Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 04:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
fello' roskilde festival pioneers!! :D

Dette er ikke en tråd om hvilke bands i skal se, eller hvad i synes om programmet. Dette er en tråd med jeres bud på udstyret der kræves til en optimal festival. :) dette inkluderer både underholdning og praksis. eller for den sags skyld forslag til konstruktionen af den fedeste lejropstilling...
+ gode råd i det hele taget.

ved godt det er liige i sidste øjeblik, men skulle til at skrive en huskeliste, og fandt ud af at jeg godt kunne bruge en smule inspiration!

Praktiske gadgets:

garfa-tape i rullevis!
stor pressenning og pavillion (til lejrbygning)
let mobile stole/bord
det indlysende: telt, sovepose, liggeunderlag/madres, hovedpude(!), lommelygte, forsvarligt kluns osv
køkkengrej!! det er sgu for dyrt at leve af de sandwitch'es/pizzaer man kan købe dernede.

underholdning:

musik! enhver form der kan spille på en slags batteri
knark, masser af knark! (§1 ifølge festival-codex'et)
fodbold, freesbee, stangtennis eller lignende :D
kort eller andre spillegenstande (regn ikke med at disse overlever, men det er ofringen værd)
kostumer! langt ude beklædning af en hver slags kan pifte et hvert trip/brandert en smule op...

godt råd til lejrkonstruktion:

#1 - kom tidligt og find et HØJT belligende sted, ikke for langt fra alting. det kan være afgørende mellem oversvømmelse og overlevelse!

#2 - byg en STÆRK OG HOLDBAR lejr!
vi gjorde det sidste år, at vi stilte vores telte rundt om en stor pavillion med indgangene indad. herefter trak vi en stor(!) pressening hen over hele lortet, så det lignede en stor iglo. meget effektivt mod vind og vejr, og tørt! hvis der er nogen i lejren eller lign som arbejder derinde, få dem til at skaffe savsmul/træspåner til at ligge på jorden under pavillionen = tørt og stabilt underlag. skær et snit i pressenningen som fungerer som dør, og grav evt. en rende rundt omkring lejren til at lede regnen videre og væk. tadaa, denne konstruktion overlever ALT vejr!! (forstærk under svære forhold med gaffatape og ekstra pløkker!)

#3 forsøm ikke #1 og #2!!
Billede

alle (seriøse) input velkomne :)

god festival! - vi ses derinde

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Et utroligt godt trick til at holde øllene kolde er at pakke dem ind i et håndklæde og hælde koldt vand over. Husk selvfølgelig at gøre det i skyggen, foreksempel lidt under dit telt. Hvis dette udføres ordentligt vil dine øl, som måske var lunkne da du købte dem, stadig være kolde dagen efter, selvom du kun har puttet vand på 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ifølge sidste år, regntøj og gummi sutter :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Toilet papir har jeg altid haft med, det er altid rart at ha' ved hånden. :wink:

En akustisk guitar (hvis der er nogen der kan spille på sådan en :P ) fælles sang er nu underholdene i en 10 hestes brandert. 8)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Gode råd:

Lad være med at tage amf med.

Medbring et ordentligt (minimum) 2-personers-telt og oppustelig luftmadras.

Gør dig selv en tjeneste og køb det meste af maden i boderne dernede. Så sparer du en masse tid og energi, og det er tit nemmere at nedsvælge noget lækkert, veltillavet mad end rugbrød med dåse-makrel når man har tømmermænd.

HVIS du tager stimulanser (amf, meth, coke, MDMA etc) med, så sørg også for at have downers ved hånden så du er sikker på at kunne falde i søvn og sove nogenlunde.

Tag ørepropper, sove-maske, høreværn osv. med hvis du har svært ved at falde i søvn eller sove igennem.

Lad være med at stresse over at nå nogle bestemte navne. Du kan godt lave en plan for hvad du skal se, men lad være med at følge den slavisk.
En del af festival-charmen er at man ikke når at se sit must-see-navn pga. tømmermænd og bonghjerne, men i stedet går til nogle spontane koncerter som viser sig at være helt fantastiske.

Husk at se Bonnie "Prince" Billy, Radiohead, Neil Young og José Gonzalez!!!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
Læg en presenning, helst dobbelt i bunden af dit telt! Sidste år var vi tæt på at oversvømme inde i teltet, men presenningen redede os for ikke at sove ekstremt vådt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
HUSK

-Ordentligt fodtøj!! Sidste år traskede jeg rundt i regulære skatesko i mudderet. Da jeg så fik slæbt mig op for at købe ordentlige gummistøvler (Til overpris :evil: ) følte jeg mig som en anden supermand :D

-Musik og hovedtelefoner - Det er alt for lækkert at lægge sig ind i teltet og give sig selv et lille pusterum ind imellem. Tag dog ikke dine dyre high-tech hovedtelefoner eller andre gadgets med, da chancen for at miste dem til tordenguden, eller møg-hamrende berusede svenskere der braser ind i dit telt klokken 5 om morgenen, er ret stor.

-At dukke op på vest-siden af broen Tirsdag den 1. Juli klokken 15:00 til faglig disskussion :D

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Hvorfor skal man ikke tage amf med, zara ? :p

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Sway skrev:

Mit bud ville være, at du umuligt kan få slappet ordentligt af om natten, så det første du vil gøre næste dag for at forhindre at gå rundt i enten solskin eller regnvejr, med de værste amfetamin tømrermænd, er at tage mere. Hvilket hurtigt resultere i en ordentlig omgang amfetamin i løbet af festivalen.. Dårlig HR ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Hvis i vil undgå våde telte/soveposer, så fandt mig og en kammerat vejen frem sidste år:

Vi havde bygget en hyggelig lejr, med telte i rundkreds og med en fælles pressening som udgjorde taget.
Dette lovede ganske godt... indtil det begyndte at regne. Efter et par dage var alle teltene våde, og hele lejren taget hjem, men vi (mig og min ven) holdt stand. Vi havde fundet en metode, hvorved regnen var en bagatel.

Hvad vi gjorde: Hvis plads ikke er det som betyder mest for dig (jer), så kan i men fordel købe TO telte. Et tomands og et tremands.
I slår tremandsteltet op, og inden i slår i tomandsteltet op. Det lyder besværligt, men det er det ikke. Det er pisse effektivt. Vi lå i en kæmpe vandpyt, og kunne se vandet i hovedhøjde- men det blev ude.
Hvis i husker skunk, øl osv. nok, så udgør en sådanne konstruktion en udemærket base.

Dedikeret medlem

I piver helt vildt.

Drop søvnen. Kvali vandrestøvler, kvali strømper, ordenligt tøj, parka coat, rygsæk med stash. Thats it.

Keep it up! :mrgreen:

/Flaban

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Flaban skrev:
IKvali vandrestøvler, kvali strømper, ordenligt tøj, parka coat, rygsæk med stash. Thats it. /Flaban

:life:

Hva sker der for spejderstilen mand.. Det er sgudda en festival, NO WAY om jeg skal ligne sådan en friluftstosse.. Jeg har lige været nede og købe habitsæt og en ordentlig omgang daxwax til garnet, det er et must!!!

:sucks:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
KONDOMER FFS hvordan kan i glemme det vigtigste værktøj på roskilde... næst efter kirsebærvin

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Mht. våde telte, så har jeg en (håber jeg) fantastisk plan!!

Jeg tager en spade med!!!
Ideen er at jeg vil grave en masse græstørv op så jeg har en stor firkant af skidtet til at placere under mit telt, således vil mit telt være hævet over resten af pøblens. :wink:

Men jeg håber og tror nu mest på at regnen ikke bliver så voldsom....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Stikspade! Husk den, og pas på den med dit liv. Denne kan bruges til alt fra voldgravsgravning, ølhulsgravning og sidst men ikke mindst svenskerhulsgravning.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Steve Peck skrev:
Sway skrev:

Mit bud ville være, at du umuligt kan få slappet ordentligt af om natten, så det første du vil gøre næste dag for at forhindre at gå rundt i enten solskin eller regnvejr, med de værste amfetamin tømrermænd, er at tage mere. Hvilket hurtigt resultere i en ordentlig omgang amfetamin i løbet af festivalen.. Dårlig HR ;)

Det er derfor det er dejligt at have sin bong med :). Så kan man bare ryge sig træt :D

Insane psychedelia user!

Sway skrev:

Fordi amf er det usleste af det usle. Sådan noget som udhungrede, blege polakker i bio-hazard-suits indtager når de tager til gabber-fester i store haller med alle deres usle narkoman-venner. Sådan noget som man kun kan købe i Nordvest og som bliver solgt af folk med rådne tænder og mærker efter fejl-fix på armene.

... og fordi kombinationen af mudder, søvnmangel og intet mad har det med at gøre folk psykotiske.

Tag hellere noget meth.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Zarathustra skrev:
Sway skrev:

Fordi amf er det usleste af det usle. Sådan noget som udhungrede, blege polakker i bio-hazard-suits indtager når de tager til gabber-fester i store haller med alle deres usle narkoman-venner. Sådan noget som man kun kan købe i Nordvest og som bliver solgt af folk med rådne tænder og mærker efter fejl-fix på armene.

... og fordi kombinationen af mudder, søvnmangel og intet mad har det med at gøre folk psykotiske.

Tag hellere noget meth.

Man ved ikke rigtig, hvad man skal svare til det. Du giver udtryk for snobberi og anbefaler meth, som du ikke kan mene seriøst, men det skal måske bare forstås, at du er så vild med methamf, at du er ligeglad, om du også rendet rundt psykotisk og har nederen blandt stive mennesker og larm der?

Masser af downers! Jo flere downers man tager i stedet for stimulanser, des mere kan man presse sin krop og nyde dagen derpå. :D Så hvis man holder stimulanserne på et vist plan og gør et godt forsøg på at sove om natten/morgenen, så må man få mest muligt ud af festivalen.

Senest rettet af Minimal 28 jun 2008 15:41, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Minimal skrev:
Man ved ikke rigtig, hvad man skal svare til det.

Det var ikke et spørgsmål, så du behøver slet ikke svare.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
En chillum, Hvorfor er der ingen der har skrevet det :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]