Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 20:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Bare en tanke
Jeg ved at man skal sætte sig grundigt ind i nye stoffer man vil tage, men kan alt den information ikke gå hen og blive negativ på en måde.

hvis man nu er godt påvirket af, lad os sige syre, og så man komme i tanke om at der har været mange mennesker i de triprapporter man har læst igennem, som er gået i panik over at have set diverse skræmmende ting. Ville i ikke mene at det kunne være med til at starte for ens egen angst.

Mange af tingene sker fordi man ved at det kan ske. Det er jo ofte at folk har prøvet ting der minder meget om hinanden.

Titel:
Medlem

Jeg syntes tværtom at det virker utroligt beroligende når man ved en masse om de stoffer man tager. Når man ved at de ting man oplever er helt normalt ved indtagelse af det man er på, jævnfør rtripapporterne, føles det hele mere "velkendt", og man kan ved selv uhyggelige oplevelser sige: "Det er ikke mig der er helt galt på den, flere har prøvet det her (eller være) og er sluppet med forstanden i behold".

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Som balle siger, giver det jo netop, modsat hvad du mener, anledning til at tænke på triprapporter, hvor folk har set det samme, hvilket virker beroligende, og er i højere grad med til at forhindre en i at gå i panik.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kender dog til en del tilfælde hvor hvor dem som tager de første gang har det perfekt fordi de ikke aner de kan badtrippe grundet er er vant til amf, hash og lignede, når de så fortsætter kommer der et bad trip.
Jeg holder mig en smule til uvidenhed er magt, men selvfølgelig også omvendt, nu er jeg dog glad for jeg er erfaren og har styr på sindet

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan ikke se at uvidenhed skulle være en styrke på nogen måde. Den viden man tilegner sig om at det er et stof man tager, de ting stoffet kan gøre, og også den viden at man bliver normal igen da det bare er et psykedelisk stof der påvirker din hjerne og det går væk igen, kan kun være en god ting som jeg ser det. Når du er så erfaren som du kan være, selv inden dit første trip, er du bedre rustet til at håndtere de ting trippet smider efter dig - specielt hvis du starter ud med en moderat dose.

Selvfølgeligt kan det at man har hørt om nogens virkeligt syge dårlige trip være noget der påvirker en mens man er påvirket, men ikke mere end hvis man f.eks. tænker på en virkeligt skræmmende bog, film, spil eller lignende.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
ehm, ved ikke helt.. ser efterhånden ud til at de uvidende bekymrer sig mindre hvilket mere eller mindre gir mindre angst...

men tror det er forskelligt fra person til person.

jeg er meget glad for at have studeret lsa's virkning osv. i godt og vel 3 måneder før jeg tog trippet.. men jeg tog til gengæld osse 13 hbwr første gang+ ecstasy senere på aftenen(hvilket jeg vil vædde på ingen ville anbefale), da jeg var bestemt på at bryde igennem.

men jeg er taknemmelig for at have læst lidt da jeg til tider kan være temmelig usikker osv.

men alt i alt, ingen af os gik i panik da vi havde læst godt og grundigt om det og vi støttede hinanden fuldt ud.

dxm, første gang havde jeg bare læst lidt om at man kunne blive "rundt" på det hvilket resulterede i at mig og en ven åd 10 piller hver i en impulsiv beslutning, der gik jeg godt nok en smule i panik over noget lys.. men derefter lærte jeg osse at gøre mig lidt mere forberedt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Psylvester skrev:
Jeg ved at man skal sætte sig grundigt ind i nye stoffer man vil tage, men kan alt den information ikke gå hen og blive negativ på en måde.

hvis man nu er godt påvirket af, lad os sige syre, og så man komme i tanke om at der har været mange mennesker i de triprapporter man har læst igennem, som er gået i panik over at have set diverse skræmmende ting. Ville i ikke mene at det kunne være med til at starte for ens egen angst.

Mange af tingene sker fordi man ved at det kan ske. Det er jo ofte at folk har prøvet ting der minder meget om hinanden.

Du mener vel at man fordi man ved at risikoen er til stede bliver bange for badtrip, hvilket kan udløse det? Hvis det er det du mener skal du lære at tænke på en anden måde. Da jeg var yngre, tænkte jeg også sådan (intet højrøvet, men det gjorde jeg). Du må lære aldrig at lyve over for dig selv. Du må ikke skubbe noget ind under gulvtæppet for at skjule det for din bevidsthed, da din underbevidsthed derved bliver interesseret i det og trækker det frem. Du skal vise dig selv alt hvad der er i dit hoved - godt som dårligt. Ellers vil det plage dig.
Puha, jeg er fuld så håber i forstår.
Peace

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
the-red-pill skrev:
Psylvester skrev:

Du mener vel at man fordi man ved at risikoen er til stede bliver bange for badtrip, hvilket kan udløse det? Hvis det er det du mener skal du lære at tænke på en anden måde. Da jeg var yngre, tænkte jeg også sådan (intet højrøvet, men det gjorde jeg). Du må lære aldrig at lyve over for dig selv. Du må ikke skubbe noget ind under gulvtæppet for at skjule det for din bevidsthed, da din underbevidsthed derved bliver interesseret i det og trækker det frem. Du skal vise dig selv alt hvad der er i dit hoved - godt som dårligt. Ellers vil det plage dig.
Puha, jeg er fuld så håber i forstår.
Peace

eller rettere sagt, man skal tage det som det kommer... hvis man tager et trip skal man osse være forberedt på at man kan lære for hurtigt.

men i bund og grund gælder det bare om at tage den med ro.

Titel:
Der er self mange måder at se på det og ens hjerne reagere jo forskelligt fra gang til gang man tar noget. men tror alligevel at man læse lidt mere om de fede oplevelser i stedet for alle de skræksenarier som man kan læse om.

@ the-red-pill
Selvom du er fuld giver det du siger frygtelig meget mening, tænkte en del over det og du har faktisk ret :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tror mine bad trips på psilocybinsvampe har været fordi jeg har været bange for at blive sindssyg, permanent skadet eller lign. Det har udelukket været underbevidst propaganda som har ligget i mig. "Hvad nu hvis de har ret?"

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]