Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Skal det være i orden at diskutere et emne som allerede har være diskuteret tidligere?
Naturligvis, det skaber flersidighed til forummet 32%  32%  [ 7 ]
Ja, men der skal laves nogle klare retningslinjer 64%  64%  [ 14 ]
Nej, information fra 2003 er ligeså god/aktuel som fra 2008 5%  5%  [ 1 ]
Afgivne stemmer : 22
Forfatter besked
Medlem

Jeg har længe villet skrive det, og nu fik jeg mig endelig taget sammen:

Generelt irriterer det mig, at man næsten ikke kan oprette en tråd på dette forum, uden at der skal flames med henvisninger til, at skulle bruge søgefunktionen! Mange emner bliver debatteret flere gange ja, men er der noget galt i dét? Det er trods alt et debatforum, og jeg kan ikke se hvorfor det er så forfærdeligt, at man tager et emne op, som måske allerede er blevet diskuteret. Man skal huske på at forummet har eksisteret i nogle år efterhånden, og en tråd fra 2003 kan sagtens indeholde forkert/misvisende information, debattørerne kan have skiftet mening, eller også kan der være kommet helt nye medlemmer til, som har noget helt tredje at tilføje...
Det er begrænset hvor meget nyt man hele tiden kan finde på diskutere omkring euforiserende stoffer, hvorfor det kun er rimeligt, såfremt det er i orden at bringe nogle af de samme emner op igen engang imellem.

Jeg kan ikke begribe hvorfor folk overhovedet gider at kommentere på en tråd, hvis de ikke har andet at skrive end bræk om søgefunktionen. For mig vidner det mest af alt, om en person som ååh så gerne vil være moderator el. administrator, men desværre ikke er det.

Vi kan alle blive enige om, at søgefunktionen er ganske glimrende, men lad der nu ikke gå børnehave og sport i det, så det ligefrem bliver prestige, at være den første der skriver BRUG NU SØGEFUNKTIONEN DIN IDIOT!, i en tråd som bringer et emne på banen som bare minder om noget, som har været diskuteret før...

Bare min mening - lad mig få jeres!

Ps. denne tråd er i ren protest, naturligvis blevet oprettet uden jeg brugte søgefunktionen først, for at tjekke om andre måske allerede har lavet en tråd med samme budskab som mig, tidligere... :D

Titel: ...
Medlem

Denne diskussion har allerede været oppe MANGE gange før, såeh.....

BRUG NU SØGEFUNKTIONEN DIN IDIOT!

(Nu har jeg skrevet det, så jeg håber ikke andre fristes længere :lol:)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Emner må, og bliver diskuteret en del gange herinde, men 5. 6. eller 14. gang du møder: hvordan kan jeg dyrke knark!!11 så bliver du sikkert også lidt knotten

Vigtige eller spændende emner som ikke har været oppe før får mærkeligvis ikke samme UTFSE-svar ;)

Det kommer også an på tråden, hvis der er nye opdagelser, kvalificerede spørgsmål eller andet RELEVANT for boardets brugere, så ingen problemer. Men kom ikke og sig at det er relevant for xxx herinde for 14. gang høre hvilke pærer man skal bruge til at dyrke hamp...

Jo det kan godt være at der er nogen der er lidt for hurtige til at råbe UTFSE og man kan også gøre det på en mere pæn måde, fx. ved at svare på vedkommendes spørgsmål og henvise til gamle tråde for uddybende emner. Gerne bruger jeg også et par sekunder imens et eller andet installerer på at finde gamle tråde, men det er en "hobby" ikke et job, i må sku søge selv, vi kan ikke sidde og skrive det samme igen og igen og igen og igen og.. i fatter det vidst.

Tro mig, de fleste kan hurtigt se om det er noget der har været oppe før, da det normalt er de samme emner der laver båndsalat...

SØG (på google, med psysearch eller direkte på psy, følg anvisningerne) og du skal være velkommen til at spørge... Men det der: Lær mig lige at dyrke hash, giv mig et par fif og idéer. Allerede denne linje har stof nok til flere tykke ringbind med information som allerede er på nettet. Ingen grund til at skrive 400 sider information hvis man kan lade være, hvis du forstår ;)

Hygge

Titel:
Medlem

Jeg er med på hvad du siger, og især i forbindelse med med dyrkning af forskellige planter/stoffer e.l. Disse opskrifter er vel mere eller mindre ens siden boardet startede, til nu.

Det der egentlig går mig mest på, er når brugere ikke kan få lov til at stille spørgsmål som eksemplevis "Amfetemin el. coke?" el. "Hvilket stof kan jeg have indtaget?" osv. osv. uden at der bliver skreget om psy-wikien og søgefunktionen - for igen, det er alligevel individuelle vurderinger/meninger som skal frem, som kan være meget forskellig fra 2003 :-)

Havde alle bare været som dig (mht. først besvarelse af spørgsmålet, og derefter evt. give et link), havde jeg aldrig oprettet denne tråd - problemet er generelt også den negative stemning på boardet..... Man tør jo dårligt nok at oprette en ny tråd :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

OhImNew skrev:
Det der egentlig går mig mest på, er når brugere ikke kan få lov til at stille spørgsmål som eksemplevis "Amfetemin el. coke?" el. "Hvilket stof kan jeg have indtaget?" osv. osv. uden at der bliver skreget om psy-wikien og søgefunktionen - for igen, det er alligevel individuelle vurderinger/meninger som skal frem, som kan være meget forskellig fra 2003 :-)

Hvis det nu bare var fordi der kun var 4 år gamle tråde om det samme, så ville det ikke gøre så meget. Men problemet er at , og undskyld mit fransk her, folk har hovedet så langt oppe i røven at de ikke engang kan læse de 2-3 første sider igennem, hvor der ofte vil ligge 2-3 emner om præcis det samme!(hvor gawdt ær mijt cawk?!?! osv)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
at de ikke engang kan læse de 2-3 første sider igennem

...eller de episoder hvor vedkommende laver en ny tråd selvom der ligger en magen til som nummer 2 eller 3 i forummet... Det er sku for slatten, selv en blind indianer ville have set det

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
Citat:
at de ikke engang kan læse de 2-3 første sider igennem

...eller de episoder hvor vedkommende laver en ny tråd selvom der ligger en magen til som nummer 2 eller 3 i forummet... Det er sku for slatten, selv en blind indianer ville have set det

Ja, det var også lidt det jeg mente :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

Problemet ligger ganske simpelt i, at man alt for mange gange kan se at folk (som LilleSo fint pointerer) har hovedet oppe i røven og glemmer at tænke selv. En simpel googlesøgning havde fundet dem svaret eller blot det at kigge længere nede i forummet. IMO er søgemaskinen her på sitet elendig, men så kan man heldigvis google "site: psychedelia.dk "søgeord"".
For det meste er kritikken berettiget.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Søgemaskinen virker hvis den fodres korrekt. Følg anvisningerne og brug AND og OR til at tilføje/udlade ord der skal/ikke skal med i resultaterne. At den så ikke er så nem at bruge er så en anden sag.

Kunne man ikke implementere google's søgemaskine med site:psychedelia.dk-streng her på Psy, eller vil google ikke have noget med knark at gøre? Google er en del nemmere at søge med for alle

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Nu skal det lige siges at de tidligere tråde som man siger vedkommende skal søge efter, ikke ligefrem altid er fra 2003. Henviser for det meste kun til søgefunktionen, hvis det er en af de emner som der popper op hele tiden fra nye brugere, eller hvis det er et emne har jeg har set på boardet for nylig.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Som sagt er kritikken som regel berettiget af den grund, at i mange tilfælde findes mindst 100 tråde om det givne emne i en eller anden variation. Eller også giver trådstarter bare ikke udtryk for på nogen måde at have sat sig ind i den pågældende sag/stof og tråden forekommer tåget, i et sådant tilfælde syntes jeg verbale prygl og arrogante henvisninger er berettigede

Er kritikken ikke berettiget, må trådstarter enten belyse kritikkerens selvforherligende henvisninger som værende arrogante og ligegyldigt elitære (Nogle brugere ELSKER jo at håne nye), eller simpelthen uddybe problematikken. På den måde kan en, som det umiddelbart ser ud, på forhånd dødsdømt tråd, godt ende med at blive interessant og give nye vinkler på en før omtalt sag..
Trådstarter skal bare uddybe og engagere sig en smule, så vil lysten til at bidrage være betydeligt større.. Folk herinde er jo ikke gaveboder eller bistandskontorer, vel!?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]