Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 08:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg har en kammerat som gerne vil prøve svampe sammen med mig, Methylon har også været på tale. Mit spørgsmål er så om han på nogen måde kan være overfølsom el. lign. på nogen måde eftersom han er Koreaner?
Altså på samme måde som at grønlændere har en tendens til at blive meget påvirkede af alkohol.

Er dette nogen man skal tage i betragtning?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Nej kan ikke se hvorfor der skulle være det.

Det der med grønlænderne er sgu da en myte?

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
kemal skrev:

Edit: Der kan nu godt være noget om det. En stor del af grønlændere og asiater har en genvariation som gør at de metaboliserer alkohol dårligt. Wikipedia: Asian blush syndrome. Godtnok står der kun asiater nævnt i den tekst, men jeg mener at have læst at grønlændere også har høj forekomst af samme variation.
Jeg tror bestemt ikke at der er stor risiko for at den gennemsnitlige koreaner metaboliserer psilocybin markant anderledes end den gennemsnitlige vesterlænding.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Prometheus skrev:
kemal skrev:

Edit: Der kan nu godt være noget om det. En stor del af grønlændere og asiater har en genvariation som gør at de metaboliserer alkohol dårligt. Wikipedia: Asian blush syndrome. Godtnok står der kun asiater nævnt i den tekst, men jeg mener at have læst at grønlændere også har høj forekomst af samme variation.
Jeg tror bestemt ikke at der er stor risiko for at den gennemsnitlige koreaner metaboliserer psilocybin markant anderledes end den gennemsnitlige vesterlænding.

Nå okay, har altid bare troet at det var en myte, lige som med stive svenskere og alt det der. Det er altid sundt at udvikle sin horisont.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prometheus skrev:
kemal skrev:

Nu stammer grønlændere jo fra Asien, så det kan meget vel passe.

Men, som citerede skriver, tvivler jeg på, at koreanere har sværer ved at metabolisere psilocybin end andre (i hvert fald ikke til en grænse hvor det er skadeligt).

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Titel:
Jeg har tænkt længe men kan ikke komme på nogen som helst grund til at grønlændere ligner asiatere i stedet for den gennemsnitlige skandinavier? Har folk fra asien rejst hele vejen igennem Rusland og alle mulige andre lande for at bosætte sig på grønland???
Nogen der ved et eller andet, for tror ikke rigtig jeg kan fortsætte mit liv før jeg får bare lidt info om det her mysterie

Hvorfor er der så ikke en masse "Grønlændere" over det hele? Hmm eftersom jeg ikke har været over det hele så er det vel et ret ignorant spørgsmål :?

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Psylvester skrev:
Har folk fra asien rejst hele vejen igennem Rusland og alle mulige andre lande for at bosætte sig på grønland???
Nogen der ved et eller andet, for tror ikke rigtig jeg kan fortsætte mit liv før jeg får bare lidt info om det her mysterie

Nææh, umiddelbart virker Grønland ikke til at være det mest tillokkende sted at slå sig ned hvis man alligevel skal rejse langt...
Din ven Wikipedia har et nogenlunde fyldestgørende svar her.

Titel:
Nåh ja jorden er jo rund! De gik den anden vej rundt og rejste igennem Alaska og Nordcanada. Nu har jeg fået mod på livet igen, tak

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Grønland er asiaternes alcatraz!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Så fik vi vidst det på plads.

- lukket -

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]