Drugejogge skrev:
Hvad skyldes det at min krop ikke udvikler de ubehagelige tømmermænd længere? Er det et godt tegn, på at min krop efterhånden er ved at udvikle en evne til at nedbryde alkoholen bedre? Eller et negativt tegn på at min krop har taget så meget skade, at den (af en grund jeg ikke selv kan regne ud) ikke udvikler disse tømmermænd længere?
Nogen der har en holdning til dette?
Kroppen kan sagtens udvikle tolerans overfor alkohol, og dette betyder helt afgjort, at den bliver bedre til at metabolisere alkoholen. Leveren bliver kort og godt mere effektivt til både at eliminere alkohol og tømmermænd. Det er det, der hedder at "være i træning"

Dette ville være et godt tegn, hvis du var en organisme i et miljø, hvor kontakten med alkohol var 100% uomgængelig. For denne tilpasning ville i så fald sikre din overlevelse i det alkoholiske miljø.
Reelt er det noget lort. For du bliver ikke holdt fri for de kendte langtidsvirkninger af alkoholen, og du risikerer at eskalere forbruget indtil du pludselig har det sværere og sværere ved at fungere uden lige at få en spids.
Meeen du er vist ikke i den værste faregruppe, hvis du mener at du "kun" drikker 10 genstande om fredagen, og 10 genstande om lørdagen. Mange går en del hårdere til den end det.