Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 04:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Her i det område jeg kommer fra er der en regel med hvis der er nogle der sælger eller giver noget til nogle under 16år, så kan de godt regne med der kommer en gruppe af nogle lede fyrer og gennemsmadrer dem + deres lejlighed.
Den slags synes jeg egentlig godt om, for det viser alligevel at det ikke bare er profit det hele. Selvfølgelig er det profit, men at der er nogle der håndhæver den aldersgrænse synes jeg er virkelig godt :)

Er der andre det kender til noget lignende eller er det kun her i området (Himmerland)?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Viser folk i dit område så billed ID og andet identifikation inden de må købe?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Ja, det lyder som den rigtige måde at gøre det på. :roll:

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
En fyr jeg købte coke af sagde efter jeg havde købt af ham 3-4 dage i træk: "Tror du ikke du skal slappe lidt af?", hvorefter han solgte mig endnu et gram.

Det syntes jeg var enormt betænksomt.

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Jo ikk' rigtigt og gennemsmadre nogen. men er da en go ide ikk og sælge til folk under 16 år sys. jeg. tror desværre bare ikk de fleste pushere tænker sådan.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, men det er utroligt sjældent det sker da folk godt er klar over det.
Nej, men hvis der går rygter om en under 16 har købt noget så finder de hurtigt ud af hvem der har solgt det.

Keta-Smølfen skrev:
Jo ikk' rigtigt og gennemsmadre nogen. men er da en go ide ikk og sælge til folk under 16 år sys. jeg. tror desværre bare ikk de fleste pushere tænker sådan.

Det er jo det, og derfor er det jo nødvendigt med lidt slag, ellers bliver det jo ikke overholdt. :)

Senest rettet af Xtreme 23 maj 2008 19:20, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lidt nord for regnbuen og så bare forbi møllen (der hvor det altid sner)
Jeg kan også godt lide den måde 8) ..Det er noget pis at sælge til unge mennesker som bare fylder til kroppen tilsidst er ved at stå af.. Personligt kender jeg nogle stykker som "håndhæver" den slags, hvis man hører om det.. Jeg har også selv gjort det, da min fætter var blevet solgt noget (han er 14) sammen med hans far :twisted:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er da idiotisk at gennembanke en fordi han har solgt til en under 16 år. Hvad nu hvis sælgeren blev fuppet? Skal han så have 2 straffe, eller bare fortælle sandheden til de store venlige fyre som vil smadre ham?

Er det så okay for en på 17 og købe hvorefter han tager hjem og deler med sin ven på 16?

Medlem
Brugeravatar

Jeg kan virkelig ikke se det smarte i, at man gennemtæver nogen, der har solgt til en under 16... Altså der må personen lige selv tage sig sammen til at beslutte, hvorvidt det er smart eller ej. Hvis det er noget giftigt/lort solgt til skyhøj pris, mener jeg godt der kan være grund til at tage en snak med pusheren, men ellers er der vist mere civilliserede metoder, ihvertfald i første omgang.

Mvh
Gargarin

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Portuz skrev:
Det er da idiotisk at gennembanke en fordi han har solgt til en under 16 år. Hvad nu hvis sælgeren blev fuppet? Skal han så have 2 straffe, eller bare fortælle sandheden til de store venlige fyre som vil smadre ham?

Er det så okay for en på 17 og købe hvorefter han tager hjem og deler med sin ven på 16?

Hvis sælgeren er i tvivl kan han bare lade være at sælge, og det er heller ikke noget de gør medmindre de er sikre, det er udtroligt sjældent det sker.

Ja, for det er først under 16 det bliver et problem.

Anyways, jeg synes det godt der er nogle der har lidt styr på det. Hvis ikke de "tæskede" folk hvordan skulle de så kunne håndhæve det?

Grusom skrev:
Hvis det er noget giftigt/lort solgt til skyhøj pris, mener jeg godt der kan være grund til at tage en snak med pusheren, men ellers er der vist mere civilliserede metoder, ihvertfald i første omgang.

Mvh
Gargarin

Det er da lidt folks eget ansvar hvad de køber hos pusheren, man er jo godt selv klar over det er hvad somhels man kan få.
Hvilke civiliserede metoder?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Xtreme skrev:
Portuz skrev:

Hvis sælgeren er i tvivl kan han bare lade være at sælge, og det er heller ikke noget de gør medmindre de er sikre, det er udtroligt sjældent det sker.

Anyways, jeg synes det godt der er nogle der har lidt styr på det. Hvis ikke de "tæskede" folk hvordan skulle de så kunne håndhæve det?

Hvordan kan du overhoved spørge om det? Tror du de kunne tale sammen? Hvordan kan du kalde det for, styr på det, ved at tæske folk?
Kan du snakke for alle pushere og sige de altid er sikre når de sælger?

(I stedet for at lave 2 posts, så skriv i den du allerede har lavet)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
jeg syntes ikke det er en god ide med tæskehold, hvis de tager håndhævelsen af lige den ting i deres egne hænder hvad stopper dem så for at tage ud og tæske folk hvis de har lavet noget de ikke bryder sig om i deres by. Det er virkelig dårlig redneck stil. Meld ham til politiet eller noget i den stil istedet.

Mvh Mikkel

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Portuz skrev:
Xtreme skrev:
Portuz skrev:

Hvordan kan du overhoved spørge om det? Tror du de kunne tale sammen? Hvordan kan du kalde det for, styr på det, ved at tæske folk?
Kan du snakke for alle pushere og sige de altid er sikre når de sælger?

Tror du der er nogle der vil respektere det hvis der kom en eller anden og spurgte pænt om de gad lade være at sælge til "mindreårige"?

Nej kan jeg ikke, men ville i mene det er okay en pusher sælger til en konfirmand? Er det bare helt iorden med jer?

Portuz skrev:
(I stedet for at lave 2 posts, så skriv i den du allerede har lavet)

:whogives:

DoYouSpeakWak?? skrev:
jeg syntes ikke det er en god ide med tæskehold, hvis de tager håndhævelsen af lige den ting i deres egne hænder hvad stopper dem så for at tage ud og tæske folk hvis de har lavet noget de ikke bryder sig om i deres by. Det er virkelig dårlig redneck stil. Meld ham til politiet eller noget i den stil istedet.

Mvh Mikkel

Der er typer der bare smadrer folk hvis de har lyst, de er over det hele. Det er bare på dette punkt, når man har gjort noget så luset som at sælge til "mindreårige" der synes jeg det er fair. Så bliver man vel selv meldt hvis personen finder ud af hvem det er.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Jeg synes denne tåbelige "opfordren til vold" tråd skal smadres :x

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Synes sku de burde tage en snak med personen der har købt i stedet for, hva fanden får nogen ud af at smadre en pusher ? Så køber han måske bare en gun til beskyttelse, måske ?
Nej prøv i stedet at gå rundt og informere de -16 årige om hvorfor de ikke skal købe narko, I ved nok, HR ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Xtreme du har fået markeret dit standpunkt. ingen grund til at dykke dybere ned i det her topic. Selvtægt på den her måde er utroligt farligt og det kan ikke retfærdiggøres på nogen måde.

- lukket.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]