Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 16:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: jylland
Har lige fået at vide jeg skal i fuld narkose i morgen. Vil hører om det kan være farligt, når jeg har indtaget lidt ulovlige substanser for ikke så lang tid siden. Er det noget jeg skal oplyse dem om? Jeg tog et syretrip her i fredags (d.16) og weekenden før det stod på svampe og lidt coke. Desuden er jeg daglig bruger af tjald...
Noget jeg skal være obs på?

Mvh

Senest rettet af Ketaklovn 19 feb 2007 20:33, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Jeg ville fortælle den pågældende læge om det.. Jeg ved ikke om noget af det kan være farligt. Men better safe that sorry :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Lægerne har vel tavsheds pligt alligevel så det bliver vel mellem dig og din læge uanset hvad

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
så længe du ikke har brugt længere virkende stoffer så som benzoer osv. ville jeg ikke være bekymret, tjalden er fint nok, spiller ikke ind.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Det samme skete for mig lige før nytår, hvor jeg så bare sagde til lægen, at jeg havde taget amfetamin juleaften, da han spurgte, om jeg fik medicin.

Han spurgte, om jeg tog meget af det, og jeg svarede så bare nej - "så du er ikke narkoman eller noget?" Nej... Og så var det dét.

Det var først lidt tid efter, jeg egentlig tænkte over, jeg også lige have en tidligere overdosis stående i min journal. Kan det have noget at gøre med, jeg ikke har fået recept på noget smertestillende? Det lyder oplagt

Titel:
Junior medlem

Tak for svarene.
Tror sgu bare jeg siger det som det er, for at være sikker. Det sker der vel heller ikke noget ved.

Titel:
Junior medlem

Til andre der i fremtiden skal i narkose, kan jeg sige det jeg indtog ikke er farligt i den sammenhæng. I hvertfald ikke i den mængde, ved ikke med større dosis.
Iøvrigt kan man ikke få lov til at blive bedøvet med ketamin på de danske hospitaler... :wink:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: DK
Citat:
Iøvrigt kan man ikke få lov til at blive bedøvet med ketamin på de danske hospitaler...

Jeg er ikke klar over hvordan reglerne er nu, men jeg blev bedøvet med Ketalar 2 gange engang i firserne. Grunden var at jeg var sindssygt ansgt for den maske, man som barn får lagt over næse/mund, for at give narkosegassen. Overlægen besluttede så at bruge Ketalar istedet. Da jeg blev lidt ældre fik jeg en Venflon-kanyle lagt i hånden og fik "dykket" på den måde. Har gennemgået en lang række operationer gennem årene, men det er altså kun ved 2 lejligheder at jeg har oplevet denne noget alternative bedøvelsesform.
Jeg fik det injiceret intramuskulært i låret, og så blev der givet besked om at der skulle være fuldstændigt ro i de 20 min som indsovningen tog. Min mor der var til stede, har siden fortalt at en sygeplejerske blev ved med at skramle med noget metalgrej og hun blev lavmælt, men meget bestemt, bedt om at forlade lokalet.
Jeg havde i mange år efter nogle underlige "minder", om denne indsovning, og det er først efter jeg begyndte at ekperimenterer med svampe, DMT osv at jeg forstod, at jeg muligvis har trippet ganske hårdt .

Er der andre der har lignende oplevelser?

Uddyber gerne eller svare på spørgsmål :)

Mvh

Dwarfen

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

ke skrev:
Det var først lidt tid efter, jeg egentlig tænkte over, jeg også lige have en tidligere overdosis stående i min journal. Kan det have noget at gøre med, jeg ikke har fået recept på noget smertestillende? Det lyder oplagt

Det her lidt OT: Ved i om man kan henvende sig hos sin læge og få sin fulde journal udleveret?

Jeg ved nemlig at der står noget om mig og kodein deri, men jeg er jo selvfølgelig nysgerrig om hvad præcist.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Dwarfen skrev:
Citat:
Iøvrigt kan man ikke få lov til at blive bedøvet med ketamin på de danske hospitaler...

Jeg er ikke klar over hvordan reglerne er nu, men jeg blev bedøvet med Ketalar 2 gange engang i firserne. Grunden var at jeg var sindssygt ansgt for den maske, man som barn får lagt over næse/mund, for at give narkosegassen. Overlægen besluttede så at bruge Ketalar istedet. Da jeg blev lidt ældre fik jeg en Venflon-kanyle lagt i hånden og fik "dykket" på den måde. Har gennemgået en lang række operationer gennem årene, men det er altså kun ved 2 lejligheder at jeg har oplevet denne noget alternative bedøvelsesform.
Jeg fik det injiceret intramuskulært i låret, og så blev der givet besked om at der skulle være fuldstændigt ro i de 20 min som indsovningen tog. Min mor der var til stede, har siden fortalt at en sygeplejerske blev ved med at skramle med noget metalgrej og hun blev lavmælt, men meget bestemt, bedt om at forlade lokalet.
Jeg havde i mange år efter nogle underlige "minder", om denne indsovning, og det er først efter jeg begyndte at ekperimenterer med svampe, DMT osv at jeg forstod, at jeg muligvis har trippet ganske hårdt .

Er der andre der har lignende oplevelser?

Uddyber gerne eller svare på spørgsmål :)

Mvh

Dwarfen

Woow, det var en syg historie at læse når man er skæv. :D
Det må være mystisk at tænke tilbage på, at man har prøvet
psychedeliske stoffer uden man vidste det.

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
............

Senest rettet af Troll 25 sep 2007 09:28, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, som sagt: De siger det ikke til din mor, gud eller vildt fremmede, HR sez: better safe than sorry ;)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Jordens røvhul!
jeg blev selv opereret for lidt over et år siden.. jeg blev indlagt tirsdag efter en vild weekend med dvs rusmidler pga noget tarmslyng, og skulle også i fuld narkose, og der sker ikke noget ved det.. hvis der skulle være en risiko ved det, så ville de spørge først. så tror ikke du skal være bekymret..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jugg skrev:
Ved i om man kan henvende sig hos sin læge og få sin fulde journal udleveret?
Jeg ved nemlig at der står noget om mig og kodein deri, men jeg er jo selvfølgelig nysgerrig om hvad præcist.

Det kan du. Det er ligesom din straffeatest. Du har ret til fuld insigt i alle informationer staten ligger inde med om dig. Med visse undtagelser, så som igangværende efterforskning m.m

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]