Halugenlampe skrev:
Det går nok udover mine muligheder i et lederjob, som hovedsageligt går ud på at være skråsikker, bestemt, dum og rapkæftet.
Siger du at jeg har en lys fremtid foran mig?
Jeg forstår egentligt ikke hvorfor at topic går på, om man
tror at trips er 'sunde'. I min bog er sundhed noget fysiologisk, og er derfor også noget man kan måle på*. Derfor kan man også måle på hvilken effekt at hallucinogener har på organismen, og om den er gavnlig eller destruktiv. Derfor bør spørgsmålet ikke være om overbevisning, men derimod om viden.
En viden som skal opnåes af fagpersoner gennem forsøg, og ikke gennem egne subjektive fortolkninger af kroppens signaler. Ens krop fortæller sjældent hele sandheden - du kan næppe føle dit DNA undergår mutation fx. Altså, egne observationer vil altid kun være stikprøver i ens fysiologi
Jeg tror ikke at det er fysiologisk sundt at trippe, men jeg synes heller ikke det ultimative mål i livet bør være at være fysiologisk sund. Det mentale aspekt vælger jeg at ignorere da det er en kompleks problemstilling, ikke til at give et ja/nej svar på og det hænger også sammen med fysiologien, men en biokemi/bevidsthedssnak vil føre os på dybt vand.
Hvis det øger din livskvalitet, vil det da være gavnligt mentalt, men det udelukker ikke at der kan være andre mentale effekter som er mindre ønskværdige.
*Til dels. Wikipedia definerer sundhed således
Health is a state of complete physical, mental and social well-being and not merely the absence of disease or infirmity. og min bog er dermed heller ikke perfekt. Man kan vel sige, at læger og biokemikere kan måle den fysiske sundhed, psykologer kan "måle" den mentale og sociale.