Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Jeg ejer alt for lidt, og har ingen videre kendskab til dette, dog er jeg utrolig glad ved Griegs og Beethovens klaverkoncerter. De har bare lavet så meget, at det er umuligt at angribe det fornuftigt; derfor kommer jeg her!

Musik er for mig et rusmiddel, jeg er nok musik-junkie vil de fleste mene. Det hænger dog også sammen med, at jeg har tinnitus.

Håber ikke, at denne tråd er alt for OT, eftersom musik jo som sagt også kan være et rusmiddel. :lol:

Musik kan jo også meget nemt være psykedelisk!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
ehm, hvor var det lige præcist du ville hen med denne tråd her???????????

Titel:
Medlem

hmm.. jeg vil især anbefale Frederich Chopin. Især hans 'Raindrops prelude', den er virkelig god! (Der er nogle indspilninger af den på youtube) derudover har han også lavet den velkendte 'Funeral march', som er et meget smukt nr.
Ellers er der Mozart. Hans Requeim er et sandt masterpiece. Hvis du ikke har hørt den, kan jeg helt klart anbefale at du gør det. Der er en del der har lavet forskellige indspilninger af den. Både gode som dårlige.
Han har også lavet symfoni no.25 in g-minor, som også er det nr, der startes med i filmen 'Amadeus'..også virkelig godt, og kan anbefales hvis du ikke har hørt det
Ellers kan du prøve at høre noget med Bach eller Brams :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV
Klassisk er en meget bred genre og derfor er det svært at anbefale noget generelt. Jeg vil dog alligevel gøre det, for klassisk er noget af det smukkeste musik der findes. Jeg foretrækker selv klassisk barok.

Følgende er et par smagsprøver af klassisk barok:

Johann Sebastian Bach - Concerto for Oboe, Violin, Strings and Continuo in C Minor, BWV 1060, 2. Adagio: http://www.sendspace.com/file/qb15ko

Georg Friedrich Händel - Sonata For Recorder 11 in F, HWV 369, 2. Allegro: http://www.sendspace.com/file/qk57b3

Antonio Vivaldi - Mandolin Concerto in C major, RV 425, 1. allegro: http://www.sendspace.com/file/wqmx56

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

waggafnipsen skrev:

Jeg ville til det nyopdagede sorte hul! For dér kan man komme med musik, såvel som alle andre psykedeliske stimulanser.
Tågeri til side; jeg ville bare gerne have nogle musik-anbefalinger som Aiw så dejligt har givet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
And skrev:
waggafnipsen skrev:

Jeg ville til det nyopdagede sorte hul! For dér kan man komme med musik, såvel som alle andre psykedeliske stimulanser.
Tågeri til side; jeg ville bare gerne have nogle musik-anbefalinger som Aiw så dejligt har givet.

nu kan det godt være jeg har taget for lave dosiser... men musik har aldrig været mere end stimulerende med eufori for mig...

men ok, når jeg har blandet "andre" stoffer sammen med musik har det da virker rimelig fint :)

ellers kan du prøve at kigge på

i-doser

meeen jeg tror du får mere ud af at tage nogen rigtige stoffer :o

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
spiffeh skrev:
And skrev:
waggafnipsen skrev:

nu kan det godt være jeg har taget for lave dosiser... men musik har aldrig været mere end stimulerende med eufori for mig...

Det har du! Eller også har du taget det forkerter.... Hehe, man kan selvfølgelig ikke generalisere på den måde med folk, men jeg vil da vove at påstå, at (psykedelisk)musik kan have mange af de samme egenskaber som psykedelika i sig selv....

Woops... OT.... Man burde næsten starte en tråd om det... Nogen der har overskuddet? :D

Titel:
Medlem

Flere anbefalinger til And: Hvis du har mulighed for det, så prøv at hør Brahms-Ein deutsches Requiem dirigeret af Otto Klemperer. Måske er det noget for dig. Verdi har også lavet et requiem, som skulle være ret godt.

http://www.youtube.com/watch?v=0-zDH_ekIUg er en lille smagsprøve på Mozarts requiem. Det er ikke den bedste lyd, men jeg synes selv det er en god version. Den har et tilpas tempo, som ikke er for langsomt eller for hurtigt.

http://www.youtube.com/watch?v=kmsSfJiGVJU En udemærket optagelse af Chopin's-Raindrop prelude. En af mine favoritter

http://www.youtube.com/watch?v=j6L0VC5dyy0 Wagner-Tristan und Isolde, også god.

Hvis du er til klassisk guitar-musik, så hør/se det her: http://www.youtube.com/watch?v=H36vL3Mz ... ed&search=

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Die Walküre er pisse fed.
Komponeret af Richard Wagner, skulle jeg mene.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kaptajn Fjæsing skrev:
Die Walküre er pisse fed.
Komponeret af Richard Wagner, skulle jeg mene.

Det er rigtigt, har også noget af den i min samling. Genialt opbygget værk!

Jeg må sige, at jeg er noget forbløffet over denne tråd! Jeg havde ikke ventet en så massiv deltagelse, men hvilken glædelig overraskelse, og det er nogle yderst delikate svar! Super, guys og guysinder!

Jeg opretter med det samme en tråd om musiks psykedeliske virkning, det er et spændende emne! Tråden her fortsætter selvfølgelig stadig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]