Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 04:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: bjarnø 88
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: østjylland
Hvaså er der nogen er jer der ser bjarnø 88?
Genialt program på dr2 :lol:
Han er herre hyl 8)

Tidligere holdmedlem

han har stil

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Damn, boy got style. Elsker den musikvideo de lige viste.

Han er kær ham sylvester :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Nu har jeg kun lige googlet det på video.google.com.

Endnu et "grin af en handicappet program" :hm:
Han virker fair nok af en retarderet at være, men fatter virkelig ikke samfundets trang til at se retarderede folk på fjernsyn (det her og x-factor), vi elsker at se folk blive ydmyget og nedværdiget bare for at vi kan føle os bedre selv. Jeg fatter det ikke.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Xtreme skrev:
Endnu et "grin af en handicappet program" :hm:

Det vil jeg nu ikke sige, han er da bedre en gennemsnitsdanskeren, han er udadvendt, smiler, joker og er genrelt en herre fed fyr (af hvad man ser i programmerne.)
Desuden er det ret spændende at følge en dag i en udviklings"hæmmet"s liv, og se at det faktisk er os "normale", der er de hæmmede. Han klarer alle sociale opgaver til ug. At folk, inkl. mig sel griner lidt af ham, betyder jo kun at vi ville ønske at vi ikke selv var så hæmmede. Sådanne folk kan jo tale med alle, og gør det. Det er der ikke mange af os der kan, for tænk nu hvis vi sagde noget pinligt.

Al respekt til drengen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Nu har jeg somsagt kun lige skimtet det på video.google.com.
Og siger jo også jeg synes han virker fair nok :)

Men det er bare den type programmer jeg nævner jeg synes der er begyndt at komme så mange af.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Xtreme skrev:
Nu har jeg somsagt kun lige skimtet det på video.google.com.
Og siger jo også jeg synes han virker fair nok :)

Men det er bare den type programmer jeg nævner jeg synes der er begyndt at komme så mange af.

Det var skam heller ikke noget angreb. Bare en anden måde at se programmet på. Men vil give dig ret i at de fleste nok bare ser det som underholdning, selvom jeg dog opfatter den som semi-dokumentarisk. Nogenlunde på højde med Morten og Peter-programmerne.
At DR så skal udstille ham (og alle andre "retarderede"), på den måde de nu gør, er bare ærgeligt.

Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Jeg synes heller ikke det er fair at udstille mentalt handicappede på den måde, vist er det (ret) sjovt, men det forøger folks tendenser til at se ned på handicappede. Hvis man lavede jokes på TV om sorte, så ville der jo heller ikke gå særlig lang tid før DF kom tl magten.

Handicap-jokes virker helt uskyldigt når det bare er på TV, men i bund og grund er det jo en slags propaganda, en propaganda som også har en effekt på hvordan folk ser på andre lidt mere "alternative" typer, f.eks. som os stofforbrugere.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Aj hold da op.. Det er da ikke propaganda det der, hvis det er noget så er det godt for handicappede. Mange mennesker i Danmark har aldrig haft en handicappet inde på livet og reagerer tit med afsky/angst hvis de tilfældigt møder en. Programmer som dette og morten og peter programmerne, får da om noget danskerne til at tage de handicappede ind i deres hjerter, på godt og ondt. De for at se at de rent faktisk er mennesker og til at kommunikere med. Ikke bare nogle hæmmede, savlende uhyrer som de ellers gik og troede grundet deres fordomme.

Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Ej propaganda er måske et hårdt ord, men det virker på samme måde. Er det ikke et satire program?

Anyway, jeg snakkede om satire programmer, havde bare fået den opfattelse at bjarnø 88 ver et af dem...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Det er som du siger, et satire program. Men det er ikke nødvendigvis negativt! F.eks. her: Jeg er som jeg er! Der syntes jeg fandme han er sej!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Okay jeg har lige set et par videoer på google. Vidste ikke at han var handicappet, før jeg læste indlæg herinde. Troede at det var spas. Men har er sku cool :D Er da ikke sidste gang at jeg ser Bjarnø 88 :)

Medlem

der er ikk nogle der ligger inde med et link så man kan se hele afsnit ?
Eller kan det ikke lade sig gøre ?

Medlem
Brugeravatar

Hashiza skrev:
der er ikk nogle der ligger inde med et link så man kan se hele afsnit ?
Eller kan det ikke lade sig gøre ?

Gå på google eller youtube og skriv bjarnø 88 :) Nåå hele det ved jeg ikke, er der ikke det.

Medlem

thx arius.. men det har jeg nu gjort :) Ville bare gerne se hele afsnit da mine arbejdstider ligger skævt i forhold til programmet på Dr2..

Medlem
Brugeravatar

Hashiza skrev:
thx arius.. men det har jeg nu gjort :) Ville bare gerne se hele afsnit da mine arbejdstider ligger skævt i forhold til programmet på Dr2..

Det var sku så lidt. Bare iorden :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Du kan se majoriteten af DR's programmer på dr.dk. De har en gratis "sputnik"

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
And skrev:
De har en gratis "sputnik"

Jeg vil ikke kalde den afgift på 2000 kr om året som den danske stat har sat på kommunikationsapparater for ubetydelig, så det er næppe gratis, men derimod licensbetalerfinansieret. Glem aldrig at kalde tingene ved deres rette navn.

Dedikeret medlem

fe_faqet skrev:
Jeg synes heller ikke det er fair at udstille mentalt handicappede på den måde, vist er det (ret) sjovt, men det forøger folks tendenser til at se ned på handicappede. Hvis man lavede jokes på TV om sorte, så ville der jo heller ikke gå særlig lang tid før DF kom tl magten.

Handicap-jokes virker helt uskyldigt når det bare er på TV, men i bund og grund er det jo en slags propaganda, en propaganda som også har en effekt på hvordan folk ser på andre lidt mere "alternative" typer, f.eks. som os stofforbrugere.

Måske lidt overdrevet at kalde det for propaganda og at sammenligne med sorte jokes, der iøvrigt plejer at skabe en "forbindelse" til de sorte, så længe de ikke er for grove og fyldt med had.

Men jeg må give dig ret i, at det er direkte synd for ham at han bliver udstillet på den måde. Men det er jo også hans eget valg, når han vælger at fremstå på tv. Syntes det var en skam at se hvor "langt bagud" han var, på trods af at han er 22 år gammel, og jeg kom til at tænke på at mine børn blive smidt på gaden tidligst mulig, for de skal ikke ende i den sammen hjælpeløse tilstand.

Altså gutten kan jo ikke finde ud af at fylde pulver på opvaskemaskinen, og når han gør det forkert må mor komme og rede trådene ud for ham.

Han har ligeså få selvstændige meninger og holdninger, som han har rygrad.

(jeg var også overbevist om at det var for sjov i starten, men jeg tror desværre det er alvor)

Senest rettet af Puttes 01 jun 2008 21:05, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]