Nu afskriver du selv kratom lidt, alligevel vil jeg lige forsøge mig en smule...
Hvis dosis og variationer er det eneste, der afskrækker dig, så er det i hvaert fald en rigtig dårlig grund.
Hvis jeg var dig, ville jeg få fat i noget, og så ellers ligeså stille lære stoffet bedre at kende. Jeg kan godt li' stoffet, fordi det (på mig) har flere "faser" - i starten bli'r jeg stimuleret, mine tanker flyder lettere og hurtigere - det kan næsten blive lidt som på stimulanser, med en svag følelse af fokus og klarhed. Anden del gør sig som regel gældende efter jeg ryger cannabis, de to stoffer komplimenterer hinanden rigtig godt, for mig på den måde, at kratomen bidrager med en lækker kropslig følelse, og cannabis gi'r mig den "stener" jeg "mangler"/kombineret med kratom, virker det rigtig afslappende.
Hvis du ikke vil ryge cannabis, så er det muligvis ikke kratom du ska' forsøge dig med. Jeg synes efterhånden mange her på boardet har skrevet om, at de mere eller mindre kun finder rusen brugbar når de samtidig ryger. Dog har jeg selv haft nogle rigtig fornøjelig oplevelser udelukkende med kratom, men jeg synes da egentlig også, at det fungerer bedst hvis man lige ka' ryge en pind på et tidspunkt, for at sparke velværen og afslapningen lidt igang

En anden lækker ting er, at man også til en hvis grad kan være lidt selektiv med den ønskede virkning: Lav dosis for lethed og eventuelt en let stimulering, høj dosis for en mere stenet og narkotisk effekt. Dog ikke forstået sådan, at det er enten eller - jeg oplever f.eks. som sagt altid begge dele i en rus, omend vægten selvfølgelig er forskudt i forhold til den givne dosis.
På en eller anden måde, så synes jeg faktisk også, at dit eget krav om "må ikke være så steneren at man ikke kan feks. finde lidt chips ude i køkkenet" passer rigtig godt på kratom! For på den ene side er du skæv, ligeglad og fyldt af velvære, men det er heller ikke værrer end at man godt ka' ryste det af sig og kæmpe sig ud af sofaen, ud i køkkenet og ordne det man nu har lyst til...
Der skulle for nogen være nogle tømmermænd, vist lignende dem fra alkohol, forbundet med kratom. Jeg har aldrig selv oplevet det - men jeg er heller ikke sikker på, at jeg indtager helt så meget som nogen andre gør...
Hmmmm, det lyder lidt som et reklameindslag jeg har strikket sammen her, det var altså ikke meningen