Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 21:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Gang på gang oplever jeg at folk kommer herind og spørg om de er klar, og om det er klogt de tager deres rusmidler -

og nogen får accept, og en stor del at vide at de bør vente.. - men det virker som om de unge der spørg ikke lytter, og her snakker jeg om for eksempel om wist - jeg sidder lidt og overvejer om jeg bør finde ham og nuppe hans kære kaktus og smide ud, finde ham og hælde benzoer i ham hvis det går dårligt - da jeg også skal derind - eller om man bare skal lade det ske?

Problemet med folk der kaster sig selv ud i den slags, er at det ramme os alle.. - alle kender den forretning han har købt sin kaktus hos, og når politiet spørg hans venner hvor han fik det dødsnarko der gjorde ham sindssyg/psykotisk/whatever det gør ved ham - så svare de ærligt, fordi de vil deres ven det bedste.. - derefter hører medierne om det, ogLene Espersen læser ekstrabladet > - psychedelia bliver igen stemplet som dem der gjorde udslaget, og den kære forretning bliver nok lukket - samtidigt med at ejeren har det dårligt med at have ladet en ung person såre sig selv på den måde..

og endnu en gang bliver psychedeliske stoffer stemplet som noget dårligt og farligt - for ja, de er farlige - og specielt hvis at man bruger dem idiotisk..

dette her er kun ét eksempel på unge der ikke lytter.. det sker om og om igen - hvad kan man gøre?.. er ungdommen virkelig så selvstændig/og selv troende at den nægter at tro på hvad folk siger? det er jo absurd..

når jeg oplever det her, så tænker jeg at harm reducktion måske ikke er vejen frem, selvom mit hjerte ville ønske det - for det viser at mange slet ikke er modne nok til andet end et totalt forbud.. - og det ønsker jeg virkelig ikke.. desværre skal landets love gælde for alle - og de få, de rammer os andre...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Det er en rimelig kendt problemstilling, synes jeg. Jeg ønsker at tro på, at der ikke sker en skid, hvis Wist bliver sindsyg eller lign., pga. et påtvunget bad trip, frembragt ved hjælp af enorm støj, og et generelt kaotisk miljø.

Hvorfor tror Jaspar, at der ikke sker en skid? Jo, det tror han er fordi, at vi herinde på psychedelia altid råder med harm reduction i baghovedet, og med de bedste intentioner. Ingen af os siger, at det er en god ide, og kan man blot få det vist frem i en eventuel kolition med pressen, jamen så er det jo den ignorante bruger af stoffet, som bliver udstillet som en spade.

Dog synes jeg stadig, at det en skam, at psykedeliaer i de store træk bliver gjort til dødsnarko, for jeg ser det som alt andet. I takt med, at jeg er blevet ældre, og dermed også har været i en del forskellige spektre af stoffer, finder jeg psykedeliaer som værende de mindst skadelige. Det kan skyldes en del, det kan skyldes min måde som person at være, men jeg ønsker at tro på, at det er fordi psykedeliaer ikke er lige så destruktive som andre, mere "korrekte" former for dødsnarko.

Jeg synes du skal være ligeglad, fordi manden som spørger efter råd, vælger at ignorere dem, og får et helvedet trip, han skal nok lære lektien, men jeg er bare bange for, at en dag kommer der en spade, som ingen respekt viser for de råd han har fået, som går helt ned med flaget, og får skildret siden her, i et skidt lys.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja okj - chancen for at det går så galt at han bliver hentet i ambulance eller lign. er lille - men den er størrer end den burde være - og ja, min første gang med psychedeliske stoffer var også dårlig HR - (salvia 15-20x ekstrakt på toilettet på arbejdet) - men jeg vidste ikke bedre(dårlig undskyldning)

irritere mig bare så meget når at folk endda med glæde siger at de går stik imod al sund fornuft.. :|

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
nu er jeg heller ikke særlig gammel... men jeg vil mene at det gælder om at give de bedste harm reduction råd som overhovedet muligt... mere kan man ikke gøre... og hvis de ikke følger rådene må de lære på den hårde måde... men så er problemet jo bare at man faktisk skal være meget stærk psykisk for at komme helskindet ud af en uheldig tur med psykedelika'er..

så... enten er man heldig eller ej, hvis badtrippet skulle ramme...

men der vil altdi være en dum unge eller to som ikke fatter noget og skader deres sind... det kan ikke undgås.

jeg vil selv mene at jeg på en måde slap lidt heldigt igennem min lsa tur... og det er jeg meget taknemmelig for.. var virkelig igennem himmel og helvede under den tur... men sluttede godt efter at komme igennem helvedet.. og lærte en ting... man skal virkelig kunne håndtere sin egen tankegang, for at slippe helskindet igennem et højdosis trip...

mest af alt. man skal være 100 pct. indforstået med risikoen af bad trip og evt. en sindslidelse ellers skal man lade være med at trippe... alt kort sagt, man skal være parat til at risikere sit sind for en oplevelse.. første gang betyder alt. og derefter hvis man er sluppet heldigt, kan man jo trippe på den lidt mere sikre side...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu er jeg selv (også) bare et lille barn, og har i lang tid været interesseret i dødsnarko.
Det startede med hashish, men nu har det udviklet sig til, at jeg finder interesse i andre stoffer (ved at læse om dem, er ikke helt gammel nok og moden nok til at prøve dem endnu).

Og så, til spiffeh, nogle af os ungerkarle, som først lige er bleven færdige med folkeskolen, tager HR meget seriøst, og ikke går imod råd og advarsler.
Jeg må indrømme, at jeg er glad for at have fundet psychedelia.dk, så jeg ikke lige en dag indtager fem gram psilocybe cubensis svampe, fordi min dealer siger, at det skal der til, for at give et godt trip.

Så, nogle af børnene herinde (som jeg ved der er flere af), tager HR og advarsler meget seriøst.

Men kan jo kun stå inde for, at det er ærgeligt med dem, som ikke hører efter.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg tror lidt på, at det handler om at vi begynder at stole på hinanden,og give hinanden frie til at råde over eget liv. Det lyder måske lidt hippie-agtigt og naivt, men uanset hvad, har vi alle vores egen fri vilje, og vil i sidste ende gøre hvad vi selv ønsker, så....
Jeg tror at den selvdestruktive trods opstår, når folk mærker at der bare bliver løftet pegefinger uden at folk ved hvad der snakkes om..
-Og jeg tror at det er meget bedre at bruge sin dødsforagtende trods på mescalin, end f.eks. amfetamin. Mescalin er en stræng opdrager, men dem som går mod den med dødsforagt, får somregel en belæring de kan bruge forlivet.

Jeg stoler på Mescalin. Han skal nok banke fornuft i wist :wink: .

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fanny skrev:

Jeg stoler på Mescalin. Han skal nok banke fornuft i wist :wink: .

Hilsen Fanny

du har sikkert ret.. bare mig der er pylret.. - ville dog ønske at wist kunne få lidt bank af en mindre hårdtslående gut end meskalin :|

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
spiffeh skrev:
ville dog ønske at wist kunne få lidt bank af en mindre hårdtslående gut end meskalin :|

Ha ha ha! Du ved vist ikke hvor hårdtslående Meskalin kan være!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fanny skrev:
spiffeh skrev:
ville dog ønske at wist kunne få lidt bank af en mindre hårdtslående gut end meskalin :|

Ha ha ha! Du ved vist ikke hvor hårdtslående Meskalin kan være!

no lies.. jeg føler mig selv ikke klar til meskalin - og jeg synes ellers at jeg har prøvet et par småting efterhånden... svampe, lsa, vilca/yopo snus, salvia, 2cb, ketamin i spandevis og en del andre småting..

derfor jeg synes det virker endnu mere sindsygt at wist hopper ud i det... - men det er skam et sommeferie projekt.. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Det der undrer mig mest er, at han spørger om råd herinde og alligevel vælger ikke at følge dem selvom alt peger imod, at det at følge rådene klart vil være det mest fornuftige.

Jeg håber ikke for Wist, at han får bad-trip, men jeg håber, at han en anden gang vil følge de råd der bliver givet, når det handler om at passe på sig selv.

Titel:
Medlem

Jeg er ikke helt enig Spiffeh.

Både Shious (ham som vil prøve salvia) og jeg er begge kommet på andre tanker efter at have spurgt herinde.

Titel:
Flueknepper kongen

Spiffeh er bare en gammel sur mand som jeg selv, og det er frustrerende at se, hvordan en person først spørger om hjælp og dernæst fuldstændig ignorerer det... Irriterende, to say the least...

Men det er hans hjerne, hans problem, hans helvedestur på Roskilde i mudderet med sataniske angstfølelser :twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: somewhere between A and B
forstår nu godt hvad i alle sammen mener....

men hey jeg er i live, og den mesk var sgu hyggelig nok :D vi blev sgu gode venner!

oversigt.

første gang.
Mig og min ven som jeg tripped med. Vi lå i køen til indgangen og havde siddet og røget et par joint´s og drukket lidt øl og bar slappet af og nydt det gode vejr. Vi havde slået vores telt halvt op så vi havde lidt læ og så vi kunne være sån lidt alene. Skal lige siges at på det tidspunkt var der ik så mange mennesker der lå i kø. Vi blev enige om at vi ville tage en lille dosis mesk, og jah, det gjorde vi så imens vi lå inde under teltet, 1-2 timer efter vi havde ligget der inde og indtaget mesken, kigged vi op og så var der mennesker over ALT! lidt skræmmende til at starte med indtil der var 4 røvstive svenske tøser som råbte HEJ! og begyndte at spørge om vi var bøsser :? og så flækked vi begge af grin, og de næste 4-5 timer hvor vi vented på at vi kunne stille os ind i køen sad vi bar og snakkede med en masse folk og røg et par joint´s og hygged med at kigge op i himmelen og se lys over alt, min ven sagde at han så ildfluer over alt, hvorimod jeg kigged op på himmelen og så på stjernene og lagde specielt mærke til nordstjeren som ver rigtig flot og rundt om den var der små eksplotioner som om at der var små stjerner der sprang.

efter et stykke tid kunne vi så pakke vores ting og stille os op i kø hvilket nok var det værste af hele mesk trippet. vi stod som sild i en tønne med vores røvtunge tasker og telt osv, og folk skubbed at pressed til alle sider, og man følte sig utrolig klæmt! men det var alligevel super fedt, da vi havde set det hele som en mission hvor vi skulle overleve og komme ind på pladsen, og hvor hver skridt vi kom tættere på vores bånd jo bedre fik vi det. Da vi så kom hen og fik vores bånd var vores smil størrer end noget andet! og vi kom ind i en lille indhegning hvor vi skulle være til kl. 8 om morgen.

vi satte ingen vores telt halvt op, og lå og røg et par joints, og snakked med en masse folk som vi mødte. Senere var der en gut der kom hen til os og spurgte om vi var friske på at vælte hegnet kl. 4 så vi kunne komme tidligere ind. og da vi fortalte at vi var friske på det men måske ikke istand til det eftersom at vi var på mesk, så sagde han at det var forståeligt, og begyndte at fortælle os en masse om da han havde prøvet mesk. super fedt!

kl. 4! var vi begge faldet halvt i søvn og blev pludseligt vækket af en svensker der skreg "VI VÆLTER HEGNET NUUUU!" og vi fik et kæmpe shock og rejste os op og begyndte at pakke vores ting sammen, det eneste problem var bare at der hvor de havde væltet hegnet var lige der hvor vi lå, FUCK! så imens vi prøvede at pakke vores ting blev vi løbet ned af en mil. mennesker. men hey! vi overlevede og kom op og begyndte at løbe! det eneste problem der var bar at, sigtbarheden var ca. 3-4 meter og vi havde INGEN ide om hvor vi skulle hen og hvor vi var, men vi kom frem til et spot og begyndte at sætte vores telt op. og lagde os til at sove...

De andre trip

Resten af vores trip tog vi forskudt over ugen, og passed godt på hinanden, vi kom dog isnak med vores naboer som godt nok fra fra aarhuuuuussss og så et par tøser fra odense..

men de trippps jeg havde, der så jeg graf i skyerne, altså sån at de skyer der var blev formet til graf, og svævede rundt! super fedt... og jeg så også graf glide op og ned af mine bukser rigtig fedt at se...

min ven derimod så ingen skyer, han sagde at hele himmelen blev til en stor blå farve, så alt fadede ind i hinanden, og vi så begge en masse ildfluer...

KONKLUSION

alt i alt var vi ikke blevet skræmt af mesken, men havde derimod fået en god og positiv oplevelse ud af det... men om vi skal prøve det igen... det må tiden jo vise.. men so far, holder vi os til joint´s! :D

(skal lige siges, at dagene op til roskilde var jeg ved at sige fra over for mesken, men efter vi begge havde læst en masse om det, og vi havde fået 5 TÆTTE venner til at passe på os følte jeg at det skulle prøves)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Wist, som jeg ser det har du været ualmindelig heldig. Meskalin er på ingen måde et 'hygge-lamme'-stof, men et kraftfuldt værktøj til at se ind i dig selv og opnå erkendelse, og det jeg kunne 'frygte' er at du på baggrund af denne (ene) positive oplevelse gør det igen i ligeså kaotiske omgivelser, med så lidt fokus på set og setting, måske endda med en højere dose, at det går rigtigt galt. For det kan sagtens gå rigtigt galt med meskalin, hvis man ikke behandler det med respekt, og det synes jeg ikke du har gjort.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Måske lytter de ikke til rådene de får herinde, men den dag de står i en presset situation på et trip kan det være der går nogle ting op for dem. Der tænker de muligvis "hvad var det nu jeg fik at vide?" eller de er igang med at bad trippe og tænker "nårh ja, det jeg læste om bad trip på psychedelia vil jeg prøve så jeg får det bedre" og det så viser sig at virke.
Selvom de spørger og ikke går op i svarene smutter der måske alligevel et par ting ind :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Det kan man håbe, helt klart.
Jeg synes bare at det er respektløst overfor og spild af andres tid at bede om råd og så åbenlyst ignorere dem. Så ville det have været mere hensigtsmæssigt at søge den information man manglede andre steder og så ellers gøre som man ville.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Kære Wist, jeg ved ikke hvad du har taget, men det er ikke mescalin. Enten har du taget en alt for lille dosis, eller også forveksler du mescalin med noget helt andet. (nok det mest sandsynlige)

Kan du beskrive lidt nærmere hvilke mængder du indtog, hvordan og hvad din "mesk" lignede?

Titel:
Junior medlem

tror "problemet" ligger i at man kun kan svare for sig selv, og samtidig får nye herinde det indtryk at psychedelia.dk kan svare for en!

spiffeh ikke klar til mescalin? og alligevel dømmer du den for at være hårdtslående - tror det er samme dødsforagt fanny snakker om, og selvsamme dødsforagt fik jeg fortvivlet mig til igennem denne hjemmeside

Titel:
Dedikeret medlem

Som spiffeh's tråd omhandler:

Jeg syntes at de brugere der vælger at give rødt lys for et førstegangs trip, skal understrege alvoren endnu mere. I gør det godt når i vejleder de nye, og det skal i have thumbs up for, men I må være bedere til at understrege koncekvenserne. Og hvis "tumpen" alligevel vælger at ignorere svaret, så er det hans egen fejl..

Men I gør det alle godt !

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Er der ikke en af jer den kan linke til den post hvor wist får sine råd?
Jeg har prøvet at søge efter den, men har ikke haft heldet med mig..

Damn weed :joint:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]