Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 01:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Blind Acid
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Grønthandleren
sad og tænkte lidt over om en blind man kunne få hallucinationer hvis han tog lsd?? ville han overhovedet kunne se noget?? farver osv? :?:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg tror bestemt godt at en blind mand ville kunne få visuals, hvis han tog LSD. Det er jo ikke øjnene der skaber dem.
Men hvordan forholder det sig med en blind kvinde???

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
wikipedia skrev:
Charles Bonnet Syndrome

Charles Bonnet Syndrome is the name given to visual hallucinations experienced by blind patients. The hallucinations can usually be dispersed by opening or closing the eyelids until the visual images disappear. The hallucinations usually occur during the morning or evening, but are not dependent on low light conditions. These prolonged hallucinations usually do not disturb the patients very much as they are aware that they are hallucinating. [13].:

kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Hallucination

ved godt at det ikke er med hensyn til stoffer at de får hallunitationer, men hvis ovenstående^^ kan ske tror jeg også at blinde kan få hallunitationer ved brug af psychedeliske stoffer

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
hmm.. faktisk ret spændende.. hvis nu vi antager en person der har været blind hele sit liv, så ville det faktisk være første gang at han/hun kunne se farver?

hvis jeg havde været blind hele mit liv, ville jeg godt nok være spændt over for første gang i mit liv "se" noget..

eller måske prøve et k-hul.. der "ser" du jo med lukkede øjne..?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, men det du ser er jo et resultat af dine kendte referencer. Disse referencer vil en der er født blind jo ikke have, så det bliver nok ved farver/mønstre. Men hvis man aldrig har oplevet det før, må det være en aldeles storslået oplevelse.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
DeHades skrev:
Ja, men det du ser er jo et resultat af dine kendte referencer. Disse referencer vil en der er født blind jo ikke have, så det bliver nok ved farver/mønstre. Men hvis man aldrig har oplevet det før, må det være en aldeles storslået oplevelse.

men man har jo heller aldrig set farver før?

vedkommende ved jo godt hvordan verdenen er formet - og hvis vedkommende både kan se farver og ved hvordan verdenen er lavet, så kan en blind person sådan set opleve at.. se for et stykke tid?..

hvis jeg var blind ville jeg HELT klart tage imod sådan et tilbud. - og jeg føler næsten det er et tilbud de burde have.. det er jo en hel anden verden

kan godt være at vedkommende ser tingene i de forkerte farver - men stadig..

og... i mine khuller har jeg sq set ting jeg ikke vidste min hjerne kunne tænke sig til..

Titel:
Flueknepper kongen

Hmm, der har vist været noget forskning i, at blinde brugere af LSD oplever kraftige auditive hallucinationer.

Hvilket også virker naturligt nok - høresansen bliver, når man er blind, den primære sans, der kan lede en frem i verden, i modsætning til primært synssansen for os andre.

Men jeg ved til gengæld, at LSD kan fremkalde interessante ting i folk, der er født farveblinde. Jeg mener der er noget om det på Erowid, i LSD-kategorien.

Men lad os endelig huske, at visuals bestemt ikke er alt, når det kommer til LSD. Det er et større og rigere stof.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Levose skrev:
Men lad os endelig huske, at visuals bestemt ikke er alt, når det kommer til LSD. Det er et større og rigere stof.

Det er der ingen der glemmer, men nu var det ikke det trådstarter ville vide ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jeg tror at i glemmer at tænke på det faktum at årsagen til blindhed varierer.

Hvis vi antager at et menneske fødes uden syn, og dette skyldes fejl i selve øjet, så ville det sikkert være muligt at fremprovokere visuelle oplevelser ved hjælp af psykedelika. Man kan jo også have fejl i den del af hjernen som administrerer og former de visuelle indtryk, og hvis dette er defekt eller ødelagt, således at vedkommende er et "ikke-visuelt" væsen, kan jeg ikke forestille mig at der ville ske noget som helst visuelt under et trip.

Der har været tilfælde hvor personer (har læst om et konkret eksempel, da jeg i en periode interreserede mig for "farvesyn" og andre sanseromkugler :) ) som hele livet havde haft syn, ved et uheld pådrog sig alvorlige traumer i baghovedet, og på den måde fuldstændigt destruerede deres synsevne.

Sammen med synet mistede personen/erne også et hvert visuelt minde.
De blev bogstaveligt talt ikke-visuelle væsener, på lige fod med (endda i højere grad) dyreliv i dybe grotter.

Til gedgæld oplever de så andre sjove ting... eller..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

meget interessant.. kunne godt tænke mig en dag bare at lukke øjnene og ligge et frimærke på tungen og så bare langsomt (mens man stadig holder øjnene lukkede) se om der kom visuals..

nogen der har prøvet det? holde øjnene lukkede under et helt syre trip??

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Drømmer blinde mon i lyde, eller skabes der billeder...?

Offtopic, kender en der er delvist lammet i benene efter en ulykke.. Nå han tager MDMA bliver han betydligt mere mobil, faktisk så han kan danse og bevæge sig uden krykker...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

okay det lyder sku rimelig vildt! :o

Titel:
Psychedelia Sponsor

Jeg har oplevet flere gange på Salvia at jeg ikke kunne skelne mellem om mine øjne var åbne eller lukkede.

Det er som om det visuelle lag af oplevelsen er uafhængigt af indtryk fra synsnerverne.

Nogen der har oplevet det samme?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]