Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg er en dreng på 15, har kun prøvet alkohol, hash og ritalin. Aldrig taget stoffer.
Jeg drikker ikke mere, men ryger stadig hash, og tar ritalin nogen gange.

Jeg vil gerne prøve at tage stoffer,
Hvilket stof og i hvilken dose synes I ville være godt at starte med?

Har tænkt på coke eller e, måske amf eller lsd.

Mange af jer vil sikkert skrive; Lad dog være at tage stoffer!
Men det er ikk det der er meningen med den her debat,
så lad venligst være med at skrive, hvis i ikk har andet at bidrage med.

Tak på forhånd.

Titel:
Medlem

Hvorfor lige netop de stoffer de nævner? del dine overvejelser med os.

Hvilken oplevelse er du ude efter?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Kaffe-Hans skrev:
Jeg er en dreng på 15, har kun prøvet alkohol, hash og ritalin. Aldrig taget stoffer.
Jeg drikker ikke mere, men ryger stadig hash, og tar ritalin nogen gange.

Jeg vil gerne prøve at tage stoffer,
Hvilket stof og i hvilken dose synes I ville være godt at starte med?

Har tænkt på coke eller e, måske amf eller lsd.

Mange af jer vil sikkert skrive; Lad dog være at tage stoffer!
Men det er ikk det der er meningen med den her debat,
så lad venligst være med at skrive, hvis i ikk har andet at bidrage med.

Tak på forhånd.

Nu går både alkohol, hash, amfetamin og kaffe under kategorien stoffer, men forstår dig ;)

Nu er det meget svært at gå ud og sige: prøv det og det... For hvad er det du leder efter?

Fordybelse?
En oplevelse?
Energi/party?
Chilleren med vennerne fredag aften?
Eller?

Coke og LSD er virkelig langt fra hinanden i virkningen, derfor min undren :)

Evt. læs lidt om stofferne og virkningerne på psychedelia.dk/wiki og find ud af hvad du gerne vil opnå. Det der med, "jeg vil gerne tage stoffer, hvilke?" er ret svært da stoffer virker meget forskelligt og du vil sikkert finde noget du bedre kan lide end andet, det er meget individuelt

En anden sag er din alder, du kan godt vente en smule endnu, ihvertfald med psykedelika. Jeg vil ikke lege mor, men hellere end løftet pegefinger end at det går galt for dig, bare rolig der er (forhåbentligt) masser af år tilbage for dig at prøve div. ting

Senest rettet af Xpert 10 dec 2007 19:56, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Amf ville jeg sige, dosen afhænger meget af kvaliteten, men start lavt, evt med en bane, vent 10min og så tag en mere hvis ikke synes det er nok. Drik rigeligt osv, læs godt op på det inden :)

Ville holde mig fra stoffer som LSD inden du har lidt mere erfaring :)

Men du er kun 15, der er masser af tid endnu, og pas nu på ikke at blive for forelsket i stofferne.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg ville sige en lille dosis svampe. :) Det andet slidder sku for hårdt på kroppen,han er jo kun 15 år. :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
P E N N Y W I S E skrev:
Jeg ville sige en lille dosis svampe. :) Det andet slidder sku for hårdt på kroppen,han er jo kun 15 år. :)

...og derfor er det bedre han tager svampe som netop er mere risikabelt for unge rent mentalt?

Et let forbrug af stimulanser i KORREKTE doser er ikke særligt fysisk skadeligt hvis man lever efter "alt med måde"

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Xpert- Jeg skrev lille dosis, men ja alt med måde, hvorfor er svampe dårligere en stimulanser ? :? Jeg kender en pige, da hun var 15 tog hun 2 g svampe, det styrede hun helt fint. Folk blæser det for meget op !

Titel:
Medlem

Vent nu og se hvad han er ude efter før i råder ham til at tage noget.

Der er ingen grund til at råde ham til at tage hverken svampe eller amfetamin hvis han er ude efter en opiat-rus.

.. Det er tilladt at tænke sig om.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg vil gerne have en virkelig fed opvelse med vennerne, hvor alting bare er fantastisk, intet negativt. Håber i kan hjælpe mig.

Tak for alle svar indtil videre, håber at der kommer flere.

Titel:
Medlem

Det der bliver du simpelthen nød til at uddybe, hvornår har du tænkt dig at det skulle prøves? og hvor?

Vil du gerne have en psykedelisk oplevelse, en hyggelig rolig aften med film og venner eller måske en kæmpe blæser nytårs aften med massere af dans?

EDIT: Jeg synes det er noget du selv skal bestemme, læs i wikien eller på erowid til du finder noget der passer lige til dig.

Senest rettet af Moowgli 10 dec 2007 20:23, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:

Nu går både alkohol, hash, amfetamin og kaffe under kategorien stoffer, men forstår dig

Nu er det meget svært at gå ud og sige: prøv det og det... For hvad er det du leder efter?

Fordybelse?
En oplevelse?
Energi/party?
Eller?

Coke og LSD er virkelig langt fra hinanden i virkningen, derfor min undren

Evt. læs lidt om stofferne og virkningerne på psychedelia.dk/wiki og find ud af hvad du gerne vil opnå. Det der med, "jeg vil gerne tage stoffer, hvilke?" er ret svært da stoffer virker meget forskelligt og du vil sikkert finde noget du bedre kan lide end andet, det er meget individuelt

En anden sag er din alder, du kan godt vente en smule endnu, ihvertfald med psykedelika. Jeg vil ikke lege mor, men hellere end løftet pegefinger end at det går galt for dig, bare rolig der er (forhåbentligt) masser af år tilbage for dig at prøve div. ting

--------------

Jeg Har læst meget om stoffer. Hvad jeg leder efter?

Nok mest:
En oplevelse
Energi/party

Titel:
Medlem

Hvordan forventer du at vi skal hjælpe dig når du nærmest leder efter et stof til enhver situation?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Moowgli skrev:
Det der bliver du simpelthen nød til at uddybe, hvornår har du tænkt dig at det skulle prøves? og hvor?

Vil du gerne have en psykedelisk oplevelse, en hyggelig rolig aften med film og venner eller måske en kæmpe blæser nytårs aften med massere af dans?

EDIT: Jeg synes det er noget du selv skal bestemme, læs i wikien eller på erowid til du finder noget der passer lige til dig.

Det skulle vel prøves en weekend-aften eller en aften i en ferie, måske nytårs aften. Hvor? Nok til en privat fest.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Moowgli skrev:
Hvordan forventer du at vi skal hjælpe dig når du nærmest leder efter et stof til enhver situation?

Ups, den med en chilleren fredag aften med vennerene, skulle ikk ha været på.

En opvelse, party

Titel:
Medlem

Det ligger ligefor at foreslå stoffer som amfetamin, som du allerede kender i form af methylphendiat/ritalin. Dog er kvaliteten meget svingende i forhold til ritalin, men jeg vil vove at påstå at den gængse kvalitet ligger således at du skal indtage lidt mindre gade-amf end du skal indtage ritalin.

Ellers er der alternativer som kokain eller mdma, som du kan nyde, men vil ligemeget om du bryder dig om det eller ej, foreslå dig at vente til din krop er mere udviklet end det er tilfældet for en 15-årig.

Desuden ville det være en kæmpe-dum idé at kaste dig ud i lsd. Du virker ikke som om du har specielt godt styr på de forskellige rusmidler, og lsd er slet ikke legetøj og slet, slet ikke til en fest - for en førstegangs-bruger.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
P E N N Y W I S E skrev:
Xpert- Jeg skrev lille dosis, men ja alt med måde, hvorfor er svampe dårligere en stimulanser ? :? Jeg kender en pige, da hun var 15 tog hun 2 g svampe, det styrede hun helt fint. Folk blæser det for meget op !

No offence - men at du kender en pige der ku styre svampe dahun var 15 er IMO pisse ligegyldigt - psykedeliske stoffer er ikke legetøj uanset dosen...

Hvis jeg endelig skal komme med et bud på hvad der kunne være en mulighed ville jeg sige stoffer som cannabis - måske methylon - men vil aldrig råde en 15 årig til at tage stoffer.....

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Tak for alle svar indtil videre.

Titel:
Junior medlem

Hvad vil du opleve? har du allerede prøvet med en pose øl, et par venner og en film ;o)) .... - eller endnu bedre.... en kæreste;o) - tag hende i hånden - gå en tur - kys - kram - nyd livet - nyd din ungdom - lev livet fuldt ud - og VENT med psychedeliske stoffer - dét er du for ung til ... vent mindst 3-5 år .....

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
HopIFjordeN skrev:
P E N N Y W I S E skrev:

No offence - men at du kender en pige der ku styre svampe dahun var 15 er IMO pisse ligegyldigt - psykedeliske stoffer er ikke legetøj uanset dosen...

Hvis jeg endelig skal komme med et bud på hvad der kunne være en mulighed ville jeg sige stoffer som cannabis - måske methylon - men vil aldrig råde en 15 årig til at tage stoffer.....

Vil lige tilføje at jeg kendte en tøs, der satgntens ku styre svampe som 18 årig - den tøs er død den dag idag.... Pennywise - dette er et HR board, hvis du ved hvad det vil sige...

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Vil lige tilføje at jeg kendte en tøs, der satgntens ku styre svampe som 18 årig - den tøs er død den dag idag.... Pennywise - dette er et HR board, hvis du ved hvad det vil sige...

Hun døde vel ikke af svampene, så har svært ved at se hvordan det kan være relevant? (hvis jeg ellers lige må blande mig) 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]