Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har i lang tid haft et meget irriterende problem. Når jeg ryger smøger sker det tit, at i dét sekundt, jeg suger røgen ned i lungerne, fyrer jeg et ordenligt hik af. Det har virkelig gået mig på nerverne, at jeg under en god smøg skal til at holde vejret indtil det forsvinder. Det sker kun, når jeg ryger smøger. Jeg har aldrig oplevet det, når jeg ryger joints. Derfor vil jeg da umiddelbart gætte på, at det har noget med nikotinen af gøre :?:
Dog er det vel logisk nok, da hikke jo sker, når mellemgulvet trækker sig sammen, som jo har forbindelse med lungerne. Alligevel undrer det mig, da jeg aldrig har mødt nogen, der oplever det samme.
Nogen der oplever det samme eller måske ved hvorfor?

Dog vil jeg også lige benytte lejligheden til at sige, at jeg faktisk er i gang med et rygestop, som går fremragende. :P Det er faktisk overraskende nemt at stoppe. :lol: Så jeg spørger egentlig bare af ren nysgerighed.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Jeg har aldrig oplevet det uden først at have fået hikke under normale forhold. f.eks ved at drikke noget for hurtigt eller på anden måde bare komme til at hikke.

Og hvis jeg så ryger smøger eller joints, gør ingen forskel så hikker jeg ALtid i samme øjeblik jeg suger ind eller er det ud.... kan jeg ikke lige huske da det er et par md siden det er sket sidst.

Men min pointe er at du må ha fået hikken af noget andet. Er 99% sikker på at nikotinen ikke af sig selv kan få dig til at hikke.

Mvh Mikkel

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg har det samme problem... der sker enten hvis jeg lige har spist, har drukket eller har det koldt :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Har præcis det samme problem, i perioder godt nok.

Nogle gange kan jeg sagtens gå flere uger og ryge smøger uden at hikke. Nogle dage er det hver gang jeg tænder en smøg eller tager et hvæs. Mit umiddelbare gæt er også nikotin, da jeg heller aldrig hikker når jeg ryger joints...

Edit: Trådstarter -> Har du astma? (Det har jeg nemlig og kom til at tænke på at det måske, i samarbejde med nikotin, kunne have afgørende indflydelse)

//blazR

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

blazR skrev:
Har præcis det samme problem, i perioder godt nok.

Nogle gange kan jeg sagtens gå flere uger og ryge smøger uden at hikke. Nogle dage er det hver gang jeg tænder en smøg eller tager et hvæs. Mit umiddelbare gæt er også nikotin, da jeg heller aldrig hikker når jeg ryger joints...

Edit: Trådstarter -> Har du astma? (Det har jeg nemlig og kom til at tænke på at det måske, i samarbejde med nikotin, kunne have afgørende indflydelse)

//blazR

Nope, ingen astma her. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Har skam også prøvet det en del gange, og ja det er fucking irriterende, men du er i det mindste ikke den eneste i verden :P

Har derudover ingen idé om, hvorfor det sker, man kan også bekræfte, at det kun sker når det er cigaretter der ryges..

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Rodnet
'Du Inta alena. . . har fandme lavet den mange gange. men syns mest det var da jeg var mindre. og ikke spiste så meget. altså morgenmad. og især hvis jeg røg cecil (Rød) eller skiftede mærke, eks prince til cecil, eller cecil til prince. samme dag (nasse smøg teknik).

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Hikke er ubevidste, krampagtige sammentrækninger i mellemgulvets muskler. Kan opstå ved overfyldt mave, ved at sluge store klumper, ved forskellige drikke, fx alkohol, ved at sluge meget luft og sandsynligvis af mange andre grunde. Man må ved tilbagevendende hikke udelukke, at der er et eller andet galt ved mellemgulvet, som irriterer dette.

Arhh viste i det! :lol:

Jeg får personligt 9/10 gange altid hikke når jeg spiser de såkaldte "populære dürums med kebab med chili".

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]