Syn|tese skrev:
Nå, men jeg smutter ud og pisser....

1. Skal du også op og tisse hvert 20. minut om natten?? eller kan du godt sove?
2. Hvor meget væske indtager du? Sundhedsstyrelsen anbefaler vist nok 1,5 liter om dagen, hvis man ikke har hårdt arbejde osv. Pga det kan ødelægge saltbalancen hvis man drikker meget mere.
Hvis det ikke er noget, der generer dig om natten ville jeg hælde til at det hænger sammen med noget psykisk - samspillet mellem blæren/nerverne dernede, og hvordan hjernen opfatter det. Brug lidt tid sammen med lillebror, mærk efter om der er nogen spændinger og prøv at slappe musklerne af. Vær opmærksom på hvordan området omkring blære/pik føles, hvad sker der, samtidig med at din hjerne får signalet om at du skal tisse. Tissetrangen kan godt hænge sammen med spændinger i området, er min erfaring; Jeg har ved flere lejligheder haft en fornemmelse af, at jeg skulle tisse, men hvor jeg faktisk ikke skulle det. Hvis det varede ved kunne man nok ende med at komme til at konditionere sig selv til meget hyppige toiletbesøg. Hvis dit problem er relateret kan det måske overvindes ved simpelthen at være konstant opmærksom på tilstedeværelsen/fraværet af tissefornemmelsen. Da jeg ikke ved om det er noget fysisk du har vil jeg ikke anbefale dig at prøve at holde dig, men hvis det var noget psykisk ville jeg selv prøve at nægte mig selv toiletbesøg. Med mindre man har drukket et par liter øl eller der vitterligt er noget galt med blæren burde man jo nok kunne tåle en time eller to's uudholdelig tissetrang. Det er selvfølgelig ikke noget autoriseret råd, men det er nok, hvad jeg selv ville prøve, i mangel af bedre ideer. God bedring!
EDIT: Og er der forskel på tissetrangen når du er alene eller i forskelligt selskab? er også en test for om det kan være psykisk.