Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 20:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har oplevet at blive kørt på psykisk. Er det en del af spillet?

Jeg kan ikke forklare hvad jeg mener, med at blive kørt på psykisk, men altså at man fortæller ting, fra ens hverdage, som de vil bruge til at køre en ned og gøre en fucking paranoid.

Jeg har oplevet det 2 gange, hvor jeg ikke anede om det var pga. speedpsykose eller om en kørte psykisk på mig. Det er virkelig en TANKESPINNER, som man kan græde over!

Er der nogle som har oplevet noget lign?

Det er sket på amfetamin. Sker normalt altid på 2-3 dagen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Kan du ikke uddybe det bare lidt mere? Personligt forstår jeg intet af hvad du skriver?

Junior medlem

Jamen altså, at køre psykisk på én. Ramme noget i én som gør ondt, og gør en forvirrende, da man ikke ved om de snakker om én eller om det bare er ens bevidsthed der intet fatter.

Er 100% på, at jeg ikke er den eneste der har oplevet dette "fænomen", eller hvad man nu skal kalde det.

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Tror sku næsten alle mennesker har oplevet at der bliver kørt psykisk på dem i forskellige grader. Og hvis man ikk kan klare en smule psykisk terror så må man jo bare bede folk stoppe. Og det burde da ikk være så svært og skeldne imellem rigtig psykisk terror og så en normal samtale som tilfældigvis påvirker din psykiske underbevidsthed i en negativ retning.

Men sys' nu heller ikke at du forklare dig skide godt. Kom gerne med mere info, scenarie osv. :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Well, nogle folk er virkeligt idioter, så det er muligt at du virkeligt har oplevet det (I så fald snak med dem om det, eller find dig nogle andre venner).

Dog hjælper personligt noia ikke ligefrem på den slags, så noget der er ment som en harmløs joke, eller slet ikke er rettet mod dig, kan hurtigt blive til nogen der ønsker at gøre dig ondt. Det er enda muligt at det er din egen hjerne der har fundet på det hele, selvom det forekommer 100% virkeligt.
Når man er i det, er der ikke andet at gøre end at prøve at analyserer det: Hvorfor gør det du oplever ondt?, hænger paranoiaen i det hele taget logisk sammen?, Hvad taler imod at paranoiaen skulle have ret? og hvad motiver skulle de have for at gøre dig ondt?
Og i sidste ende, forlad de omgivelser/personer der giver dig noia mens det står på.
Det afhjælper måske ikke paranoiaen helt, men kan være med til at berolige en lidt, så den ikke ekskalerer yderligere, og til at kunne bevare et lidt mere objektivt syn på ens tankevirvar.

Men ja, det er yderts ubehageligt.

3-4 dage på amf er også alt for meget, og siden at du bliver parnoid af det, burde du holde en lang pause.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
jespermadsen skrev:
Jeg har oplevet at blive kørt på psykisk. Er det en del af spillet?

Jeg kan ikke forklare hvad jeg mener, med at blive kørt på psykisk, men altså at man fortæller ting, fra ens hverdage, som de vil bruge til at køre en ned og gøre en fucking paranoid.

Jeg har oplevet det 2 gange, hvor jeg ikke anede om det var pga. speedpsykose eller om en kørte psykisk på mig. Det er virkelig en TANKESPINNER, som man kan græde over!

Er der nogle som har oplevet noget lign?

Det er sket på amfetamin. Sker normalt altid på 2-3 dagen.

Forstår íkke din post, men tror du spørger om det du har oplevet er normalt?? Eller om det var dit sind som spillede et pus?

Hvis du gentagende gange oplever at du føler dig "mindre værd"/underlegen/utilpas, og at folk ser ned på dig/bagtaler dig osv. så er det faktisk ret normalt. Især i forbindelse med amf induceret søvnløshed.

Det kunne minde om et enkeltstående tilfælde af noget socialangst, som opleves af stort set ALLE på et eller andet tidspunkt. Nogle (mange) oplever at det er et vedvarende fænomen. Hvis du ofte føler dig utilpas, og tror at folk kører på dig osv. kan du forsøge at arbejde med det. Som oftest vil du opleve at folk IKKE kører på dig, men at du overfortolker små ting, og skaber et negativt billede af hvad folk tænker og synes om dig. Måske de har talt om dig? Men hvad så med alle de gange du har talt om en eller anden? Selv hvis du er blevet bagtalt (det bliver alle :wink: ) så er det vel ikke værre end at de folk som gjorde det, formentligt slet ikke har lagt så meget i det som du tror.

Hvis du oplever at dine "tvangstanker" bliver voldsommere, og du tillægger folk flere og flere træk som ikke eksisterer, og hvis dette begynder at fylde for meget, så kunne det tyde på at du var småparanoid. Vær opmærksom på det. Det er altid godt at fange sådan noget (også social angst) i opløbet. Jo længere du går med sådanne ting, desto sværere vil de blive at komme af med.
Men altså, uddyb gerne.

Men uanset hvad, så er du ikke den eneste som på et eller andet tidspunkt har haft sådanne tanker. Det er sjældent at finde en person som aldrig har haft det sådan. Og hvis du finder en, så er han/hun formentligt et enebarn, uden mannerer :lol: .

Mvh. en hater.

Medlem
Brugeravatar

Prøvede i et syre trip hvor jeg troede en af dem der var der kørte på mig,
men i virkeligheden var det bare mig der fuldstændig misforstod personen grundet mit trip. Vil også mene at under en 3 dages amf koger er det svært og skelne hvad folk egentlig mener med det de siger til en..

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er totalt normalt! Det forekommer for alle, der kører sig i sænk på amf, det er kun et spørgsmål om, hvor mange dage DU kan holde, eller hvor meget du indtager, før du oplever, at folk kører på dig, eller verden bare opfattes fjendligt. Det er, fordi din krops alarmeringssystem bliver sat på højtryk af for meget dopamin/adrenalin/noradrenalin, samt når du er i stort søvnunderskud og sikkert også underskud af mad, så begynder virkeligheden jo at blive mere fjern og drømmende, og du begynder at digte ting sammen, kludre fakta sammen og blander tanker sammen med hændelser. Din hjerne opdigter farer, fordi den føler, at den har grund til det, og derfor opfattes situationer og mennesker lige pludselig onde og fjendtlige. Du kan føle, at hele verden drejer sig om dig, og at alle kun snakker om dig, men det gør de ikke. De begynder højst at snakke om, at du begynder at blive mærkelig, fordi du netop udviser noia-adfærd, men for det meste ikke.

Og der vil jeg så sige, at der findes folk, der kan finde på at lave lidt sjov ud af det og køre på de folk, som ikke har det helt så godt, og så bliver det først svært at regne ud, hvad der foregår for vedkommende, men det er aldrig så slemt, som personen oplever, og de fleste gange er det altså fuldstændig ubegrundet. Når du skriver, at de vil bruge ting fra din hverdag til at gøre dig paranoid og køre dig ned, så er jeg overbevist om, at det er noget, du bilder dig ind, for SÅ ondskabsfulde, udspekulerede og interesserede i dig er folk på ingen måde. Ignorér, hvad din hjerne og krop fortæller dig, og brug fornuften og tænk rationelt.

Det gør i sig selv ikke alverden (udover at det ikke ligefrem er sundt), at du er helt oppe at køre og får chok over de mindste ting, din krop kan godt være i højt beredskab, men hvis du begynder at få paranoide TANKER, og du tvivler på, om de er begrundede eller ej, så kan du ikke tåle det og burde ikke have kørt så længe - og det er sengetid.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Man bliver totalt fucked af at være vågen for længe. Da jeg engang var på vej på arbejde (fredag ved 23-tiden) sad der 2 udenlandske mænd overfor mig i bussen og snakkede, samtidig med at de kiggede på en pda. Jeg fik, i min kæmpekoger, så overbevist mig selv om at de da helt sikkert måtte være terrorister/selvmordsbombere.. I løbet af de næste 5 minutter steg begge mænd af bussen - ved hvert deres busstoppested..

Det skal så lige siges at bussen kørte rundt i bramdrupdam i kolding (og hvem fanden ville springe noget i luften der) ? :p

Medlem
Brugeravatar

Mig og mine næreste kammerater gør det tit mod hinanden. Vi bruger det til at styrke hinanden psykisk. Vi er alle indforstået med dette, og det har faktisk hjulpet os en del. Derimod, hvis folk, jeg ikke er nære venner med, kører på mig psykisk - om jeg ved det eller ej, er det jo selvfølgelig en ubehagelig ting, men man må da prøve at tackle det så godt som man kan...

Mvh,
Gargarin

Medlem

Grusom skrev:
Mig og mine næreste kammerater gør det tit mod hinanden. Vi bruger det til at styrke hinanden psykisk.
Det lyder godt nok dumt. Jeg håber jeg har misforstået dig - prøv at uddyb lidt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
At køre på hinanden psykisk er åbenbart blevet en normal ting for nutidens ungdom. Selvom det kan være positivt i mange tilfælde (kammeratskabligt dril og des lige er der intet galt i da det normalt stærker sammenhold og venskab) så bevæger man sig imo ud i farezonen hvis det bliver til omgangstonen, og at man ikke kan sige hvad man mener, føler eller tænker uden at blive kritiseret og hånet til døde.
Personligt kan jeg blive lettere deprimeret og irriteret af folk der taler meget (læs: næsten kun) negativt eller fjentligt til mig/andre omkring mig når jeg er upåvirket og i voldsom grad når jeg indtager psykedelika, disse mennesker undgår jeg normalt nu, men sådan var det ikke engang:

En hashrus fik mine øjne op for dette helvede visse miljøer/grupper/personer praktiserer, et helvede jeg var en del af i ½ år som følge af en ny omgangskreds i slutningen af folkeskolen. De kørte på hinanden hele tiden og hånede hver og en. Jo mere jeg lærte dem at kende og jo mere jeg tænkte over det stod dem mig klart at de havde det skide dårligt med dem selv og ikke kunne sige noget positivt eller godt til andre mennesker uden at pakke det ind i alskens dårligdom, de havde ikke overskud til sig selv og slet ikke overskud til at gøre noget som helst... Jeg var havnet i en gruppe af idioter som virkede flinke nok, men jeg havde ikke været opmærksom på denne problemstilling; deres måde at snakke til og om hinanden på.

Da det gik op for mig var jeg den der var skredet, og lige siden har jeg været mere end almindelig heldig med min omgangskreds som jeg har valgt med omhu. Jeg gider simpelthen ikke at kende folk der ikke vil mig noget godt, hvilket kan lyde banalt men ikke desto mindre er der mange der bliver ved med at se "venner" i håb om at de vil ændre sig fra monstre til engle med tiden; det gør de fleste bare ikke uden at de selv vil! Fortæl disse mennesker at de skal opføre sig ordentligt eller fucke af, min lillesøster var på randen af et voldsomt psykisk nedbrud pga. en enkel kælling som fuckede hendes liv op og som hun ikke kunne slippe...

Det var vist et lille sidespring, en ting er sikkert, amfetamin kan få en til at tro at folk kører på én, men der er desværre flere og flere der omgås hinanden på - efter min mening - direkte eller indirekte skadelige måde at være sammen på. Hvis de i forvejen kører mildt på hinanden hele tiden vil det også føles kraftigere i en mild amfetamin-psykose

God ryger :)

Medlem

Geografisk sted: Rodnet
Jeg syns at jeg har kommet med nogle uhelige udspil nogle gange, når det er blivet først på morgen, eller hvis jeg har været for kikse ramt. altså jeg vil ikke ramme hårdt. men jeg kommer til at sige tingene alt for direkte. også selv om det bare er et lille spørgsmål.. det samme syns jeg også godt at folk kan give et lidt akavet svar igen. som godt kan støde mig..

ens følelser er FUCK*D UP når man er på stoffer..

Medlem

Xpert: Superfedt indlæg. Jeg kan relatere til alt det du skriver :) .

Med fare for at lyde banal, så plejer jeg tit at opsummere det i en hjemmebrygget, lidt halvbarnlig remse når jeg skal vurdere en ven:
"Er det vigtigst for 'person X' at være "sej" og respekteret, eller at være sød og afholdt?" - og jeg vælger de mennesker der passer på sidste del af remsen (og holder mig på god fod med de andre :wink: )...

Medlem
Brugeravatar

Vi træner meget ekstremtsport, der ikke blot kræver fysisk styrke, derfor kører vi til tider på hinanden.... Det virker og er ikke ukontrolleret...

Mvh,
Gargarin

Medlem
Brugeravatar

Hey grusom.

Kaerlighed og medfoelelse vil altid virke mere konstruktivt og giver dig effektivere baner i hovedet. Hverken du skal i krig, kaste dig ud over klipper eller gifte dig.

mod over psykopati?

Bare husk at meditere, eller maaske driller jeg bare^^

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]