Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Var på staden lørdag med en kammerat og der var ret meget politi derude. Derfor ventede vi (sammen med om 100 andre) på at de forlod pladsen så vi kunne købe vores varer. En lidt pudsig situation, alle stod og ventede på at politiet gik og politiet vidste godt hvad alle ventede på. Vi ventede omkring 1½ time og da beskeden lød at politiet havde forladt området var der selvfølgelig lange køer foran boderne :)
Indsatsen fik os til at snakke om hvorfor politiet gør det? Hashen bliver jo solgt alligevel, men de forstyrrer bare salget en lille smule.
Måske er det for at stresset/skræmme pusherne?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Dolphino skrev:
Var på staden lørdag med en kammerat og der var ret meget politi derude. Derfor ventede vi (sammen med om 100 andre) på at de forlod pladsen så vi kunne købe vores varer. En lidt pudsig situation, alle stod og ventede på at politiet gik og politiet vidste godt hvad alle ventede på. Vi ventede omkring 1½ time og da beskeden lød at politiet havde forladt området var der selvfølgelig lange køer foran boderne :)
Indsatsen fik os til at snakke om hvorfor politiet gør det? Hashen bliver jo solgt alligevel, men de forstyrrer bare salget en lille smule.
Måske er det for at stresset/skræmme pusherne?

ja både det du selv siger. og så nok også fordi de jo sommetider fanger noget. og det er gør jo at niveauet bliver holdt nede.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
tænk på hvor meget større hash handlen havde været hvis de ikke var der - og det er jo ikke godt i deres øjne... Men ja, tænk de gider bruge deres hverdag på at blive haddet...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Det er vel bare for at vise, at staten ikke vil finde sig i det åbenlyse hashsalg.
Det er fuldstændig spild af ressourcer, for som du selv siger, så starter salget jo igen når de er skredet, og der er så mange penge i det, at den lille smule forstyrrelse ikke betyder det mindste.. Der er gang i den 24/7/365, så hvad fanden betyder de små antal timer et par gange om ugen..
Det er mest bare for syns skyld, så medierne ikke kan hænge regeringen ud..

Hvis det virkelig skulle hjælpe noget, skulle der gå et hold betjente rundt hele døgnet, hele året, og det har de sgu ikk' ressourcerne til, men staten nægter jo at "overgive" sig og tabe ansigt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
ja kender en der blev bustet for at side og ryge ved søerne total nedtur!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ja det er ikke særlig rart med de politimænner : )
Ej, men de kommer faktisk ret tit. Er rimelig sikker på at de kommer 1 - 2 gange om dagen.. Ved 3 tiden når jeg tager derind, har jeg da næsten hver gang sendt et uskyldigt blik til en modgående pratrulje...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hinsides godt og ondt
Rasta Drengen skrev:
tænk på hvor meget større hash handlen havde været hvis de ikke var der - og det er jo ikke godt i deres øjne... Men ja, tænk de gider bruge deres hverdag på at blive haddet...

Hør nu her venner!!
I glemmer så ofte, at dette land er er styret af 3 forskellige slags magter.

1. Den lovgivende magt

2. Den udøvende magt

3. Den dømmende magt

Det kan da godt være, at du har haft dårlige opelevelser med få betjente i Danmark, men så er der kun tilbage, at skyde skylden på regeringen (den lovgivende magt), der uddeligerer opgaver, til betjente landet over.
Betjentene forholder sig til LOVEN og ikke til individet i sig selv; med det mener jeg, at betjentene jo ikke er til for at stå i vejen for dig, men til for at gøre din hverdag mere kriminalitets fri, ved netop at bruge love. De gør hvad de får besked på.

Hvis du har haft dårlige oplevelser med een betjent, kan du skyde skylden på btjentens uddannelse eller den enkelte betjents væremåde. Ikke på et helt politikorps, eller hele dene danske politistyrke for den sags skyld.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Synes nu heller ikke vi skal rette vores vrede mod panserne da de ikke selv styrer hvilke arbejdsopgaver der bliver prioteret fra de højere magter. Bare ærgeligt at det lige netop går ud over hashhandelen. De få gange jeg har haft kontakt med politiet har de da også været flinke nok, bare man opfører sig nogenlunde civiliseret :)

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Her vil jeg tilføje, at det at man opfører sig pænt og høfligt over for betjentene desuden effektivt kan være med til at forstærke deres oplevelse af, at den opgave de er sat til er meningsløs.

Så kan man altid skide dem et stykke, og tænde op for jointen eller købe sin klump, så snart de vender ryggen til.

Titel:
Hvis jeg lige må mase min egen lille mening ind så vil jeg sige at jeg ikke rigtig har noget imod de betjente der gør det fordi det er deres arbejde, men når de elsker at gå rundt at buste folk så begynder jeg sku at blive harm over dem.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Politiet har åbenbart ikke andet at foretage sig :roll: Det virker da sådan. Hvofor ikke bruge tiden på de rigtig kriminelle.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu er der i første omgang ikke nogen grund til at give politiet skylden, da det jo ikke er politiet, som er den udøvende magt i Danmark. Når det så er sagt, så må regeringen vel snart fatte, at det er spild af resurser. Giv dog hellere de stakkels betjente en fridag.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

deaz skrev:
Rasta Drengen skrev:

Hør nu her venner!!
I glemmer så ofte, at dette land er er styret af 3 forskellige slags magter.

1. Den lovgivende magt

2. Den udøvende magt

3. Den dømmende magt

Det kan da godt være, at du har haft dårlige opelevelser med få betjente i Danmark, men så er der kun tilbage, at skyde skylden på regeringen (den lovgivende magt), der uddeligerer opgaver, til betjente landet over.
Betjentene forholder sig til LOVEN og ikke til individet i sig selv; med det mener jeg, at betjentene jo ikke er til for at stå i vejen for dig, men til for at gøre din hverdag mere kriminalitets fri, ved netop at bruge love. De gør hvad de får besked på.

Hvis du har haft dårlige oplevelser med een betjent, kan du skyde skylden på btjentens uddannelse eller den enkelte betjents væremåde. Ikke på et helt politikorps, eller hele dene danske politistyrke for den sags skyld.

Det er nu Folketinget, som er den lovgivende magt i Danmark. Jeg er sikker på, at det også var det, du mente, men lad os hellere være helt præcise. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Mange pansere tjener et godt formål her i landet med at stoppe indbrudtyve, og vold osv. Men man kan da for sultan som betjent takke nej, til en mission så uværdig, at vandre ind og se sur ud i en masse menneskers hverdag, og i værste tilfælde sige op på jobbet, da en mission som den påtalende, BURDE overfor betjentene være særdeles uværdig, og umenneskelig og fej, men sådan tænker de ikke, de er midt i centrum af diskussionen i hvad det vil sige at være terroist eller frihedskæmper, for de mener jo selv at de er (ikke direkte selvfølgelig) men de mener jo dybest set selv at de er frihedskæmpere, hvorimod jeg synes deres storme såvel som gåture er langt mere henimod det vi kalder terroisme. En fristad er en fristad, men en fristad er ikke en fristad hvis den ikke er fri...

Men jeg ved nu snart heller ikke 100 % hvad jeg mener om pansernes ideologi, men jeg fik da argumenteret for hvad jeg umiddelbart mener båret på en slem nikotintræng. God dag: )

Titel:
Medlem

Geografisk sted: ..
Rasta Drengen - Hvorfor skal politifolkene opsige deres job, og miste muligheden for at forsørge deres familie og børn bare fordi du ikke har lyst til at følge loven? Er det rimeligt?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Bare fordi 100.000 mennesker ikke vil følge loven, ikke kun mig, og fordi at de også genere christianitter som ikke har noget med hash at gøre, det er da i det hele taget aldrig rart at der lusker bevæbnede mennesker i uniformer rundt.. Men jeg kan tydeligt se hvad du mener, der er helt klart en pointe i, at de har brug for penge og at hash ER ulovligt... Men jeg holder dog stadig fast i, at det ostene laver gør mere skade en gavn, uanset hvilken vinkel man ser det fra, så længe man tænker velfærd og realisme...

men da jeg går ind for legalisering, og anser cannabissen som en realativ ufarlig lille grøn plante, er det heller ikke så underligt at jeg brokker mig over bjarne og politiet på staden, selvom det selvfølgelig (gudskelov) er regeringen der styre det panserne har gang i. Hvis jeg siger fuck politiet, siger jeg samtidig fuck regeringen, hvis du forstår... jeg gider ikke diskuterer det mere : )

Titel:
Relativistisk båthorn

Møgsvinn skrev:
Rasta Drengen - Hvorfor skal politifolkene opsige deres job, og miste muligheden for at forsørge deres familie og børn bare fordi du ikke har lyst til at følge loven? Er det rimeligt?

Ville du ta' ethvert job for penge? Hvis nu, meget tænkt eksempel men alligevel, regeringen fandt på at de ville gasse hash-rygere, ligesom hitler gassede jøder, ville du så som politimand bare sige "ja det må jeg jo så gøre fordi det jo er mit job"???

Politi-folk er mennesker der ka' se forskel på rigtigt og forkert, så når de vælger at gå efter folk der _ikke_ skader andre... så er det ikke iorden.

Det er Ulovligt at skade andre for egen vinding's skyld. Dvs en politi-person må _ikke_ skade andre fordi der ska' skaffes brød til konen derhjemme.

Det er præcis samme problem-stilling som med soldaterne i irak. De har _selv_ valgt at kæmpe den krig. Var de ordentlige mennesker ville de sige nej til at jagte rygere og istedet forlange at indsatsen mod vold blev skærpet.

La' vær' med at gøre politi-personer til sådan nogle dumme jyder der ikke ka' tænke selv.
De har samme valg som alle andre der har valget mellem at jagte fredelige mennesker eller ej; de ka' blive avis-bude. Det gælder for politi-personer som for bande-medlemmer: enten tjener de deres penge på aktiviteter der skader fredelige mennesker, eller også gør de ikke. Der er ingen der tvinger politi-folk til at jagte rygere, så der er ingen grund til at hellig-gøre dem sådan.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Hvorfor lægger i op til at folk ikke bør uddanne sig som politifolk?

Jeg har også haft mine negative episoder med smølferne, but still. Et Danmark uden politi? Fordi folk ikke vil uddanne sig enten af ideologiske grunde som jer, af frygt eller andre ting...

Er det så også jer der mener at i ville kunne kontrollere DK uden police??

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Man hader politiet, lige indtil man selv har brug for dem.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
Man hader politiet, lige indtil man selv har brug for dem.

Jepper, og det er så der de fleste finder ud af at man ikke kan bruge dem til så meget!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]