Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej,

jeg kan simpelthen ikke finde ud af at rulle smøger (homeroll tobak i rød rizla.. intet filter).

Med joints ruller jeg altid en cone først, men jeg taler om lucky luke smøger her, så det kan man ligesom ikke. Mit problem er, at når jeg har lagt tobakken på, samlet det hele op og "formet" tobakken i papiret, aner jeg ikke hvad jeg skal gøre af den side tættest på mig uden lim. Skal den bare "ligge" oven på tobakken, eller skal den stikkes helt ind under og rundt om? I så fald, hvordan?

Håber i forstår hvad jeg mener :)

på forhånd tak.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Den skal bare rulles som et rør, hvis du forstår. Ikke noget med at forsøge at lave de famøse et-lags-tingester, der alligevel er højst overvurderede.
Øvelse gør mester. Det tog også mig noget tid inden jeg havde det plads og da jeg så endelig var ved at blive god til det, lagde jeg mærke til hvor afskyeligt gule fingre man får af dem, og så droppede jeg det igen :roll:

Titel:
Junior medlem

DeHades skrev:
Den skal bare rulles som et rør, hvis du forstår. Ikke noget med at forsøge at lave de famøse et-lags-tingester, der alligevel er højst overvurderede.
Øvelse gør mester. Det tog også mig noget tid inden jeg havde det plads og da jeg så endelig var ved at blive god til det, lagde jeg mærke til hvor afskyeligt gule fingre man får af dem, og så droppede jeg det igen :roll:

Så siden uden lim skal trykkes ind under tobak-"pølsen"?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

grimness skrev:
DeHades skrev:

Så siden uden lim skal trykkes ind under tobak-"pølsen"?

Jep.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Gør det først i trin når du øver dig - senere vil du kunne gøre det i den glidende bevægelse en god smøg kræver. når nu du forner tobakken skulle papiret gerne blive "buet" (hvad kalder man det?) så det ligger mere eller mindre i et rør af sig selv hvis du fjerner tobakken og lægger det frit på bordet. nu du, i første omgang, "lægger" papiret ovenpå den formerede tobak, skal tobakken mases sammen så den udvider sig, svampet som den er, igen hvis du giver slip (så tobakken holder sig selv på plads i papiret når den er rullet). nu skal papiret rigtigt nok omsluttet tobakken ved at kiles ned mellem tobak og papir (den side længst fra dig, med limen på). gør du det rigtigt (skubbe tomlerne op og lukker resten af hånen sammen imens) så har du en flot stram smøg bagefter. Hvis du altså fik slikket på limen da du holdte den stram/imens du skubbede tomlrne op og lukkede resten af hånden) juster efter behag - du har alligevel ret lang tid at lære det i endnu tror jeg. No offence, smøgerne er bare ikke så lette at kvitte :wink:

Ps: det ydersiden (den side mod tomlen) og undersiden af selve finderspidsen af pegefingeren er det du bruger på den anden side.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Citat:
No offence, smøgerne er bare ikke så lette at kvitte :wink:

Det er ikke svært at kvitte smøgerne - det svære er at acceptere at man skal tænke på at ryge bare den ene sidste smøg, resten af ens liv.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
smukt billede af hvordan vi har det :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Has Oak skrev:
Citat:

Det er ikke svært at kvitte smøgerne - det svære er at acceptere at man skal tænke på at ryge bare den ene sidste smøg, resten af ens liv.

Tænk på det. som en pause. Ha' en eller to smøger liggende, så der ikke går panik i sjælen. Tag dem frem og SE på dem, når trangen melder sig.
IKKE tænde, kun røre, føle og snuse til dem og så væk igen.

Det handler om kontrol. Trangen vil langsomt blive kortere.
Først 30 sek. 20. 10. osv. tilsidst omkring 1 sek.
Den slipper man ikke af med, det bliver bare sjældnere den kommer.

Hilsen Flimmer (Den sidste smøg er ikke røget endnu) 8)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Has Oak skrev:
Citat:

Jeg røg fast i 2 år. Det er et år siden jeg stoppede, og jeg har det som at jeg aldrig har røget før. Også selvom jeg er stiv og bliver røget op i ansigtet..

Og nej hverken prædker eller spiller sej, fremhæver blot en pointe, at du måske kun taler for dig selv? ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]