Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Igår, sad jeg og så Dags Dato, der omhandlede en pige, der havde et stofmisbrug. Hendes forældre var kommet hjem, fra en ferie før forventet, og havde opdaget nogle ting, de ikke skulle have opdaget.

Jeg blev så irriteret over denne udsendelse, at medierne, som altid, vælger jeg at trække de stof-(mis)brugere, der under ingen omstændigheder, ved noget som helst om, hvad de udsætter deres krop for.

Denne pige skulle nævne, hvilke stoffer hun havde prøvet, og nævnte altså både speed OG amfetamin.

Udover dette, havde der været en nedtur i denne familie, da pigen, efter sin afvænning, havde været på diskotek, og "fået noget i sin drink", og derefter fået det vildeste kick, og begyndt at danse helt vildt.

Udfra hvad jeg har læst, samt hørt i et foredrag om stoffer, er det ikke "muligt", at få noget i sin drink? Selvfølgelig er det muligt, med de såkaldte rapedrugs, men hvis du putter en pille, såvel som amf/coke i alkohol, er det mildest talt, umuligt at undgå at bemærke dette, på grund af smag, udsende og lugt. Er dette korrekt?

Jeg sad lidt og grinte for mig selv, for var det ikke lidt tydeligt, at denne pige havde dummet sig (igen), og dermed fået det dårligt?

Som sagt, blev jeg altså irriteret over mediernes fremstilling. Det kunne da for dælen være skønt, hvis de i et program, valgte at lægge vægt på de mennesker, der ved hvad de indtager, samt kan "finde ud af at styre" deres (mis)brug.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Altid tæt på hjemme :)
Jeg sad også og så det igår og snakkede også med min kæreste om at pigen fra indslaget, helt sikkert var faldet tilbage igen! Hvorfor skulle hun ellers flytte hjemmefra!? Og så self. hende historien om at der blev puttet "noget" i hendes drink holder heller ikke! Synd for hendes forældre, hvis de er nogle ordenlige mennesker!

Det kan vidst godt lade sig gøre at opløse E i drinks men det tar lidt tid hvis den ikke er knust... Men jeg kender (lige som jer vel) 1000 mennesker som tager i byen hver weekend og jeg har aldrig hørt om nogen som har fået puttet "noget" i deres drinks... Jeg tror, uden at ville støde nogen, at det tit er dem selv som har taget stoffer og så har fået dårlig samvittighed og er kommet op med "drinks" historien! Men det er jo bare mig der tænker :) Hvis nogen virkelig har oplevet det, er det self. synd for dem og noget svineri fra dem som gjorde det´s side!!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Ja, helt sikkert, at hun var faldet i igen. :?

Det med at opløse E i alkohol, hørte jeg bare i et foredrag, at det ikke kunne lade sig gøre. Foredragsholderen, sagde at det netop var en meget dårlig undskyldning, da man skal være enormt væk, for at undgå at ligge mærke til det dannede skum, den grimme lugt, samt utroligt grimme smag.

Jeg har desuden også læst i statistiker (sorry, mangler kilde), at de fleste af disse "jeg har fået noget i min drink"-historier, er opdigtet, enten for at slippe for skideballe, eller fordi man simpelthen er fuld, og tror ting der ikke passer. :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Grimme smag? MDMA har da en fantastisk, bitter, kemisk smag! :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]