Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 18:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Tænke bøger
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Eller hvad man nu kalder dem. Konspirationsteorier er vel mere korrekt.

Jeg søger bøger i stil med "Engle og dæmoner" "Da vinci mysteriet", og jeg så filmen "The Number 23" igår.

Altså nogle bøger hvor man kommer til at tænke lidt over alt muligt mærkeligt. Gerne illuminati og frimurene.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Den sidste Tempelridder af Raymond Khoury er lidt i stil med engle og dæmoner/da vinci bøgerne. Naturligvis er plottet dog noget helt andet...

Vældig god intil videre :wink:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
Bogen "helligt blod - hellig gral" er helt klart også værd at læse, det er dan bog som Da Vinci Koden er skrevet over, den kan dog godt være lidt tung at komme igennem..

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Finansloven 2006

Eller findes der en bog ved navn "Magtens bog" som du kan låne på biblioteket. Der er ikke tale om skønlitterær underholdning, men derimod en sarkastisk nutdisbeskrivelse af vores eget samfund.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvis du er til konspirationsparanoia på et lidt mindre tilgængeligt sprog, kan jeg varmt anbefale "The Crying of Lot 49" (dansk titel: "Katalognummer 49 udbydes") af Thomas Pynchon.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
"Alufoliehattenes hemmelighed og andet godt" af Astral

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Den danske film "tempelriddernes skat" skulle være på højde med "Da vinci mysteriet".

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
the-red-pill skrev:
Den danske film "tempelriddernes skat" skulle være på højde med "Da vinci mysteriet".
Det tror jeg gerne ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
stjernemennesker af jochim pahl synes jeg er en udemærket bog. faktisk den eneste bog jeg har gidet at læse :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Terningemanden" af Luke Reinhart..."

Er egentlig ikke så meget en konpirations bog, men den er rimelig sprød og berører flere af emnerne fra filosofi trådene. Absolut værd og læse - vi prøvede engang og overføre bogens grundtanke til virkeligheden, men det blev for sygt - eller vi havde ikke nosser nok til det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Dikki skrev:
Eller hvad man nu kalder dem. Konspirationsteorier er vel mere korrekt.

Jeg søger bøger i stil med "Engle og dæmoner" "Da vinci mysteriet", og jeg så filmen "The Number 23" igår.

Altså nogle bøger hvor man kommer til at tænke lidt over alt muligt mærkeligt. Gerne illuminati og frimurene.

Hvorfor er du ikke mere interesseret i at læse bøger, som ikke præsenterer dig for billige og let gennemskuelige konspirationsteorier?
Jeg synes da i hvert fald personligt, at det er langt mere interessant at læse bøger af Dostojevski, Celine, Asimov, Auster eller andre forfattere, som rent faktisk har noget på hjerte, og som forholder sig til virkeligheden.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

the-red-pill skrev:

Hvilken højde taler vi så om?

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Kan skrive under på at Terningemanden er fantastisk læsning, og ligesom Badblindboy har jeg også prøvet at eksperimentere med terningerne -- kan sagtens give nogle sjove byture ;)

...der kommer faktisk (forhåbentlig) snart en film baseret på bogen, jf. http://imdb.com/title/tt0840314/. Glæder mig til at se den!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
Jeg synes da i hvert fald personligt, at det er langt mere interessant at læse bøger af Dostojevski, Celine, Asimov, Auster eller andre forfattere, som rent faktisk har noget på hjerte, og som forholder sig til virkeligheden.
Må erklære mig mere end enig, og må jeg dertil tilføje Bukowski, Michel Houellebecq, George Pelecanos, Jeff Mathews, Vernon God Little osv osv osv hvis man er til den slags...

Titel:
Junior medlem

Asger lorentsen - menneskehedens gyldne fremtid.
Barbara marciniak - lysets sendebud

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Dan Turèll's bøger er i høj grad litteratur hvor det er tilladt at tænke over indholdet. Det er dog ikke altid at det er lige let at fange pointerne og kommentarerne. Jeg har især nydt godt at hans selvbiografier, "Onkel Danny fortæller"-serien. De er spækket med -i sig selv glimrende underholdning- mere eller mindre sande historier, serveret med et glimt i øjet. graver man lidt i hentydningerne og reflekterer, vil det gå op for en at der ligger noget gemt.

Titel:
Psychedelia Sponsor

ANDERS AND OG DEN GYLDNE HJELM, 1954 Orig. udg. 1952. Carl Barks

Site Webmaster
Brugeravatar

Dikki skrev:

Hvad!? Du snakker om hvilke bøger du søger og så efter et komma fortsætter du med at fortælle hvilken film du så igår? Jesus Kristus! Herre Jemini! Sørenjensme!

Grav et par David Icke bøger op. Det er konspirationer næsten på højde med astral. Om reptiler, en simuleret verden, jøder og andet skidt.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jugg skrev:
Dikki skrev:

Hvad!? Du snakker om hvilke bøger du søger og så efter et komma fortsætter du med at fortælle hvilken film du så igår? Jesus Kristus! Herre Jemini! Sørenjensme!

Grav et par David Icke bøger op. Det er konspirationer næsten på højde med astral. Om reptiler, en simuleret verden, jøder og andet skidt.

Jeg hader, når jøder, reptiler og andre der er en del af konspirationen prøver at afdramatisere den - altså konspirationen. Føj!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Science and the Akashic field!!!!!

Min bibel..!
Der er fanme noget at tænke over!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]