Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 05:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Hejsa.

Jeg har fået en eller anden lidelse, hvor jeg render og pisser hvert 20. minut døgnet rundt. Min læge kan ikke finde årsagen, så nu spørger jeg herinde om nogen er blevet behandlet for det samme problem, eller har forstand på alternative lægemidler eller metoder, der kan hjælpe på min plagede lille blære.

Syn|tese

Medlem

Jeg har det præcis på samme måde, skal pisse hver 20. minut. Har også fået det tjekket hos lægen og alt var ok. Ved ikke rigtig hvad det kan skyldes, fik at vide at min læge. at det nok højst sandsynligt skyldes noget psykisk, af en eller anden form, ved ikke helt hvad lægen mener med det. Om det samme gælder dig, kan jeg ikke sige. Men håber du finder frem til en løsning.

Medlem
Brugeravatar

Det kan godt være psykisk for mit bliver knap så slemt hvis jeg tager beroligende medicin. Jeg har haft problemet i over 2 mdr. Hvor længe har dit stået på?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Har i indtaget nogle RC´s på det sidste?
På methylon oplever jeg nemlig at jeg skal pisse konstant.

Medlem

Lægen har sikkert allerede tjekket dig for det men ellers så pisser man meget når man har sukkersyge :P

Hvordan føles type 1 diabetes?

* Man er træt.

* Man er meget tørstig.

* Man har hyppig vandladning.

* Man kan have mavesmerter og kvalme.

* Man mister appetitten og taber sig.

* Man kan have kløen omkring kønsorganerne.

* Man har nemmere ved at få infektioner i huden, munden eller skeden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Det kunne også være en blærebetændelse?
Gør det samtidigt ondt når du pisser?

Når man har blærebetændelse skal man ihvertfald pisse tit!

Medlem

Mit har stået på i lidt over 1år, det er ret irriterende. Men ifølge lægen, må jeg lærer at leve med det. Desværre.

Jeg har ikke indtaget stoffer i meget lang tid, så tror ikke det er det. Det skyldes. Det startede bare pludseligt en dag, uden at jeg kan huske hvorfor det startede. Mener ikke jeg kan huske noget, som kan have udløst det. Men finder det en smule interessant, at beroligende medicin kan hjælpe lidt på det. Tit når jeg er i en situation, hvor jeg ved jeg ikke har mulighed for at tisse, så skal jeg bare tisse endnu mere.

Mit gør desuden heller ikke ondt når jeg tisser. Har fået det tjekket for blærebetændelse, 3 gange over en 1årige periode. Det viste sig, at jeg heldigvis ikke havde blærebetændelse.

Medlem
Brugeravatar

Hejsa.

Jeg er blevet tjekket for både blærebetændelse og diabetes og lægen har i går givet mig noget, der hedder Vesicare, som havde den stik modsatte virkning end det var meningen...siden jeg spiste en af dem har jeg pisset med 10 minutters intervaller.
Det er ekstemt ubehageligt for inden man skal tisse begynder det at presse på ligesom hos normale folk, der bare skal pisse helt vildt og ikke er i nærheden af er sted at gøre det
Næste skridt er at jeg skal til Skejby og have lavet en ultralydsscanning af blæren. Jeg håber det viser hvad problemet er.
Men Spasmo, jeg har fået en god effekt af Seroquel, som er antipsykotisk. Jeg er dog ikke psykotisk. Du kan sikkert få dem hos lægen hvis du siger at du er hashmisbruger og gerne vil afvænnes. Det bruges de nemlig til. Jeg fandt ud af at beroligende medicin virker, da jeg havde noget diazepam liggende, som virkede rigtig godt. Har du fået lavet ultralydsscanning af din blære?

Syn|tese

Medlem
Brugeravatar

Jeg har forresten taget et gram e-cat, et gram methylon og et gram mephedron cirka omkring hvor det begyndte. Ellers kun tjald. Kan de stoffer mon have indflydelse på urinvejene?

Syn|tese

Medlem
Brugeravatar

Nå, men jeg smutter ud og pisser....

Medlem
Brugeravatar

LSK skrev:
Lægen har sikkert allerede tjekket dig for det men ellers så pisser man meget når man har sukkersyge :P

Hvordan føles type 1 diabetes?

* Man er træt.

* Man er meget tørstig.

* Man har hyppig vandladning.

* Man kan have mavesmerter og kvalme.

* Man mister appetitten og taber sig.

* Man kan have kløen omkring kønsorganerne.

* Man har nemmere ved at få infektioner i huden, munden eller skeden.

Endelig noget man kan relatere til! - Hvem er med mig her?

Medlem

Det havde jeg slet ikke tænkt på Syn|tese, altså at de kunne lave en ultralydsscaning af blæren. Tror jeg vil opfordre min læge til at få lavet på mig.

Vesicare har jeg lige googlet, surt at det har den modsatte virkning på dig, på trods af, at det er til overdrevet hyppig vandladning.

Jeg har noget rivotril liggende, måske skulle jeg prøve en lille dosis. Bare for at se om det ændre noget. Hvis det viser sig, at ultralydsscaning ikke viser noget, så vil jeg prøve mig med Vesicare((Selvom du har haft modsatte virkning, kan være det har en anden virkning på mig. Who knows?)) Seroquel har jeg tilfældig noget liggende af, hvor stor en dosis bruger du af seroquel?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Syn|tese skrev:
Nå, men jeg smutter ud og pisser....

:)
1. Skal du også op og tisse hvert 20. minut om natten?? eller kan du godt sove?
2. Hvor meget væske indtager du? Sundhedsstyrelsen anbefaler vist nok 1,5 liter om dagen, hvis man ikke har hårdt arbejde osv. Pga det kan ødelægge saltbalancen hvis man drikker meget mere.

Hvis det ikke er noget, der generer dig om natten ville jeg hælde til at det hænger sammen med noget psykisk - samspillet mellem blæren/nerverne dernede, og hvordan hjernen opfatter det. Brug lidt tid sammen med lillebror, mærk efter om der er nogen spændinger og prøv at slappe musklerne af. Vær opmærksom på hvordan området omkring blære/pik føles, hvad sker der, samtidig med at din hjerne får signalet om at du skal tisse. Tissetrangen kan godt hænge sammen med spændinger i området, er min erfaring; Jeg har ved flere lejligheder haft en fornemmelse af, at jeg skulle tisse, men hvor jeg faktisk ikke skulle det. Hvis det varede ved kunne man nok ende med at komme til at konditionere sig selv til meget hyppige toiletbesøg. Hvis dit problem er relateret kan det måske overvindes ved simpelthen at være konstant opmærksom på tilstedeværelsen/fraværet af tissefornemmelsen. Da jeg ikke ved om det er noget fysisk du har vil jeg ikke anbefale dig at prøve at holde dig, men hvis det var noget psykisk ville jeg selv prøve at nægte mig selv toiletbesøg. Med mindre man har drukket et par liter øl eller der vitterligt er noget galt med blæren burde man jo nok kunne tåle en time eller to's uudholdelig tissetrang. Det er selvfølgelig ikke noget autoriseret råd, men det er nok, hvad jeg selv ville prøve, i mangel af bedre ideer. God bedring!

EDIT: Og er der forskel på tissetrangen når du er alene eller i forskelligt selskab? er også en test for om det kan være psykisk.

Medlem
Brugeravatar

Det er ligegyldigt om jeg er i selskab med andre og jeg har prøvet at holde mig til jeg ikke kunne holde det ud længere. Det hjalp ikke. Spasmo, prøv at tage 3x100 mg seroquel om dagen. Rivotril er også godt, vil jeg gætte på. Seroquel burde få blæren til at slappe af efter en lille times tid.

Medlem
Brugeravatar

Om Shanti, jeg er oppe 3-4 gange om natten, så der er intervallerne lidt længere. Jeg har altid en colaflaske med vand stående, som jeg bare drikker af når jeg er lidt tørstig, så jeg ved ikke hvor meget det bliver til. Men skal til at holde øje med det for jeg skal udfylde et skema over 3 dage til jeg skal scannes på Skejby. Der skal man skrive hvor meget man drikker og hvor ofte man pisser.
ThirdEye gav mig et link om noget med nogen cyster i blæren, der kan være fremkaldt af lang tids brug af ketamin. Jeg brugte ketamin i op til 600-800 mg's injektioner igennem et halvt års tid.

Medlem

Okay det tror jeg, at jeg vil prøve. Altså seroquel, mange tak og god vind fremover

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Syn|tese skrev:
Men Spasmo, jeg har fået en god effekt af Seroquel, som er antipsykotisk. Jeg er dog ikke psykotisk. Du kan sikkert få dem hos lægen hvis du siger at du er hashmisbruger og gerne vil afvænnes. Det bruges de nemlig til. Jeg fandt ud af at beroligende medicin virker, da jeg havde noget diazepam liggende, som virkede rigtig godt.

Jeg synes ikke vi skal begynde at give medicinske råd, når vi ikke aner hvad der er galt. Anipsykotisk medicin er altså ikke bare noget man tager for at forhindre tissetrang! Hvis der ikke er noget galt med Spasmo´s sind, er det temmelig dumt at begynde at tage antipsykotisk medicin, da det vil sløve ham og i værste fald gøre ham afhængig af et unødvendigt medikament.

Spasmo> jeg skal lige høre, tisser du meget hver gang, eller er det kun en lille sjat? Hvis det ikke er særlig meget, kan det jo godt være at du udskiller en normal mængde urin fra dine nyrer, men at din tissetrang kommer før end blæren er fyldt helt op? Måske er din blære ikke så stor.

Hilsen Fanny

Medlem

sorry var vist lidt hurtigt på aftrækkeren, skal nok holde mig fra seroquel.

-----Fanny----: Jeg tisser en meget lille sjat hvergang jeg skal på wc. Ved nu ikke om det skyldes, at min blære er lille. Hvis den var, så ville jeg jo højst sandsynligt have haft den samme trang til at tisse, igennem hele mit liv. Men det har jeg ikke haft, det startede for 1år siden. Tror det er noget psykisk. Uden at kunne vide det 100%

Medlem
Brugeravatar

Fanny, jeg kan fortælle at det er en særdeles pinefuld tilstand, og jeg mener at ulemperne ved seroquel er små i forhold til gevinsten.

Medlem
Brugeravatar

Det er et nyt middel, nærmest uden bivirkninger, og den klasse af præparater er ikke specielt vanedannende.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]