Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
Er der nogensinde udformet et gennemarbejdet (og anonymt) spørgeskema til psy.dks brugere om deres forhold til stoffer? Jeg tror det ikke, men det vil være ganske oplagt at lave et, både til intern og ekstern reference og statistik. Og det er der vel intet galt i.

HVIS der så er grundlag og tilslutning til et elektronisk spørgeskema om stoffer, er mine umiddelbare tanker:

>Skemaets layout, læselighed og omfang.

>Spørgmålenes grad af præcision, detaljer, skalaniveauer, (utilsigtede) overlapninger med andre spørgsmål, etc..

>Kategorisering / opdeling af stofgrupper: Psykedelika, stimulanser, (anti)depressiver, delirianter, dissociativer, håndkøbs- og recept-medicin, urter, etc.

> Gennemgående spørgsmål til de enkelte stoffer: Viden om stoffet, adgang, forbrug (og i hvilke sammenhænge), vurdering af farlighed, abstinenser, udbytte, sideeffekter, rygter vs fakta, etc.

> Andet: Psykoser, badtrips, tabuer/intolerance, spiritualitet, åbenbaringer, ..

> Opfattelse af samfundets, politiets og lægevidenskabens informationsniveau og holdninger, vs Psy.dks brugere/din egen.

> Personlig info: Alder, job, uddannelse, familie, venner, status, sundhed, samfundsforhold, politisk overbevisning.
> Personlig viden - hvorfra, hvor stor, hvilke områder.

> Beskrivelse dit generelle forbrug, både objektivt og subjektivt.

---
Hvis nogen har evnerne og erfaringen udi et sådant projekt, er det præmie hvis man vil gøre sig nyttig. Som sagt er det er kun et muligt oplæg til et større gennemarbejdet spørgeskema. :)

Medlem

Til næste år vil jeg gerne lave en gennemgående analyse, når jeg har afsluttet videnskabsteori- og metode. :)

Men indtil da synes jeg da det er en meget fin idé. En veludført statistisk analyse kunne måske også nå en af gratisaviserne. :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Jeg synes det lyder som et enormt interessant projekt. Jeg må indrømme at mit skolearbejde fylder ret meget lige for tiden, men imellem semestre kunne det være enormt spændende at fordybe sig nærmere i.

Jeg har beskæftiget mig en smule med udarbejdelse, og derefter analyse af statistikker/undersøgelser i forbindelse med min uddannelse, så når projektet engang begynder at blive en realitet skal jeg være mere end tilfreds med at hjælpe til med det rent teoretiske arbejde. Rent teknisk, opsætning af elektroniske spørgeskemaer osv, har jeg INGEN erfaring i, så der må de andre af nørderne være behjælpelige ;)

Så du skriver bare når du kommer så langt Lakhippi.

TD

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Det lyder da umiddelbart ret interessant..
Så kunne folk måske se, at det ikke kun er folk der
sidder og spiller Xbox dagen lang, der ryger fede osv..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]