Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 01:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Heysa alle jer psy folk. Jeg var på ned til kiosken igår for at hente daglige forsyniger, da jeg pludselig kom til at tænke på at det var lang tid siden at jeg havde set en RIGTIG god film.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se en film hvor der er stof til eftertanke og hvor man ikke bare fordriver tiden med filmen. Jeg kom til at tænke på k-pax som for mig er en rigtig hjernevrider.
Jeg kunne godt tænke mig at se en tænke film ala den film. Og da jeg ved at der er en hel masse kloge tænkere herinde ville jeg spørge jer om i ikke kunne anbefale en hjernevrider/god film til mig :)

- RE

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg har to film, som jeg er rigtig glade for. Den ene er "Donnie Darko", som simpelthen er en genistreg. Hele plottet i filmen er ret kompliceret, men du skal nok kunne følge med.

Den anden er "The Fountain", som også er fantastisk.

Titel:
In our memories

PI

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
"Adaptation" (på dansk "Orkidétyven") er rigtig god og hjernevrider-agtig (http://www.imdb.com/title/tt0268126/).
De 2 film "Being John Malkovich" og "Eternal Sunshine of the Spotless Mind", der også har manuskript af Charlie Kaufmann, er også ret syrede og tænke-agtige.
Jeg synes han (Kaufmann) er utroligt original, og hans film er både sjove, kloge og rørende.

Der er også en del plot-turns i "Hero", og også nogle filosofiske/etiske pointer (http://www.imdb.com/title/tt0299977/).

"12 Monkeys" (http://www.imdb.com/title/tt0114746/) er en anden klassiker mht. "hjerne-vrider"-genren.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Number 23

Synes det er en film som man kan tænke over i lang tid efter man har set den!!!

ellers så Pulp Fiction

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
blood in blood out... fantastisk film.. den er lidt underlig i starten indtil den første slåskamp/overfald kommer... filmen varer 3 timer og er simpelthen alle 3 timer værd...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fight Club. En god film som man godt kan se uden at gå i dybden, men hvis man går ind i den, er der mange spændende ting at tage fat i.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

12 Monkeys-genial flick som alle burde kende!

Sublime-Denne film er forholdsvist ny, og super hjernevrider/noia! Har kun set den én gang, hvor jeg var rimelig bong-blæst, men det er (nok) en af de allermest skumle film jeg har set..ISÆR hvis man er blæst.

A Scanner Darkly- Endnu en genial hjernevrider lavet over en historie af Philip K. Dick, med Keanu Reeves i hovedrollen. Robert Downey Jr, Winona Ryder og Woody(legalizeIt) Harrelson er også med på rollelisten.

Blade Runner- KLASSIKER!

Fear and Loathing in Las Vegas-Selvfølgelig..

kan ikke huske flere ligenu..

Senest rettet af frankiethefuck 11 jul 2007 00:09, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
A beautiful mind, er helt klart også et kig værd <

<a href="http://www.imdb.com/title/tt0268978/">se her</a>

edit: argh hvorfor virker det html ikk :S

men her http://www.imdb.com/title/tt0268978

Titel:
Dedikeret medlem

Så skal du se The Butterfly Effect. Den har en god uventet handling, og den spiller meget på folks psyke.

Titel:
Insane psychedelia user!

Identity er også en fed film

Titel:
Medlem

Polle pot skrev:
Number 23

Synes det er en film som man kan tænke over i lang tid efter man har set den!!!

ellers så Pulp Fiction

Synes 23 er lidt vattet.. og ikke så tænke agtig.

Måske Matrix ville være noget? Fed action+masser af dyberegående tænkeri og analyse og alt det der.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Søren Putte skrev:
Så skal du se The Butterfly Effect. Den har en god uventet handling, og den spiller meget på folks psyke.

Den vil jeg også gerne anbefale! Den er super fed, og har et ret sjovt og spændende plot. Iøvrigt så findes den med 3 forskellige slutninger..

Titel:
Medlem

MethylOle skrev:
Søren Putte skrev:

Den vil jeg også gerne anbefale! Den er super fed, og har et ret sjovt og spændende plot. Iøvrigt så findes den med 3 forskellige slutninger..

Hvoraf den ene er så meget federe end de to andre! Men nu vil jeg ikke afsløre noget her hvis du skulle bestemme dig for at se den :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

MethylOle skrev:
Søren Putte skrev:

Hvordan ved man så hvilken man har? Står det på æsken? Synes det lyder lidt weird :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Nej, det er højst sandsynligt valgfrit, og du finder det sikkert inde under "special features" eller bonus-materiale (ligesom fx Hide and Seek-dvd'en).

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Seven. Den handler om de syv dødsynder og er et kig eller 7 værd, ikke ligefrem hjerne"vrider", men den er i hvert fald god at tænke over.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Lilleso skrev:
MethylOle skrev:
Søren Putte skrev:

Hvordan ved man så hvilken man har? Står det på æsken? Synes det lyder lidt weird :D

Man kan ikke se det på omslaget, men måske de er i bonusmaterialet eller i speciel features, men tror det faktisk ikke.. Jeg har set den i fjernsynet et par gange med forskellige slutninger, og en enkelt gang hvor jeg havde lejet den.

Titel:
Dedikeret medlem

MethylOle skrev:
Lilleso skrev:
MethylOle skrev:
Søren Putte skrev:

Man kan ikke se det på omslaget, men måske de er i bonusmaterialet eller i speciel features, men tror det faktisk ikke.. Jeg har set den i fjernsynet et par gange med forskellige slutninger, og en enkelt gang hvor jeg havde lejet den.

Det står ikke på omslaget, erindrer ikke at det er med i special features men jeg skal da nok *bonke* denne tråd om mellem 4 timer og 50000 år hvis jeg ser den igen og ser at det er under ekstramaterialet.

Min har skodslutningen :evil:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Norge
Waking Life er en genial film som jeg annbefaler på det varmeste. Dropp den fete, hvis du har problemer på å følge med på hurtige replikker:-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]