Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 02:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Er jeg naiv?
Ja 49%  49%  [ 33 ]
Nej 51%  51%  [ 35 ]
Afgivne stemmer : 68
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

Jeg tror folk er gode og vil mig det bedste.

Er jeg naiv?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Selvfølgelig er du ikke det. Der er rigtig mange som ville ønske de bare kunne have den indstilling som du, så husk også lige at værtsætte den :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Det er sgu svært at svare på, nogen giver ikke en fuck for dig, men andre vil dig selvfølgelig det bedste.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
min oplevelse er at folk er pisse ligeglade og kun vil sig selv det bedste..

Titel:
Medlem

Filosofisk set så vil alle jo kun det bedste for dem selv. Hvis jeg nu sender penge til Afrika så er det jo for ikke at få dårlig samvittighed.

Men jeg foretrækker at tro det modsatte.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Mennesket er flokdyr, men stadig sin egen herre

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2100 KBH
Jeg har det desværre lige modsat af dig... :(

men jeg vil alle andre det bedste end til de pisser på mig :D

Peace

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
And skrev:
Mennesket er flokdyr, men stadig sin egen herre
:yeah:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Du har overordnet set ret. Dog sker det fra tid til anden, i hvert fald for mig, at man bliver opslugt af ens eget liv, og derfor tilsyneladende virker som en kold skid. Det er jeg selvfølgelig ikke :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Jeg henviser til min signatur.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Du er bestemt ikke naiv, og har også selv tænkt over det før.

Håber dog inderst inde at folk har lyst til at hjælpe mig lige så meget som jeg synes at jeg har hjulpet dem. Har haft en del depressive venner jeg har støttet med snak og omsorg og haft en del depressive kærester jeg har gjort mit for at få på rette spor igen.
Det er først nu, et par år efter, at jeg kan se hvor tæt jeg har været på at blive trukket med ned. Husker specielt en enkelt kemitime hvor presset og frygten for at min daværende kæreste skulle gøre noget dumt var så stor at jeg brød ud i gråd.
Forstår ikke helt hvordan jeg er kommet over det (tilsyneladende) uskadt, og jeg vil til hver en tid forsøge at hjælpe alle jeg kommer i nærheden af.

Håber at du kan bruge min kommentar til noget, på trods af at den måske ikke er så konstruktiv i sig selv... :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Som udgangspunkt tror jeg egentlig ikke at folk vil dig det bedste, set i bred forstand, men jeg er dog sikker på at dem der står dig nær meget gerne vil.
Menneskets selvopholdelsesdrift er dog blevet skruet mere over egoisme, inklusive min egen langt hen ad vejen, men jeg prøver dog i det mindste.
Ja, jeg synes du er lidt naiv hvis du tror at folk generelt vil dig det bedste. De vil det i hvert fald kun i det omfang at det ikke griber forstyrrende ind i deres tilværelse på nogen måde.
(undtaget, forhåbentligt, folk du står nær)

Titel:
Dedikeret medlem

Alle handlinger er egoistiske. Jeg vil gerne se jer nævne en handling der ikke kan "peges tilbage" på personen der udførte den, selv...

F.eks: Jeg hjælper en gammel dame op over vejen... Fordi jeg har kærlighed for andre mennesker? Nej det er vel fordi jeg har det bedst mde at gøre det. Hvis jeg ikke gjorde det, kunne der opstå en række negative ting. Feks dårlig samvittighed eller andre folk, der synes jeg "er dum" som jo også er ubehageligt.

Et andet lille eksempel.. Man giver en person et kram. For at glæde personen? Ja måske... men i så fald er det noget man gør, fordi man selv får det godt over, at man har gjort personen glad. Så det er også egoistisk.

Men vil meget gerne høre hvis der er nogen der kan modsige det :P

Så jeg synes man kan konkludere, at nogen måske "vil andre mennesker det bedste", men i sidste ende er det for at tilfredsstille dem selv.

Titel:
Medlem

Vinkelsliber skrev:
Alle handlinger er egoistiske. Jeg vil gerne se jer
Men vil meget gerne høre hvis der er nogen der kan modsige det :P

det bedste", men i sidste ende er det for at tilfredsstille dem selv.

Det kan man ikke (hvis man kan er jeg MEGET intereseret i at vide hvordan). Jeg har mødt mennesker som bare ikke vil indse dette, på trods af at der intet modbevis er.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
Jow, jeg vælger at være naiv - i hvert fald piner det mig hvis jeg føler at andre udnyttes af mig, især hvis det er ufrivilligt fra min side. Så det prøver jeg at lade være med :).

Det kan godt være at vi ikke er ligeså krigeriske som amerikanerne, men jeg har en kraftig mistanke om at de umiddelbart er langt mere åbne og hjertelige generelt. I fx. København og London er folk sørme så skyklapagtige. Man betragtes jo nærmest som en idiot hvis man er hjælpsom i det offentlige rum herhjemme. Andedammen er permafrossen, og svanerne fryser fast :? .

Jeg mener der er forskel på at hjælpe andre for at glæde dem, og hjælpe andre med forventning om en tjeneste i modydelse. En blanding af disse er nok at foretrække, da en ren glædehjælp kan være lidt godtroende, mens en ren noget-for-noget tanke er købmandsagtigt og kunstigt.

En næste(k)ærlig rettelse: Ejefaldsapostrof (hinanden's) bruges ikke på dansk, og slet ikke i denne sammenhæng :).

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg er efter at have levet 24 år kommet frem til, at jeg er nødt til at tro på, at folk vil hinandens bedste. Ellers bliver verden for svær at leve i.

Og ofte viser det sig jo faktisk også at være rigtigt.

"Most of all you need love" (Infected Mushroom: "The Shen")

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

For mig at se, er spørgsmålet slet ikke så relevant. Den brede befolkning i vores geografiske nærhed, er alligevel blevet ledt så meget ud på et sidespor, blevet ført så grundigt bag lyset.
Kapitalisme, liberalisme, forbrugerisme, religion og popkulturen og dens idealer og succes-definitioner udgør i en sådan grad et net af løgne og påstande, at folket fuldstændig har mistet muligheden for reelle handlinger.

Lakhippien skrev:
En næste(k)ærlig rettelse: Ejefaldsapostrof (hinanden's) bruges ikke på dansk

... med mindre der er tale om f.eks. Dennis' eller Lars' cykel - eller et eller andet andet, der ender med en s-lyd. Ikk'? :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngby
jeg har stemt nej, da alle har det bedst hvis folk der er nær en har det godt.
Hvis de ikke har byder vores menneskelige natur os at hjælpe dem,

dels fordi man gerne vil have at mennesker omkring en er glade
dels fordi gir en tilfredshedsføgelse hvis man mener man har hjulpet nogen
og dels fordi man ønsker det bedste for dem man følger sig tæt knyttet til.

man kan godt kalde disse grunde egoistiske, men de gør jo at folk genneralt vil hianden det bedste.
hele dette forums grundlag går jo også på at folk vil hianden det bedste, her ved at man give folk råd så de ikke får en dårlig oplevelse når de vil prøve nye stoffer.
der er jo ingen her inde det kunne drømme om at sige til en der spør om hvor stor dosis hash han skal bruge til guld kakao at han bare skal tage ca. 50 g og så drikke det på en gang

Senest rettet af AKFisken 01 mar 2008 12:10, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis du omfatter alle folk i vores samfund i dag, så er svaret desværre ja...

Men derfor skal du alligevel holde fast i tanken, det er pisse vigtigt - man får måske nogle slag over nakken for at være naiv på det her område (det er ihvertfald min erfaring), men hellere det end at gå og være konstant på vagt over folks intentioner.

Titel:
Relativistisk båthorn

Ca 50% svarer ja, og andre 50% nej...
Dvs vi er sådan ca 2 nogenlunde lige store grupper på hver side.
Ka' man lægge noget politisk i dét tror i? Eller er det blandet nogenlunde ligeligt fra begge fløje?

Jeg synes egentlig det er ret bemærkelses-værdigt at omkring halvdelen ikke stoler på sine med-mennesker's intentioner som værende af det gode. Dvs halvdelen af dem man måske hjælper eller bare er flink overfor i virkeligheden tror man er 'ude på noget'. Det er hver anden dansker (for såvidt psy-brugere altså repræsenterer 'danskeren')

Jeg ved ikke rigtigt om jeg er overrasket, det tror jeg egentlig ikke jeg er.
Og at der findes mange fordomme er jo heller ikke noget nyt (og de er jo også dybest set udtryk for mis-tillid).

Egentlig er spørgsmålet ret dumt, når jeg tænker over det her dagen efter jeg skrev det. Man ka' jo ikke generelisere sådan over en hel befolkning.
Jeg skrev det i en momentan desperation over de danske myndigheder. Jeg synes virkelig danmark er blevet et dårligt sted at bo (i forhold til myndighederne og troen på rets-sikkerheden osv), men har desværre ikke råd eller evner til at flytte udenlands.

Jeg er sådan set ikke ude på at anklage danskerne for at være specielt onde, for dem man møder rundt omkring virker som oftest flinke nok. Så måske er det mig-selv der bare ikke passer ind her i mit føde-land. Det ka' også være jeg bare har misforstået hvad det danske samfund overhovedet er. Eller måske har det bare ændret sig? Måske er danmark generations-afhængigt? Hver generation er et nyt seperat danmark?

Jeg ved det ikke. Men jeg ved at jeg har svært ved at genkende mig selv som hørende hjemme i det land/samfund der præsenteres i nyhederne og tv generelt som 'Danmark'. Og jeg ved jeg har en Utrolig stor lyst til at lægge det land bag mig. Og det er jeg faktisk ked af. Jeg mener; jeg er født her i danmark, jeg synes det danske flag er helt ekseptionelt flot (når det sidder i en lag-kage til en fødselsdag feks, så er det jo mere end bare et flag, så er det et symbol på glæde og kærlighed osv), og så sidder jeg alligevel mest og har lyst til at forlade det!?!. Og det signalerer helt tydeligt for mig at der ikke er et godt forhold (og det er jo så dybest set totalt ligegyldigt om problemet skyldes mig eller myndighederne. Faktum er ene og alene at reglerne (den såkaldt 'pro-aktive' stress-politik og narko-krig) i danmark gør _mit_ liv til et helvede. Og så ka' jeg ikke la' vær' med at undre mig over om det måske i virkeligheden er deres bevidste taktik: at ødelægge folk's liv for dermed at vinde politisk magt. Eller om de bare ikke fatter det. Er dem der kæmper narko-krig på regeringen's side virkelig så afstumpede og følelses-kolde at de ikke længere vil tillade reel fri politisk debat hvor modstanderne har reelle chancer for at vinde (som et ægte demokrati kræver)? Eller hvad foregår der i deres hoveder? Hvorfor er hardliner-stil egentlig så meget på mode?)

Så søgte jeg på google under "hvordan forlader man danmark". Der var ikke 1 side med info om dette, så det er åbenbart ikke information ret mange efterspør'.
Til gengæld fandt jeg en side med bruger-kommentarer der stort set kun var hade-indlæg:

http://avisen.dk/hver-4-nydansker-overv ... 41107.aspx

Og jeg sad og læste alle de bruger-kommentarer og jeg blev bare så frustreret!

Og jeg forsøger ikke at være hellig her, jeg skriver også hårdt engang imellem. Men jeg synes alligevel aldrig jeg har været intollerant i sådan en grad, som det er mit indtryk at den danske stat (det danske folk's repræsentant-skab) efterhånden er blevet.

Og det er vel de samme danskere man møder på gaden, som sidder og skriver i disse blogs? De samme pæne og nydelige smilende mænd og kvinder, som så i virkeligheden går rundt og hader alle der er bare en lille smule alternative i deres kultur (ikke kun perker-kulturen, som linket handler om, men også kulturer som CA og 69 og techno-miljøet osv (det er jo disse miljøer myndighederne konstant pudser policen på for at 'normalisere' dem. Til sub-kulturene's eget bedste, eller til eliten's eget bedste?))

Jeg ved egentlig ikke hvad jeg ville med denne post til at begynde med, men fra tid til anden bli'r jeg bare så overrumplet af hvor meget negativitet og had danmark åbenbart indeholder.

Zarathustra skrev:
"Most of all you need love" (Infected Mushroom: "The Shen")

eller som regeringen ville sige: "Most of all you need is _normalized_ love"

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]