Jeg fandt på denne opskrift ved et tilfælde i går, og den viste sig at være Super nice! så jeg synes lige jeg ville dele den med jer.
Tråden kan evt. forsættes med andre gode opskrifter på hvad i mener absolut skal deles med os andre.
Jeg var på vej en tur i skoven med min kammerat og trippe nogle hjemmelavede cubensis, da vi blev enige om at vi hellere måtte have noget antiopkastningsmiddel med os.
Jeg læste lidt her hvad der kunne hjælpe på kvalme og kom frem til som de fleste sikkert ved, at ingefær er udemærket til denne opgave. Jeg spiste et stykke frisk ingefær hvilket jeg ikke kan anbefale, det er meget stærkt og kraftigt parfumeret i smagen og ikke lige sådan at få ned.
I stedet tog jeg en stor "bud" som jeg skrællede og skar i fine skive, herefter lod jeg det simre i en lille smule vand, med låg ved svag varme i 5 minutters tid, for at få den kradse smag væk, da jeg ved at ingefær i bl.a. thailandske gryderetter og bagværk smager utrolig lækkert. det virkede fint, og ingefæren smagte nu MEGET bedre.
Jeg hældte hele grisseriet (inkl. kogevandet, for at få så mange aktive stoffer med som muligt, ) ned i en flaske, som jeg havde planlagt at fylde juice i senere.
Jeg stod i imerco og kiggede på juice og kom i tanke om at jeg også havde læst at hindbær blade eller noget i den stil skulle være effektivt mod kvalme. så jeg valgte en hindbær/tranebær juice, som senere viste sig at smage fuldstændig fantastisk sammen med ingefæren.
da vi kom i ud i skoven og skulle indtage svampene, var det intet problem, som det ellers plejer at være for mit vedkommende, da jeg ikke kan døje smagen af tørrede cubensiser
tilmed fik jeg ikke den mindste kvalme på noget tidspunkt. jeg indtog 2 gram cubensis.
hvis man ikke gider at læse historien om hvordan jeg fandt på den
kommer her en kort opsumering på opskriften.ingredienser:
En passende mængde ingefær til en liter juice, (en stor bud)
hindbær/tranebær juice

metode:
Skræl ingefær og skær/hak i fine stykker (efter hvad man nu bedst kan li)
lad ingefæren simre i en lille smule vand i en gryde med låg ved svag varme i 5 min.
hæld ingefær og vand i en flaske og mix med juice
Kunne også smage godt med vodka.
EDIT: her er lidt billeder fra turen

mvh.