Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 20:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Go aften psy.

Jeg er blevet truet med en kniv og kender det fulde navn på personen der gjorde det. Kan jeg politianmelde vedkomne?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det kan du sagtens ja. Det lyder da ubehageligt. :(

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Meld svinet asap, hvordan kan du overhovedet finde på at spørge om det?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det kan du i hvert fald. Om du får noget ud af det, det afhænger nok meget af de politifolk, du får fat i. Det kan også være en dårlig idé, hvis du kommer i meget større personlige problemer for at stikke ham... Så er det bare ikke det værd at politianmelde vedkommende, han vil sandsynligvis højst få en mild dom.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Minimal skrev:
Det kan du i hvert fald. Om du får noget ud af det, det afhænger nok meget af de politifolk, du får fat i. Det kan også være en dårlig idé, hvis du kommer i meget større personlige problemer for at stikke ham... Så er det bare ikke det værd at politianmelde vedkommende, han vil sandsynligvis højst få en mild dom.

Anonym anmeldelse?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Tak for svarene! Godt at høre at jeg kan anmelde svinet

In our memories
Brugeravatar

And skrev:
Minimal skrev:

Anonym anmeldelse?

Jamen mon ikke vreden alligevel bliver rettet mod ham, som er blevet truet? Der er tilfælde, hvor det ikke er så smart at melde det. Hvis knivmanden er en idiot, politiet bare kan tage sig af, så meld ham. Hvis han er en psykopat uden for rækkevidde, som kan finde på hvad som helst, er det måske ikke så smart at pisse ham mere af.

Medlem
Brugeravatar

Du skulle have klappet ham sådan en på hovedet... spøg til side, anmeld that bastard. Folk, der går med knive er idioter.

Mvh
Gargarin

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jeg vil ikke rådgive dig i hvorvidt du skal gøre det ene eller det andet. Det er op til dig selv. Men som de andre siger, så bør du overveje det grundigt. Moralsk, så skal du melde ham, men på den anden side, så lad være med at risikere liv og lemmer for det.
Det er desværre sådan, at i Danmark er man overladt til voldsmanden- det er min erfaring.

MEGATRON

Hvis han er stjernepsykopat så lad være. Politiet gider ikke røre en finger for dig før du er kommet galt afsted, og selvom du anmelder anonymt kan du stadig risikere at politiet leaker info(det er sket før).

Og du skal især ikke melde det hvis han er under 18, det er jo tilsyneladende et frikort til drab og vold i dagens Danmark... Suk :?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Efter min mening skal du melde det.
Hvordan helvede kan det være at folk herinde seriøst mener at hvis personen med kniv er stærk/psykopat nok så skal man IKKE melde ham?
Det er da netop en grund til at han skal meldes - man ved jo at han ellers bare går rundt og gør det igen (og denne gang med et carte blanche fordi han ved du ikke melder ham).

Jeg blev selv overfaldet af ca. 15 forstyrrede indvandreknægte (og et par tøser) lillejuleaften sidste år lige uden for min hoveddør.
Og du kan fandeme tro at de blev meldt - godt nok var det ikke mig der ringede efter politiet, men naboerne der havde smækket døren i fjæset på mig da jeg prøvede at få hjælp...
Dem af dem der var under den strafferetslige lavalder får nu jævnligt besøg af SSP derhjemme og af de få af dem der var gamle nok til straf sidder den ene af dem lige nu i ungdomsfængsel (dog ikke pga. min anklage men noget andet) og de to andre kæfter op når jeg ser dem men tør ikke gør noget igen (slet ikke uden 10-15 personer i ryggen) fordi de ved at de ryger ind hvis jeg melder dem igen.

Det kan godt være at det er skræmmende at tænke på at personen muligvis kommer efter en igen hvis man melder ham til politiet, men IMHO er det dobbelt så skræmmende ikke at gøre det fordi man er bange for konsekvenserne - så giver man jo nærmest personen lov til at opføre sig som han gør og han vil aldrig lære andet end at den stærkeste knytnæve bestemmer.

Mvh Jonas!

Senest rettet af LarmerFyr 14 aug 2008 21:33, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

FarmerFyr skrev:
Efter min mening skal du melde det.
Hvordan helvede kan de være at folk herinde seriøst mener at hvis personen med kniv er stærk/psykopat nk så skal man IKKE melde ham?
Det er da netop en grund til at han skal meldes - man ved jo at han ellers bare går rundt og gør det igen (og denne gang med et carte blanche fordi han ved du ikke melder ham).

Jeg blev selv overfaldet af ca. 15 forstyrrede indvandreknægte (og et par tøser) lillejuleaften sidste år lige uden for min hoveddør.
Og du kan fandeme tro at de blev meldt - godt nok var det ikke mig der ringede efter politiet, men naboerne der havde smækket døren i fjæset på mig da jeg prøvede at få hjælp...
Dem af dem der var under den strafferetslige lavalder får nu jævnligt besøg af SSP derhjemme og af de få af dem der var gamle nok til straf sidder den ene af dem lige nu i ungdomsfængsel (dog ikke pga. min anklage men noget andet) og de to andre kæfter op når jeg ser dem men tør ikke gør noget igen (slet ikke uden 10-15 personer i ryggen) fordi de ved at de ryger ind hvis jeg melder dem igen.

Det kan godt være at det er skræmmende at tænke på at personen muligvis kommer efter en igen hvis man melder ham til politiet, men IMHO er det dobbelt så skræmmende ikke at gøre det fordi man er bange for konsekvenserne - så giver man jo nærmest personen lov til at opføre sig som han gør og han vil aldrig lære andet end at den stærkeste knytnæve bestemmer.

Mvh Jonas1

Hørt! Lad dem blive kendt af politiet, i det mindste, lad ikke gerningen forblive ustraffet!

Insane psychedelia user!

Præcist!

Det kan godt være at politiet ikke umiddelbart kan gøre andet end at tage en snak med vedkommende, men i og med at de gør det ved personen at der bliver holdt øje med ham og at han ikke har så lang line som tidligere.
Det har ihvertfald virket helt fint for mig, og dem som jeg blev overfaldet af kender mit fulde navn (jeg kender kun et par af deres fornavne), adresse og jeg ser dem jævnligt på gaden i Farum - så det er ikke fordi de ikke kan finde mig at der ikke er sket mere, men fordi de ved at hvis de overfalder mig igen så melder jeg dem igen - ligegyldigt konsekvenserne.
Og jeg vil gerne opfordre alle herinde til at gøre det samme, især hvis personen er så ussel at han går med kniv eller overfalder folk 15 mod 1.

Mvh Jonas!

In our memories
Brugeravatar

Er det så vigtigt, at de får en latterlig lille straf og bliver kendt af politiet (hvad de sikkert er i forvejen), at du vil risikere at blive slået ihjel eller lemlæstet for det? Du vil ikke ofre dig selv for en lillebitte bid af systemet i samfundet, vel? Selvfølgelig skal det i de fleste tilfælde meldes, men der findes mennesker, der vil skide på, hvor længe de får, og om de ryger ind igen lige bagefter, bare de får lov at jagte dig ned med et oversavet under armen, når de kommer ud. Så jeg ville nok ikke anbefale at melde det i 100 ud af 100 tilfælde, selvom det er unfair, at folk nogle gange kan få lov at opføre sig, som de vil.

For dem, der bare spiller mere tough, end de er, og stadig tænker over konsekvenser, som de fleste mennesker gør, så er det bare at melde dem, der er jeg helt enig.

Insane psychedelia user!

Jeg ville skam heller ikke melde i 100 ud af 100 tilfælde, påpeger bare at det er noget så vigtigt (efter min mening) at man ikke giver folk den opfattelse at de kan gøre hvad de vil fordi man alligevel ikke melder dem.
Hvis det på _ingen_ måde skræmmer personen at blive meldt tror jeg også at jeg ville trække mig tilbage, men det er heldigvis fåtallet der er sådan.

Mvh Jonas!

In our memories
Brugeravatar

Jamen så er vi jo faktisk temmelig enige... :wink:

Insane psychedelia user!

Er vi i virkeligheden éet?

Skræmmende... /Out!

Mvh Jonas!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Hmm jeg går mere ind for selvtægt hvis det er i sådan en personlig grad at man bliver truet med et våben. Jeg havde personligt snakket med nogle af drengene, slået ham op på de gule sider eller et andet sted og derefter givet ham en omgang. Hvis man skal true med våben har jeg ikk noget til overs for vedkommende

8)

Medlem

okay, og hvordan tror du så det går dig bagefter når alle dine såkaldte drenge og dig har skamferet ham?

Nemlig så går det netop værst ud over dig

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
basssher skrev:
okay, og hvordan tror du så det går dig bagefter når alle dine såkaldte drenge og dig har skamferet ham?

Nemlig så går det netop værst ud over dig

Det er så sjovt når sådan noget her sker.

Man har så mange muligheder at vælge imellem, så hvad skal man dog gøre.

1: Melde svinet?
2: Overraske svinet en mørk aften med et jernrør og pynte lidt på hans fjæs?
3: Snakke med gutterne, overfalde ham og ikke være en skid mere fair end ham?
4: Ignorere det og holde sig væk fra idioten?
5: Få fat i en gun og skyde svinet ned?

Tror jeg ville vælge nummer 2. Har tit stået i situationen og dem der ligner - har brugt alle andre udveje end nummer 5 - som er alt for psykotisk og ment som en joke.

Melde svinet - overraskende nok så virker det ikke.... Har meldt alt fra lallende idioter til store psykopater for vold og trusler - politiet gør ikke en skid - medmindre der har flydt blod. Har oplevet at to sparkede min fordør til pindebrænde for at få fat i mig - stod i gangen og ventede med et jernrør - der var ikke rigtig andet at gøre - damen var ovenpå - da jeg havde skræmt dem væk - hvilket er let når der kun er 2 og man har et jernrør - slå ud efter den enes hoved og de stak af - politiet kommer og vil ikke engang tage imod en anmeldelse for indbrud.... Så fuck det der med at melde dem - snup dit jernrør - find ud af hvor han bor - lur lidt på personens daglige rytme og tag ham så på et tidspunkt hvor du ved, du er alene med ham i et stykke tid. Hak ham ned bagfra (fortjener man når man truer med kniv) start helst med spark - simpelthen bare løb alt hvad du kan - hop - og ram svinet midt på skulderbladet - så er han nede. Så tramper du ham i ryggen et par gange eller losser ham i nyren - lidt fodmassage af en eller anden art så han bliver lidt groggy - lad være med at sparke eller slå ham i hovedet - han skal jo ikke gå kold svinet - han skal sgu da lide skal han. Hug til hans store knogler med jernrøret et par gange, ikke sådan hamrende hårdt - men med et godt slag - helst sådan vi kan få nogle væskesamlinger i ledene og sådan. Hold dig fra rygradden, det er for dyrt i erstatning hvis han tør det........ Træd ham over hænderne som om de er cigaretskodder og tvær dem godt ud og hvis du er helt psycho og langt ude - så få vendt svinet om på ryggen og punish hans fjæs for hårdt til sidst. Ned ovenpå svinet, dine knæer på hans skuldre og så mølle hans fjæs med knyttere - eller jernrøret hvis du helt kong smart.......... Han henter sgu ikke engang sine venner bagefter, fordi han ved sgu ikke hvem der gjorde det, fordi har han truet en med kniv har han nok mange fjender, siden han skal tøse den og gå med våben....

Det jeg lige har skrevet er sgu ment som en joke - jer der vil udøve selvtægt er da for fucking langt ude.. Prøv lige at tænk med indersiden af kraniet ikke - det er os der former samfundet og så nytter det sgu ikke at bekæmpe ild med ild, fordi det ender i at vi brænder det hele ned så. VÅGN dog op for satan da.

Du er blevet truet med en kniv? Hvorfor er du blevet truet? Var grunden god? Har du selv fucket op i den siden han truede dig? Dette skriver du intet om - men uanset hvad - burde han ikke have truet med en kniv - men blot med sin egen fysik - hvis du ikke selv har gjort noget så meld svinet og hold dig langt væk fra det miljø han færdes i - det er der er for langt ude.

Jeg vælter rundt i vores narkomiljø - jeg har aldrig brug for våben, for at spille smart, true nogen eller noget andet i den stil og folk heromkring tager totalt meget narko. Selvfølgelig ligger der våben rundt omkring - men det jo mest hos pushere og sådan - det jo klart - de skal jo kunne beskytte sig imod latterlige mainstream kunder.

Lidt fornuft og lidt offtopic - rodet hoved siger jeg bare.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]