansen og oplevelsen - således du har et billede af hvad der kan og måske vil ske. Selvfølgelig kan man ikke beskrive disse oplevelser godt nok, men det er en god introduktion.

Og så start lavt ud, hav masser af tid og gør det perfekt.

Førstegangstråde er her mange af, du kan bare søge.

Mvh
Anders

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Tja det er en god holdning at have respekt for stofferne fordi det man nød til hvis man ikke vil gå den gale vej. Med hensyn til hvad du bør prøve først er der jo ikke noget fast regelsæt omkring dette. Det bestemmes meget af din mentalitet og hvad du vil have ud af stofferne, om du eksempelvis vil sidde hjemme med drengene og hyggedrikke med lidt ekstra tilbehør, eller om du vil sidde stille og roligt med nogen som har lidt erfaring og udforske naturstoffer ?uanset hvad så start altid ud med at tage en smule for et se hvordan stoffet virker på dig da alle stoffer virker forskelligt på alle og uanset hvad bør du første gang være i selskab med nogen der selv har erfaring som du stoler på der kan guide dig sikkert og som ikke ønsker at presse dig... hvis du vælger at kaste dig ud i det så på forhånd ha et godt trip! :)

8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Grundet dine stavefejl hopper jeg på¨dankdawg holdet og spørg - Hvor gammel er du ?

Ud over det.. Hvad vil du opnå ved at tage stoffer? husk at stil dig selv det spørgsmål..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Hvis du har læst så meget på det som du siger, hvad er det så du mener vi kan give dig, som alt det du har læst ikke kan?
Jeg spørger fordi folks forståelse af "MASSER" kan variere rigtig meget. Hos en der normalt ikke læser så meget, kan en lille pjece eller to virke som meget, hos andre skal man helst igennem en del bøger og nogle hjemmesider før man måske kan tillade sig at bruge ord som "MASSER".

Udover det, så er det godt, som de andre siger, at bruge sin frygt respektfuldt, så man ikke lader den hæmme en, men som et redskab til at passe på med hvad man indtager.

Junior medlem

18 år gammel :rocking:

Odden skrev:
Hvis du har læst så meget på det som du siger, hvad er det så du mener vi kan give dig, som alt det du har læst ikke kan?
Jeg spørger fordi folks forståelse af "MASSER" kan variere rigtig meget. Hos en der normalt ikke læser så meget, kan en lille pjece eller to virke som meget, hos andre skal man helst igennem en del bøger og nogle hjemmesider før man måske kan tillade sig at bruge ord som "MASSER"

over 100 trip raporter

spiffeh skrev:
Ud over det.. Hvad vil du opnå ved at tage stoffer? husk at stil dig selv det spørgsmål..

det er nemlig det jeg selv er i tvivl om..
regner måske med at komme lidt mer "ind" i mig selv og måske få en større forståelse for mig selv.

jeg regner med at gøre det sammen med min bedste ven, som jeg har haft siden 4. klasse i folkeskolen.

jeg spørger om hvilket stof, fordi jeg altid vil være 100% sikker i min sag før jeg gør eller udtaler mig om noget.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Triprapporter er subjektive, men selvfølgelig god materiale også. Husk at have styr på den objektive teori også. Hvis du virkelig vil prøve det, så er det svampe (eller 2c-b). Sidste del er parantetisk i og med jeg selv ikke har prøvet det.

Junior medlem

okay tusind tak :D

Mushrooms, here I go
regnede os med at tage ud og plukke nogen til oktober - november.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hmm. Er lidt betuttet over Spids Nøgenhat til første gang. Tror Psilocybe Cubensis er en bedre idé, men det burde du selv kunne konkludere udfra din research?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Hvorfor skulle spids nøgenhat være en dårligere start end cubensis?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Fordi And er vild med hjemmedyrkede svampe :p

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Eller fordi de er stærkere. Men så kan man jo bare tage mindre, skulle ikke være noget problem da.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor kraverne vender
Det generelle "problem" med semilanceata er vel at indholdet af psilocybin eftersigende skulle være svingende. Jeg har en statistik på hvor meget der kan være tale om:

Steen Larris skrev:
Sandsynligheden for at psilocybinindholdet i 20 svampe:
Ligger mellem 4,6 mg. og 8,8 mg.: 75 %
Ligger mellem 5 mg. og 8,5 mg.: 66 %
Ligger over 10 mg.: 3,5 %
Ligger over 15 mg.: 0,00027 % (1 gang pr. 4 tusinde)
Ligger over 20 mg.: 1,6•10-13

Det sidste tal betyder, at hvis alle mennesker på jorden hver dag spiser
20 svampe, så vil det kun ske én gang hvert tusinde år, at én er så heldig
at få en psilocybindosis på over 20 mg. En dosis på 20 mg er kun en
halvstor dosis, slet ikke farlig.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Jeg er også ny på psychedelica holdet, har taget danse stoffer som yngre og røget min portion af alt muligt.

Nu er tiden kommet hvor jeg, 15 år efter alle andre i min omgangskreds, vil tage svampe. Og jeg må indrømme at jeg er vildt glad for at have ventet til jeg er blevet ordenlig voksen. Altså på den måde at jeg gør det kun for min skyld. Ud over min mand er der ingen andre som skal vide noget om det. Og jeg har mit eget hjem, ingen forældre eller lejlighedskammerater at få noia over. Jeg bestemmer selv og det gør mig tryg at vide.
Min mand har taget en del svampe i sin ungdom, vi tager ud og plukker i weekenden, og det er fedt at jeg ved at jeg har ham i huset hvis jeg får brug for det.

Da jeg var 16 år var jeg med min mormor ude og plukke almindelige spisesvampe, vi kom til en mark FYLDT med spids nøgenhat. Hun kiggede tørt på mig og sagde at hvis hun så at jeg så meget som plukkede 1 af de der svampe, så kunne jeg gå hjem. Ca 30 km, så jeg droppede det. Men nu tager jeg derud igen. Der er stadig ingen mennesker og masser af køer, så det burde være gode chancer for at de stadig gror der.

Nå men det var det, ville bare sige at livet ikke stopper efter de 30, (som jeg troede da jeg var 18), er personligt selv meget glad for at have gemt denne opelvelse til nu.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Letgo, det lyder som en rigtig god basis for starten på at få visdom om de andre verdener - post endelig billeder hvis/når i har fundet svampene så der ingen tvivl er. Og prøv at lede lidt rundt herinde, der er nogle gode guides og råd til hvordan man starter sikkert op med visdomsplanterne. :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Tak InnerNet,

Jeg kunne faktisk læse mig frem til herinde at det var lidt for tidligt at lede efter SN endnu, så vi har plukket blåbær istedet ^_^

Men det her forum er jo guld værd for en novice som mig, jeg har snart læst samtlige indlæg (mit job kan være lidt stille). Jeg er virkeligt glad for at have fundet den her guldgrube af viden!

Jeg poster fotos når jeg har fundet noget jeg tror er det rigtige.

Tak for opmærksomheden.

Medlem
Brugeravatar

letgo skrev:

Nå men det var det, ville bare sige at livet ikke stopper efter de 30, (som jeg troede da jeg var 18), er personligt selv meget glad for at have gemt denne opelvelse til nu.

Off topic, men geg synes efterhånden, at der er rigtig mange med den holdning, at livet stopper efter de 30/35/40.
Min mor er 45, og hendes liv er da i hvert fald ikke stoppet endnu, hun føler sig stadig ung med masser af muligheder. Det er kun når vi er teenagere, at vi ser på vores forælder og tænker - "hold kæft hvor er de gamle". Ja vi er måske kun unge en meget kort periode af vores liv, men jeg synes ikke, at man skal tage det så drastisk.. Og desuden begynder det først at være rigtig sjovt nu :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: aarhus, DK
i've had mostly bad trips (on tryptamines particularly), but hey, no pain no gain, right?

tell me your worries and i'll tell you how far fuck-up you could get on mushrooms/acid and whether or not to expect an ugly psychotic episode surfacing.

i've found mescaline cacti work best for me.
total merge with the flow. no traces of an ego whatsoever.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]