Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 23:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej jeg er gansk ny her men har lejlighedsvis læst på jeres forum de senere år for råd og vejledning.

Og nu mit problem:
Jeg har tideliger brugt alkohol og cannabis som hjælp til at slappe helt af og nyde livet, men jeg synes ikke jeg får den dejlige afslappende følese af cannabis mere faktisk er cannabis begyndt at gøre mig en smule restløs det sidste års tid.
Og alkohol ved vi jo alle har bivirkninger som tømmermænd, rent idioti hvis der indtages for meget, osv.

Så nu er jeg på udkik efter noget der kan hjælpe mig med at slappe fuldstændig af fredag lørdag aften.
Jeg har kikket lidt på kratom men synes der er meget forskel på hvad dosis og slags folk bruger.
Så jeg håber i har nogle forslag til hvad jeg måske skulle prøve :D

Ønsker til stof
1. må ikke være så steneren at man ikke kan feks. finde lidt chips ude i køkkenet
2. må meget gerne være noget man selv kan dyrke, eller let tilgængelig
3. så få bivirkninger som muligt

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Hvis du ikke kan slappe af naturligt skal du ikke begynde at finde midler til dette, imo.

Prøv derimod nogle afstressningsøvelser eller des lige - yoga, meditation, motion?

Meget af det kan også ligge i dine vaner, du skriver at du har brugt disse substanser for meget. Hvis du er gået direkte hen og blevet afhængig af det, så må det væk, og det kan jo godt give cravings og lignende i starten.

Uddyb din problemstilling noget mere.

Men ja, motioner, det er altid godt!
Anders

Junior medlem

Jeg dyrker motion ca. 4 gange om ugen og nok til at der kommer sved på panden.
Jeg mediter en meget lille smule og begynder til yoga til september.
Jeg drikker kamillete for den afslappende effekt.

Jeg har prøvet i varierende mængder.
Alopam får mig til at falde i søvn hvis dosis er over 60 mg og under 60 mg. er virkningen rimelig ligegyldig.
Nozinan gider jeg simplthen ikke da det gør mig utrolig sløv dagen efter.
Truxal mellem 100 og 250 mg virker afslappende på kroppen men ikke rigtig i hovedet.
Hash/pot/skunk virker ikke så behalig længere da jeg bliver rastløs af det
Alkohol holder jeg simpelthen pause fra da bivirkningerne både fysisk psykisk og la la jeg er smart i min brandert, simplthen ikke er besværet værd.

Det stof jeg ønsker at finde er noget ala super koncentret kamillete.
Gerne et stof som åbner op for ens kreative sider.
Ikke særlig vanedannene.
Gerne noget jeg selv kan dyrke eller fremstille på en eller anden måde (kemi er ikke min stærke side).
Oh jo det ville være rart hvis tommermændende/ned turen er rusen værd.

Håber i kan hjælpe mig lidt mere nu, alt jeg ber om er jo kun et perfekt stof :hm:

Medlem

Hmm. Hvilken type cannabis har du brugt? Sativa er nok bedst hvis du vil være kreativ, men det er måske bedre med noget tungt indica hvis du er meget rastløs og gerne vil slappe af.

Betragt ikke det her som en løftet pegefinger, men måske mangler du at arbejde med din psykiske indstilling til livet? Du dyrker motion osv og det er godt, men nogen gange må man lære sig selv at bevare roen, ved at have den i hovedet, selvmedicinering er en dårligløsning, da den hovedsageligt symptombehandler. Så du bliver psykisk afhængig.

Jeg har selv gået med slem spændingshovedpine, netop grundet nervøsitet og frygt, og jeg døjer stadig lidt med det til tider. Men kæmp for det!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
:cheers:

Senest rettet af Blæste Nico 20 nov 2008 13:10, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
synes det virker lidt fucked op at råde folk til at tage valium for at slappe af i weekenden? det skulle jo ikke være vanedanende!
Jeg vil tro at du skulle prøve Kratom the! det smager dog ikke lige så godt men giver chiller!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu afskriver du selv kratom lidt, alligevel vil jeg lige forsøge mig en smule... :)

Hvis dosis og variationer er det eneste, der afskrækker dig, så er det i hvaert fald en rigtig dårlig grund.
Hvis jeg var dig, ville jeg få fat i noget, og så ellers ligeså stille lære stoffet bedre at kende. Jeg kan godt li' stoffet, fordi det (på mig) har flere "faser" - i starten bli'r jeg stimuleret, mine tanker flyder lettere og hurtigere - det kan næsten blive lidt som på stimulanser, med en svag følelse af fokus og klarhed. Anden del gør sig som regel gældende efter jeg ryger cannabis, de to stoffer komplimenterer hinanden rigtig godt, for mig på den måde, at kratomen bidrager med en lækker kropslig følelse, og cannabis gi'r mig den "stener" jeg "mangler"/kombineret med kratom, virker det rigtig afslappende.
Hvis du ikke vil ryge cannabis, så er det muligvis ikke kratom du ska' forsøge dig med. Jeg synes efterhånden mange her på boardet har skrevet om, at de mere eller mindre kun finder rusen brugbar når de samtidig ryger. Dog har jeg selv haft nogle rigtig fornøjelig oplevelser udelukkende med kratom, men jeg synes da egentlig også, at det fungerer bedst hvis man lige ka' ryge en pind på et tidspunkt, for at sparke velværen og afslapningen lidt igang :)

En anden lækker ting er, at man også til en hvis grad kan være lidt selektiv med den ønskede virkning: Lav dosis for lethed og eventuelt en let stimulering, høj dosis for en mere stenet og narkotisk effekt. Dog ikke forstået sådan, at det er enten eller - jeg oplever f.eks. som sagt altid begge dele i en rus, omend vægten selvfølgelig er forskudt i forhold til den givne dosis.

På en eller anden måde, så synes jeg faktisk også, at dit eget krav om "må ikke være så steneren at man ikke kan feks. finde lidt chips ude i køkkenet" passer rigtig godt på kratom! For på den ene side er du skæv, ligeglad og fyldt af velvære, men det er heller ikke værrer end at man godt ka' ryste det af sig og kæmpe sig ud af sofaen, ud i køkkenet og ordne det man nu har lyst til... :D

Der skulle for nogen være nogle tømmermænd, vist lignende dem fra alkohol, forbundet med kratom. Jeg har aldrig selv oplevet det - men jeg er heller ikke sikker på, at jeg indtager helt så meget som nogen andre gør...

Hmmmm, det lyder lidt som et reklameindslag jeg har strikket sammen her, det var altså ikke meningen :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Det er næppe er godt råd, men; morfin, kodein, tramadol, benzodiazepiner og kratom er alt sammen noget, det fleste "hash-hoveder" også synes er rigtig lækkert.. Af disse vil jeg dog anbefale kratom, da de andre er stærkt vanedannende (og så er kratom jo også lovligt at købe i Danmark uden recept).

Så alt i alt, drik noget kratom-the, men lad være med at gøre det flere dage i træk, tolerancen stiger lynende hurtigt.. Køb resin, det får man meget mere ud af, IMO, bladene er lort (igen, MIN mening!)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Kodein. Det er måske vanedannende, men du kan lave ret nemt og billigt. HAHA

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Hvad for noget cannabis plejede du at ryge?
For hvis du føler du bliver rastløs, så prøv en super tung varmpresset marok eller noget lignende.
Gå efter hash med et ultra højt indhold af CBD, da det med sikkerhed kan få dig til at slappe af.
THC derimod gør dig ikke afslappet i sig selv, det er psykedelsik.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hey prøv slå den her te op:
God Nat The fra Fredsted:
Billede
kan godt virke en anelse søvndyssende eller sløvende men slet ikke til en sådan grad at du ikke kan "gå ud og hente chips i køkkenet" da.

Ellers har vi :
Calea zacatechichi - også kaldt drømmeurt, virker ret specielt.
Gul lærkespore (vokser i DK og er let afslappende)
Passionsblomst (Passiflora edulis)
Heimia salicifolia, bedre kendt som Sun Opener. Relativt aflslappende på en lidt mystisk måde - indianerne tog den for at opnå guddommelige beskeder via lydhallucinationer.

Og ja så er der kratom (godt foreslag synes jeg) eller prøv lav mad ud af din cannabis. Udtræk i fedt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]