Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 05:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Hej.

I dag skulle jeg over på tanken for at tanke diesel, da jeg skulle køre ind i lufthaven for at hente min mor og far som har været på ferie. Da jeg står og tanker, er der en bil som bakker ind for (muligvis også at tanke), der sker det idioten rammer bilen som jeg kører i. (klovn) Og han kommer hen til mig og siger han har ridset min bil. (Idiot tænker jeg så!)

Han har ridset begge døre. (Billede vedlagt)
Hans er en ældre mazda 626 sølvgrå, og den jeg kører i er en ½ år gammel opel astra stc. Jeg siger til ham jeg må få hans navn og adr og mobil nr og har skrevet hans nummerplade ned på et stykke papir. Han skriver kun sit fornavn og det område i byen og bor i, og hans telefon nr. Jeg godtager det bare da jeg har meget travlt. Han står og snakker om, bla bla min fætter har et værksted bla bla. Jeg siger til ham, det er en leased firma bil jeg kører , og den skal laves hos Opel og ikke din fætters værksted. Jeg siger til ham, at jeg ringer til ham om aftenen. Jeg går ind på tanken betaler for diesel'en jeg har tanket, forklarer damen på tanken hvad der er sket, og spørger om deres video overvågning har optaget det, og hun siger ja. PERFEKT! Tænker jeg.

Jeg kører ind og henter mine forældre, forklarer min far hvad der er sket. Da det er hans firma bil, vi må godt bruge bilen til privat brug da vi bliver beskattet af den hver måned.

Jeg har ringet til ham nu, men han siger at den ikke skal hen til opel mens hans "fætters" værksted. Han begynder med at sige, "jamen bilen har jo ikke fået noget bule eller er i stykker, den kan laves hos min fætters værksted!. Jeg har sagt til ham, jeg skal bruge et forsikrings nr, da bilen skal på værksted. Da det er en l Og han siger han ikke vil give mig det. Jeg siger til ham, så må jeg kontakte politiet og så må vi tage det den vej. Jaja siger han bare og ligger på.

Hvad skal jeg gøre? Nogle der kan hjælpe mig med hvad jeg kan gøre? Det er første gang jeg er ude for et "uheld", og ved ikke hvad jeg skal gøre?

Billede

Medlem

Kedelig historie, og sikke en klaphat!

Få fat i din forsikring, de må vel vide hvad man gør?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Erik T. Ion skrev:

problemer er bare det der jo ikke min bil, men min fars firma bil.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
FlæmMing skrev:
Erik T. Ion skrev:

Så kontakt din fars firma og fortæl hvad der er sket. Så kan de jo enten selv kontakte deres forsikring eller de kan give dig nummeret så du kan snakke med dem. De ved helt sikkert lige præcis hvad du skal gøre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Drupe skrev:
FlæmMing skrev:
Erik T. Ion skrev:

Så kontakt din fars firma og fortæl hvad der er sket. Så kan de jo enten selv kontakte deres forsikring eller de kan give dig nummeret så du kan snakke med dem. De ved helt sikkert lige præcis hvad du skal gøre.

Ja, jeg har snakket med politiet, de sagde at jeg skal kontakte mit forsinkringsselvskab, og han sprugte til hvordan det var sket osv, og om jeg havde taget et billede af skaden med mobil telefonen. Så kommer verdens mest brugte gadget til undsætning :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Det er sørgeligt! Også dét med bilen, selvom det kun er en leaset firmabil!

Men at du spørger om råd på et narkoboard, hvor størstedelen er folkeskoleelever, der ikke engang må køre fucking lovlig Puch Maxi, er sgu mere sørgeligt...på den sjove måde :roll:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Øgler skrev:
Det er sørgeligt! Også dét med bilen, selvom det kun er en leaset firmabil!

Ja det er trist, min far elsker bilen, passer og plejer som var det hans egen. Vores anden firma bil, som er knap er 3 år gammel, min veninde troede den var næsten ny, pga min far holder den så godt.

Øgler skrev:

Men at du spørger om råd på et narkoboard, hvor størstedelen er folkeskoleelever.:

Det er rigtigt, men ved også at der er del herinde som er, er over de 18 og enkelte et godt stykker over. Tænkte bare, det skader vel ikke at spørge. Da det er første gang jeg er ude for sådan her noget, og tænkte svinet skal sku ned med nakken når han ikke fatter en skid. :) Jeg står og er flink og taler helt stille og roligt til ham, han er dog provokerende åndsvag og han bliver sur på mig fordi han ikke kan finde ud af at bakke med en bil :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg mener det fungerer sådan at din (fars) kaskoforsikring dækker i første omgang for at få lavet bilen og forsikringsselskabet derefter sender regningen videre til mazdaejerens forsikringsselskab. Så længe du har nummerpladen og den ikke er stjålet, og overvågningsvideoen fra tanken burde du ikke få nogen problemer med dit forsikringsselskab. Og selvfølgelig skal skaden laves på et autoriseret værksted og ikke på hos hans fætter. Det siger han kun for at undgå at skaden bliver anmeldt og han derfor stiger i præmie.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]