Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

I min forrige tråd, hvor jeg var nysgerrig efter at høre, om jeg mon var overfølsom over for hash, nævnte jeg, at jeg havde leget med tanken om at tage psilocybinsvampe. Efter at have slået ret godt på plads, at jeg blot havde været ude for en meget høj dosis af hash, og højst sandsynligt har en ligeså stabil psyke som gennemsnittet, er nysgerrigheden for svampe igen blusset meget op :)

Men om det lige netop skal være svampe, er jeg meget i tvivl om. Hvad jeg leder efter er noget der i hvert fald opfylder følgende kriterier:

- det må ikke være for fysisk skadeligt som fx heroin.
- det må ikke være fysisk vanedannende

Derudover er jeg lidt hedonisk (et ord, jeg lærte i dag i en triprapport ;) - "læren om nydelse er det højeste gode"), så et stof hvor man kan blive euforisk og dybt lykkelig, ville ikke være meget af vejen! Jeg ved, at denne følelse kan opnås ved de psykedeliske stoffer som LSD, psilocybin og meskalin, efter hvad jeg har læst i diverse triprapporter, men at trippe på disse ligeså vel kan vende til noget skræmmende og frygteligt. Alligevel tiltaler disse psykedeliske narkotika mig umiddelbart mest, da selve rusen klart lyder mest "spændende" og sindsudvidende (deraf navnet ;)). Måske er det blot alle de skræmmekampagner og mediepropagandaen der har smittet af, men de såkaldte hårde stoffer virker ikke umidderlbart som det, jeg er efter. Hellere en dyb, lærerig, lykkelig og spirituel oplevelse end et hjernedødt, farligt stof som heroin :P

Da jeg dog trods alt ikke er særlig kendt i den psykedeliske verden, udover hvad jeg har kunnet læse mig til på nettet, og i høj grad her, kunne jeg dog let have overset alternativer til de få jeg kender, der ville være velegnede til en first-timer. (har som nævnt selvfølgelig prøvet hash før)

Så, hvad siger I? Hvilke stoffer kan I anbefale mig?
Og hvordan vil I karakterisere forskellene mellem LSD og Psilocybin? Er den ene at foretrække frem for den anden til første gang, og i så fald hvorfor?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2100 KBH
Nu er jeg nok ikke den bedste til at rådgive dig men vil da snakke efter egen erfaringer :)

Vil nok sige at en god start i den psykedeliske verden ville være svampe da de er lidt mildere end lsd og nemmere at gå til end meskalin..

Men ellers vil jeg råde dig til at læse lidt rundt på http://www.erowid.com da det er en super side til at kigge rundt på de forskellige stoffer og der er en del flere trip rapporter..

Men håber du har læst en masse om set og setting før du går i krig med dem, og vis du vil, skader det aldrig med en tripsitter som kan sidde og "passe" på dig og sørger for at der ikke sker dig noget, det gør at trippet føles meget mere under kontrol, nu skal du ikke misforstå mig og tro at det hele kommer ude af kontrol men det er bare dejligt afslappende at vide der er en der passer på dig :)

Håber du kan bruge dette til noget ellers må du undskylde mig :D

Peace og held og lykke :D

Titel: .
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Har desværre ikke haft æren af at prøve svampe. Sikkert fint nok, men kan anbefale dig som første gangs tripper at prøve Methylon (Methylone, M1, bk-MDMA, bare nogle andre navne for samme stof.) Dette stof giver dig en MDMA lignende følelse i kroppen af glæde og kærlighed, og på samme tid en klarhed og fisk følelse i hovedet.

Man siger at hvis MDMA er som at hoppe ud fra et fly og først trække i snoren lige inden man lander. Er Methylon som at kaste sig ud og trække i snoren og bare svæve ned.

Stoffet er ikke vanedande fysisk, hvis man ikke tager det mere end 1 gang om måneden, og små doser. Dog kan man godt komme til at savne følelsen og få lyst til det igen.

Søg på stoffet og læs mere om det. Det er virkelig mit stof nr. 1!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Der er ikke nogen genvej til vellykkede trips, andet end at følge rådende på sitet.
Der er ikke noget stof der giver "instant lykke" og er helt perfekt, endnu. Men kemikerne er forhåbentligt i fuld gang med noget. indtil da, husk hvad enten du starter i depressanter(:heroin, diazepam, alkohol), stimulanser(:kokain, amfetamin, MDMA), eller psykedelika (svampe, LSD osv). Så husk altid, start med et mildt stof, og start med en mild dose. La' vær' med at sætte dig på et bestemt stof, og bare sige det første og det bedste er dit foretrukne, prøv lidt forskelligt og pas på det ikke bliver en vane, sidstenævnte er nok det vigtigste.

Velkommen ombord!

EDIT: Nåhja, hav tålmodighed og... Whatever happends, don't panic.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg har skrevet det flere gange før, og jeg skriver det igen: Jeg synes at 2CB KLART er at foretrække som "førstegangs-trip-stof".
Det varer kort tid og er ikke så intenst som svampe (ihvertfald ikke en dosis på 20-25 mg i forhold til en middel-svampedosis).
Flere brugere synes også at det har en lidt MDMA-agtig effekt (den "hedonisme" du efterlyser).

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Zarathustra skrev:
Jeg har skrevet det flere gange før, og jeg skriver det igen: Jeg synes at 2CB KLART er at foretrække som "førstegangs-trip-stof".
Det varer kort tid og er ikke så intenst som svampe (ihvertfald ikke en dosis på 20-25 mg i forhold til en middel-svampedosis).
Flere brugere synes også at det har en lidt MDMA-agtig effekt (den "hedonisme" du efterlyser).

Helt helt enig :)

Medlem

Apfe skrev:

Så vidt jeg ved, er heroin ikke fysisk skadende for kroppen overhovedet, hvis det adminstreres i korrekte doser vel og mærke (antager hermed at du ikke har tænkt dig at fejladminstrere uanset hvad du indtager)

Apfe skrev:
Hellere en dyb, lærerig, lykkelig og spirituel oplevelse end et hjernedødt, farligt stof som heroin :P

Igen, heroin behøver skam ikke være så skide farligt og "hjernedødt" som du (og den generalle befolkning antager). Selvfølgelig er der en grund til det har fået det billede hos befolkningen, men indtages det korrekt, under korrekte, kontrollerede forhold, behøver det bestemt ikke være så "hjernedødt" skadelige.

Mht. et starter-stof, så er jeg nok ikke den rigtige at spørge. Er selv igang med at finde mit yndlings, men hvis jeg skal vælge ét, må det være Methylon :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Apfe skrev:
Og hvordan vil I karakterisere forskellene mellem LSD og Psilocybin? Er den ene at foretrække frem for den anden til første gang, og i så fald hvorfor?

LSD varer længere (8-10t) end svampe (5-7t), den virkningsmæssige forskel på de to har jeg svært ved at forklare, det er meget subjektivt, men jeg syntes svampe er mere "gigly" altså grineren end LSD og trippet er en anelse mere drømmeagtigt og har tendens til at komme og gå som det lyster, altså virkningen kommer lidt i bølger, eller også er det opfattelsen af virkningen.. Dunno.

Det du søger er noget psykadelisk, lyder det som om. Derfor vil jeg anbefale svampe eller sågar 2CB til at lægge ud med, de er begge psykadeliske. Hellere dem end LSD, da det varer lidt for længe til første gang og ka' være noget så mindblowing hvis du lige snupper for meget, doseringsforskellene er nede i mikrogram så det er hetige sager. Så er det bedre med svampe eller 2CB.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Apfe skrev:
I min forrige tråd, hvor jeg var nysgerrig efter at høre, om jeg mon var overfølsom over for hash, nævnte jeg, at jeg havde leget med tanken om at tage psilocybinsvampe. Efter at have slået ret godt på plads, at jeg blot havde været ude for en meget høj dosis af hash, og højst sandsynligt har en ligeså stabil psyke som gennemsnittet, er nysgerrigheden for svampe igen blusset meget op :)

Men om det lige netop skal være svampe, er jeg meget i tvivl om. Hvad jeg leder efter er noget der i hvert fald opfylder følgende kriterier:

Soma "drypper" fra det tredje øje ned på tungen. Jeg ved ikke om det er direkte fysisk skadeligt, men det kan være vanedannende og det anbefales normalt at man ikke lader sig distrahere af det. Effekten er også temmelig subtil, det kan tage fra et par minutter til mange år at erkende at man er påvirket. ;-)

Apfe skrev:
Derudover er jeg lidt hedonisk (et ord, jeg lærte i dag i en triprapport ;) - "læren om nydelse er det højeste gode"), så et stof hvor man kan blive euforisk og dybt lykkelig, ville ikke være meget af vejen!
(.....)
Hellere en dyb, lærerig, lykkelig og spirituel oplevelse end et hjernedødt, farligt stof som heroin :P

Prøv at overveje, hvad det er, du tror, at du kan lære af at indtage et kemikalie, og hvorfor det helt præcist er, at du mener nogle stoffer giver dybe, lærerige, lykkelige og spirituelle oplevelser, mens andre er hjernedøde. Ville du have taget heroin istedet, hvis det ikke havde været farligt og vanedannende? Det er ikke en kritik, jeg behøver heller ikke (nødvendigvis) et svar fra dig. :)

God vind
Om Shanti

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Apfe skrev:

Derudover er jeg lidt hedonisk (et ord, jeg lærte i dag i en triprapport ;) - "læren om nydelse er det højeste gode"), så et stof hvor man kan blive euforisk og dybt lykkelig, ville ikke være meget af vejen!
...

Jeg vil godt anbefale lidt forskelligt, men det er i sidste ende op til dig at researche stoffet så du bliver parat til at prøve det. Du virker dog eftertænksom og nysgerrig, så det skal jo nok gå.

De allerfleste ægte psykedelika regnes ikke for overhovedet at være fysisk vanedannende og de giver heller ikke hjerneskader. Skal det være et psykedelisk stof, så virker 2C-B som et godt bud. Det er rimelig sjovt rent visuelt og ikke helt så "dybt" som svampe, og for mig har 2C-B ikke det "body load" som svampe har (kropsligt ubehag, kvalme, etc.). Men du skal købe en hæderlig narko-vægt, der kan måle ned til 1 milligram (altså: 0,001 gram steps), for 2C-B doseres typisk i området 10-25 mg.

LSD varer ekstremt længe og er ikke det bedste sted at starte.

Psykedelika er dog ikke nødvendigvis så hedonistiske. Her vil jeg meget hellere anbefale MDMA eller Methylon. På den psykedeliske side er de LANGT mindre komplicerede og vilde end hash, men hedonistisk kommer de op på siden af "hash + sex/onani".

Du bliver ikke rigtig fysisk afhængig af MDMA og methylon (i heroin-mæssig forstand). Men dine receptorer bliver trække ("nedregulerede") og skal have tid til at komme sig (hvilket egentlig også gælder for svampe og den slags. Modsat mange ægte psychedelika kan du dog godt blive mentalt klar til at tage stoffet igen inden dine receptorer i virkeligheden er parate til det. Konstant brug at MDMA kan lede til høj tolerans og en manglende evne til at regulere sig selv, osv. osv.

Titel:
Junior medlem

Mange tak for de gode svar; jeg har allerede nu en del nye stoffer at undersøge om hvorvidt de er noget for mig, gennem både facts og triprapporter. Bla 2CB, som jeg ikke havde hørt om før.

For at uddybe det, så er grunden til, at psykedelika tiltaler mig mest, bla. den dybde og indsigt i livet, man nogle gange hører at kunne opleve. Derudover ville jeg elske at nyde et smukt stykke musik eller anden form for kunst eller naturen, hvis indtrykket kan forstærkes gennem psykedelika. Ved at læse triprapporter synes jeg også umiddelbart disse virker mest spændende, da de som navnet antyder, udvider sindet, hvilket jeg netop søger. Af denne grund, uden at have noget grundlag for det, kunne jeg også forestille mig, at finde følelsen af lykke og/eller meningen med livet, kan føles mere sand og dyb, selvom det måske ikke sker så konsekvent som på andre stoffer, hvis I kan følge mig ;) At der er risiko for bad-trips er selvfølgelig negativt, men jeg kunne aldrig finde på at undervurdere set & setting, hvorfor jeg også først regner med at prøve det engang til sommer - mit humør stiger altid i takt med at sommeren tiltager, og et trip ude i naturen et smukt og isoleret sted om sommeren, kunne jeg forestille mig være helt fantastisk. Hvis jeg alligevel skulle ske, at opleve noget ubehageligt i rusen, vil det sandsynligvis også føles tilsvarende federe, når man får det godt igen pga. følelsen af forløsning samt, kunne jeg forestille mig. :) Ved at vente til sommeren, har jeg udover at være i en bedre overordnet sindsstemning (også fordi jeg er færdig med gymnasiet til sommer, som formentlig bliver en stor stressfaktor at komme af med), den fordel, at jeg har rigeligt med tid til at søge information om netop det stof, jeg med denne tråd håber på at finde som det udkårne ;)

#Drugejogge
Det kan godt være, det bare er fordomme overfor heroin jeg har, men at en overdosis kan slå ihjel, er jeg ret sikker på, er sandt, og den risiko er jeg ikke villig til at løbe.

At kalde det et "hjernedødt" stof er måske heller ikke helt fair, men det lyder bare ikke til at skabe den dybe spiritualitet og spænding på godt og ondt, jeg søger.

#Om Shanti
Det første du skrev, tror jeg er en eller anden joke.. men jeg ikke fik sgu helt fat i den....? :P

Det andet du skriver, synes jeg er et rigtig godt spørgsmål. Som jeg har nævnt tidligere i denne post, søger jeg en 'spændende oplevelse.' Blot at have det godt, er ikke af allerhøjeste prioritet. Trippet må gerne være lærerigt og få mig dybere ind i mig selv og mine følelser og stemninger, end jeg kan, når jeg er ædru. Rusen man oplever med et psykedelikum, synes jeg udfra, hvad jeg har lært/læst indtil videre, at være den, der kommer tættest på det mål :)
Håber det var svar nok :)

Indtil videre må min egen midlertidige konklusion være, at 2CB er et stof, der er værd at kigge nærmere på, samt at jeg fik mere eller mindre bekræftet, at det er det psykedeliske stof, der tiltaler mig mest.

Igen, mange tak for jeres svar indtil videre. Det betyder dog ikke, jeg ikke vil høre fra flere, hvis andre har nogle anbefalinger? :)

Insane psychedelia user!

Malkavian skrev:
Men du skal købe en hæderlig narko-vægt, der kan måle ned til 1 milligram (altså: 0,001 gram steps), for 2C-B doseres typisk i området 10-25 mg

Hvis man får en mængde afmålt fra digital-vægt (f.ex. 100 mg) skal man bare blande det op i vodka, så der f.ex. er 1mg/mL. Dvs. 100 mL vodka til 100 mg 2CB.

Køb en måle-sprøjte (til væske) i Matas - så er det muligt at dosere 2CBen helt præcist uden brug af digitalvægt. Når man skal have en dosis på 20 mg måler man bare 20 mL op med sprøjten og drikker det.
Og 2CB'en holder sig længe pga. alkoholen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
Zarathustra skrev:

Nu regner jeg med at du mener 20-25 mg oralt da jeg ville blive pænt skudt af af 20-25 mg nasalt og ville bestemt ikke råde nogen at gøre første gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg mener selvfølgelig oralt :D

Ville bestemt ikke foreslå ham at sniffe det første gang han prøver det, da virkningen er meget mere intens og abrupt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Apfe skrev:

#Drugejogge
Det kan godt være, det bare er fordomme overfor heroin jeg har, men at en overdosis kan slå ihjel, er jeg ret sikker på, er sandt, og den risiko er jeg ikke villig til at løbe.

Altså ren heroin er på ingen måder fysisk skadeligt OVERHOVEDET, og det er ikke en joke. Det der er skadeligt er alle de fyld stoffer plus alle det møg der er i fra produceringen, altså opløsningmidler mv. Grunden til at junkier bliver fuckt, er altså en masse side fx, men selve heroinen skader i princippet ikke kroppen.

Og lad os lige få en ting på det rene, når du dør af en overdosis heroin, er det fordi dit hjerte holde op med at slå, ikke fordi heroinen ødelægger noget inde i din krop og det sker selvfølgelig kun hvis man tager for meget.

MEN MEN MEN MEN, lad for guds skyld vær med at tage heroin, der er ingen mennesker der kan styre det, og det er de færreste der kan skaffe ren heroin

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Men Apfe, hvis jeg var dig og skulle starte ud med 2c-b'en så vil jeg indtage den oralt(gennem munden i evt. kapsler) fordi 2c-b gør pænt fucking nas at sniffe. Og sparkere lidt hårdere og hurtigere, hvilket godt kan være ubehageligt at have ondt i hele ansigtet, når der ikke er andet end farver i ens synsfelt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Apfe skrev:

For at uddybe det, så er grunden til, at psykedelika tiltaler mig mest, bla. den dybde og indsigt i livet, man nogle gange hører at kunne opleve.

Hmm er jeg den eneste der ikke syntes 2c-b passer ind med dette?
eller er jeg den eneste som ikke får de lækre dybe tanker på 2c-ben?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej Julleboy, men vi er alle forskellige :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Portuz skrev:

Hehe rigtigt nok, men min pointe var bare lidt at jeg ikke tror det helt er det stof han leder efter men som han selv har sagt ville jeg tro at svampe ville ligge lige i det han leder efter? men kan godt følge folk i at de siger 2c-b da det er så nemt og lige til, og ikke det hårdeste for hjenen, but still.. :D

og blir nød til at spørger om der er nogle som får de dybe tænker på det?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Julleboy skrev:
Portuz skrev:

Hehe rigtigt nok, men min pointe var bare lidt at jeg ikke tror det helt er det stof han leder efter men som han selv har sagt ville jeg tro at svampe ville ligge lige i det han leder efter? men kan godt følge folk i at de siger 2c-b da det er så nemt og lige til, og ikke det hårdeste for hjenen, but still.. :D

Kan sagtens se hvor du vil hen, men selvom jeg gerne vil bestige Mount Everest så er skal jeg have klaret en masse andre bjerger for at være klar.
=
Start roligt ud, ingen stress eller hast, det skal nok komme :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]