Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Ville det ikke være en idé at lave en lille wiki over hvad man skal gøre ved overdosering af de forskellige stoffer og hvordan man vurderer hvor slemt det står til, så man selv kan yde den grundlæggende førstehjælp inden en eventuel ambulance ankommer.
Hvilke stoffer der interagere med hinanden og hvilke der ikke gør, så man ved hvor vidt de kan blandes eller ej.
Sig til hvis du synes der mangler noget.

Hvad synes i om idéen, er den realistisk? :)

MEGATRON

Rigtig god ide, men opdelt i flere dele. En "stofkrise faq" med specifikke guides for de forskellige typer knark man typisk støder på (uppers,downers,psykedelika)

og en side (evt en fancy tabel eller skema) hvor man kan se effekten af forskellige combos.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

dopamin skrev:
Rigtig god ide, men opdelt i flere dele. En "stofkrise faq" med specifikke guides for de forskellige typer knark man typisk støder på (uppers,downers,psykedelika)

og en side (evt en fancy tabel eller skema) hvor man kan se effekten af forskellige combos.

Præcis, og i tabellen kan man fx opdele det i hvilke der godt kan gå sammen, hvilke man skal være opmærksom på og hvilke der er et fuldstændigt nogo.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Altså, idéen er jo fin, men taget i betragtning hvor mange kombos der er synes jeg måske det ville være mere oplagt at forbedre den nuværende wiki? Den har trods alt en del mangler. Desuden er antallet af 'Oh my god, min ven er knocked out og hvad skal jeg gøre'-tråde sådan relativt begrænsede, og de der er får vel svar indenfor en overkommelig tidshorisont? Og når personer er i dén sindstilstand er de så ikke mere tilbøjelige til at lave en ny tråd, istedet for at give sig i kast med det helt store opslagsværk? Folk følges jo sådan mere eller mindre ad, også når det kommer til indtagelse af substanser?

MEGATRON

Flak skrev:
Altså, idéen er jo fin, men taget i betragtning hvor mange kombos der er synes jeg måske det ville være mere oplagt at forbedre den nuværende wiki? Den har trods alt en del mangler.

Du har nok ret, en seriøs opdatering/overhaling af wikien ville være rigtigt godt!

Flak skrev:
Desuden er antallet af 'Oh my god, min ven er knocked out og hvad skal jeg gøre'-tråde sådan relativt begrænsede, og de der er får vel svar indenfor en overkommelig tidshorisont? Og når personer er i dén sindstilstand er de så ikke mere tilbøjelige til at lave en ny tråd, istedet for at give sig i kast med det helt store opslagsværk? Folk følges jo sådan mere eller mindre ad, også når det kommer til indtagelse af substanser?

Meget muligt, men en sådan en guide vil stadig være et godt 'statement' i forhold til sitets HR-profeti.

Desuden kan man vel håbe at folk læser en såden guide/faq før de indtager deres narko.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

dopamin skrev:
Desuden kan man vel håbe at folk læser en såden guide/faq før de indtager deres narko.

Nemli, havde også mere tænkt det skulle være sådan en man slog op i når man havde fået fingrene i noget nyt knark eller skulle prøve en ny kombo.
Og så skal den selvfølgelig indeholde en søge funktion så man hurtigt kan finde hvad man søger hvis det er i et nødstilfælde (da det jo ikke altid er sikkert der er "kvalificerede folk" online) eller hvis man bare er en doven rad :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Det er et fantastisk initiativ hvis nogen starter!
Må jeg foreslå at man opretter en tråd i "Bidrag til leksikonet" hvor man kan begynde at diskuttere indhold, opsætning, kilder osv. Så er det samlet i en tråd i rette forum.

Til inspiration: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=22&t=10617

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Hehe det da en skide god idé, men man skal nok tænke sig om hvordan vil formulere informationen på denne guide, så det ikke på nogen måde er misvisende, ligesom eksempelvis kunstigt åndedræt, hvor jeg vil tro de fleste tror det er er mest efektivt med mund til mund metoden, men jeg tror det skulle være lettere med den person som er faldet oms næse til hjælperens mund med hans hånd imellem, ? eller hvis man kommer til at trykke hans ribben ind under udøvelsen, bare som et eksempel kunne ikk finde på andet

8)

Medlem

Ja jeg er er også helt nede med ideen! Der må da også være nogle medicinsturende brugere på psy.dk der kan give nogle hints til hvad man ikke skal gøre i diverse tilfælde...?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestjylland
Syndes det er en god idé, men det er jo meget arbejde.. Hvis man skal lave "førstehjælp" til de forskellige combo og OD'er :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

iffo skrev:
Syndes det er en god idé, men det er jo meget arbejde.. Hvis man skal lave "førstehjælp" til de forskellige combo og OD'er :)

Man kan jo evt starte med førstehjælp til hverenkelt stof :)
balle skrev:
Ja jeg er er også helt nede med ideen! Der må da også være nogle medicinsturende brugere på psy.dk der kan give nogle hints til hvad man ikke skal gøre i diverse tilfælde...?

Præcis vi får brug for "de vise mænd" her :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]