Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 02:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Lucid drøm?
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg havde læst lidt om lucide drømme og tænkte at det var egentlig noget som jeg gerne ville prøve. Men fik mig aldrig rigtig taget mig helt sammen til at sove de 6 timer og så stå op og skrive ned hvad jeg havde drømt og så vente lidt og så gå i seng igen.

Men idag så gjorde jeg det. Jeg sov ca. 6 timer skrev ned hvad jeg drømte. Selve drømmen var ikke betydningsfuld overhovedet. Men da jeg så lagde mig ned og tænkte på min drøm og talte mine åndedrag. Efter 200 åndedrag følte jeg mig sunket ned i sengen og det føltes som om jeg var ved at falde bagover. Mit ene øje var lidt åbent og væggene begyndte at bølge til sidst lukkede jeg det. Derefter kan jeg kan mærke et ENORMT tryk på min talje og på skuldrer derefter føles det som om min hud den brænder og efter føles det som om mit hjerte slår 300 slag i sekundet så skete det: jeg blev revet ind i drømme verdenen og faldt ned i et langt langt hul og landte så i den drøm jeg var i før. Men her kunne jeg styre det? Så jeg kunne stoppe fejlen jeg begik i drømmen. Og jeg kunne stadig mærke det enorme tryk på taljen og skuldrene, den brændene hud, følelsen af at falde bagover og et hjerte som føles som om det går med 300 slag i sekundet. Efter jeg havde stoppet "fejlen" så kom der en voldsom hyle tone i mine øre og kunne høre væsner gå inde på mit værelse jeg åbner begge øjene og alt er helt gult og min M/84 militær dragt som hænger flot på væggen for et ondt ansigt og hvorefter alt så bliver en blanding mellem blå og rød farve og så vågner jeg op som om jeg har sovet i 10 timer. Men blot kun "sovet" 15min?

Var den en såkaldt lucid drøm? Jeg har kun prøvet alkohol,hash og DXM men DXM er længe siden. Det skal dog siges at jeg husker noget om en drøm jeg havde som lille under den lucide drøm men kan så heller ikke huske mere af den kan bare huske at jeg altså drømte det.
Er det noget jeg muligvis skal prøve og udforske igen? Det skal også siges jeg blev meget forskrækket af det "hoved" der var på min dragt det lignede et fugleskræmsel og mit hjerte sad helt oppe i halsen.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark. Mellem Skagen, og Tyskland.
Det lyder eddermadme vildt det der.. :D En lucid drøm? Er det som du beskriver man skal gøre, eller skal der indtages noget først?

Det lyder helt sikkert som noget for mig. Tænk at komme tilbage i den drøm, hvor efter man kan kontrollere den.

Kunne du efterfølgende ved at læse det du havde skrevet huske drømmen, eller?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Du skal/behøver ikke at indtage noget. Prøv at tjek youtube der er en masse klips om lucid dreaming. :)

1337. :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Læs dette: http://da.wikipedia.org/wiki/Lucide_dr%C3%B8mme

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Ville den lucide effekt blive reduceret hvis den første omgang søvn blev afbrudt af et vækkeur? Altså når man skal sove de første seks timer?

Men det kan være, at det er noget der skal prøves her i weekenden, eller tager det nogle gange at opnå?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
And skrev:
Ville den lucide effekt blive reduceret hvis den første omgang søvn blev afbrudt af et vækkeur? Altså når man skal sove de første seks timer?

Men det kan være, at det er noget der skal prøves her i weekenden, eller tager det nogle gange at opnå?

Det er megt individuelt, nogen opnår det første gang og nogen skal træne i lang tid.

Men bare prøv hver nat, og husk ALTID at skrive drømmedagbog, gør det til en vane, husk at gøre det i samme tidspunkt du rejser dig op, for hvis du venter for længe kan du ikke huske drømmen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg satte heller ikke noget vækkeur, jeg vågnede selv.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

fe_faqet skrev:
Det er megt individuelt, nogen opnår det første gang og nogen skal træne i lang tid.

Men bare prøv hver nat, og husk ALTID at skrive drømmedagbog, gør det til en vane, husk at gøre det i samme tidspunkt du rejser dig op, for hvis du venter for længe kan du ikke huske drømmen.

Hvis man ikke drømmer noget skriver man bare intet, eller hvad?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Man drømmer altid, det er bare ikke altid man kan huske dem. Specielt hash nedsætter dette. Men jeg kan klart anbefale folk at prøve det! Det var virkelig twisted men så lad være med at hold op ligesom jeg gjorde men det blev for overvældene for mig synes jeg efter hyldetonen

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Puny_pete skrev:
Man drømmer altid, det er bare ikke altid man kan huske dem.
Okay, jeg korrigerer mit spørgsmål: skal man bare skrive "ingenting i dag, makker" de gange man ikke kan huske sin drøm?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
And skrev:
Puny_pete skrev:
Man drømmer altid, det er bare ikke altid man kan huske dem.
Okay, jeg korrigerer mit spørgsmål: skal man bare skrive "ingenting i dag, makker" de gange man ikke kan huske sin drøm?

Tror ikke det gør en forskel -.-

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg elsker når mine drømme er "lucide". Det sker nogle gange - altså hvor jeg bare sover normalt. Jeg kan kontrollere alt(:twisted), men alligevel prøver jeg altid bare på at flyve rundt (hvilket lykkedes, jeg skal bare baske med armene :P)... så flyver jeg rundt omkring området hvor jeg bor... meget hyggeligt, men det varer sjældent længe :(.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Puny_pete: hvis du kan så tror jeg vi er flere som er interesserede i at høre mere om det :)

Jeg har altid, lige så længe jeg kunne huske, efter jeg er vågnet og har drømt en drøm, kunne ligge mig ned og tænke over drømmen, og efter et par minutter falder jeg så i søvn og drømmer videre. Det er skøndt når man drømmer noget godt, så får man det lige afsluttet :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Anden og andre: Næste gang i husker en drøm så prøv det jeg gjorde. Du vil aldrig fortryde det, det er virkelig syret. Jeg har ikke prøvet en form for hallucinogen endnu. Men forhelved det var virkelig det underligste jeg har prøvet hidtil. Det kan varmt anbefales det er lidt svært, men lev jer ind i de hallucinationerne i får og så sker det pludselig i blive revet rundt og faldet ned i et dybt hul og så kommer det.

P.S jeg var ret stiv da jeg skrev dette indlæg så stavefejl osv. så er det altså derfor. Jeg retter det imorgen

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Til dem af jer der har tænkt sig at forsøge, kan jeg sige, at det normalt er noget der kræver lang tids træning og altså ikke noget man opnår ved lige at beslutte sig for at prøve en enkelt nat.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det skal nok også lige siges at jeg gik efter Mnemonic Induced Lucid Dream formen da jeg synes den lød nemmest. Linket har jeg skrevet i tråden så kan i læse om det der. Det er faktisk også muligt at få en maskine så man kan opnå lucide drømme uden at øve sig.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg har tit lucide drømme, det sker somregel lige inden jeg vågner, så ligger jeg mig til at sove igen og fortsætter og kan stadig styre drømmen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har selv skudt det igang som et projekt. Problemet er bare at vågne op efter noget tid, altså om natten. Er der nogen der har en teknik til dette?

Her i nat trænede jeg fokus, hvilket faktisk var svært. Altså jeg talte mine åndedræt da jeg lagde mig til at sove, og jeg kunne ganske vidst huske hvad jeg drømte og vil lige straks skrive det ned.

Uanset om jeg opnår luciditet vil det stadig give mig bedre forbindelse til underbevidstheden via drømme, hvilket jo er utrolig godt i et rekreativt øjemed.

Godnat, medtrippere!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
And- Hvis du gerne vil vågne midt om natten, så drik da et par store glas vand, inden du går i seng, så skal du nok vågne for at tømme blæren. : )

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

http://lucidity.com/ - En ganske god guide om hvordan man opnår de lucide drømme. Jeg håber det lykkes for jer. Im out, sov godt.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]